Februari 2026. Mina 2 NSR250R SP MC21 1990. Båda dessa har brukats i SuperStreet klassen på 90 talet.
Kallar dem för "Böööshojen" och Bosson hojen.
Till böööshojen följde en del utav delarna som saknades. Dock ingen plast och inga lampor blinkers å så. Å de delar som plockades utav var i skitigt skick, ingen som älskat den! ;-)
Till Bosson hojen "BIKE" kom original kåpset, oanvänt. Där saknas en del originaldelar. Ett helt instument, hastighetsmätaren borta. Blinkers, original kabelstam, oljepump, verktygslådan som även är ett stöd för eventuell passagerare, backspeglar, tändningslås. Å lite småprylar.
böööshojen, har börjat plocka på delarna som var i lådor, Nöjt mig med tvätt å så. Tanken var/är att få igång motorn. Innan fortsättning utav jobbet med att få ut den på gatan.
Bossonhojen. Där velar jag i tanken. Att! Original "allt"? Original men alla HRC prylarna på plats? Som den är å med originaldelar vid sidan om?
För drygt 20 år sedan var jag och kikade på en fd Lars Bosson NSR 250 med en 660 stånka monterad men elen var inte dragen. Tanken då var att köpa den till exet men skippade det då jag tänkte att den skulle bli tufft för henne att kicka igång och köpte en tråkig GPX600 i stället.
Borde ha köpt den tipo mig själv i stället.