Honda NSR125 eller någon annan 125cc modell av tankliggare!

catafish

Ny medlem
Gick med
30 May 2008
Hoj
Cagiva Mito -07
Hej !

Jag har funderat på att köpa en tankliggare , och för att min ålder bara är 16 så är det ju en 125:a som gäller! Går direkt på frågan!

Vilken skulle passa mig bäst: Jag är ca 185cm lång,långa ben och långa armar.
jag har kollat på honda NSR men då har jag lämnat funderande på detta : på t.ex Tyska sidor står det att Honda NSR har 31 Hk/10250 rpm , men när jag kollat på Finska sidor ( bor i finland ) så har det stått 15Hk/11kW. Hur är detta möjligt ?

Den är väl strypt för att klassas in som lätt mc (11kW gäller i Sverige, vet inte vad som gäller i Finland).

/J

Den är väl strypt för att klassas in som lätt mc (11kW gäller i Sverige, vet inte vad som gäller i Finland).

/J

De har samma regler som i sverige har jag för mig :va Det som står på tyska sidan är ju ursprungseffekten innan den stryps ner till våra svenska,hårda, kyliga regler :död :hojsmilie

Har själv en nsr 91 och är 184cm sitter fint på den:) Det är en skön hoj som funkar till det mesta, vill man busa går det bra och vill man toura så går det med. Snålåka drar den 0,5l/m och busar man så går det upp mot litern.nackdel är att det är mycket kåpor som går sönder man kraschar:D
Jämför med tzr och rg från samma årtal så är det ju ingen tvekan om att nsren är den mest seriösa. Mycket hoj för pengarna helt enkelt :)

en AF1 kanske? jag är ca 190 och sitter rätt bra. väldigt stor och ser inte ut som en cbr 125a.

en AF1 kanske? jag är ca 190 och sitter rätt bra. väldigt stor och ser inte ut som en cbr 125a.

hmm, det är väll ingen sporthoj som ser ut som cbr 125? :tungan

jag tycker du ska kolla en rgf också :) jävligt fina tycker jag, jämför nsr, tzr och rgf från 1992 så ser du ju vilken som är snyggast :rolleyes:

Håller med skarp92, jämför man nsr, tzr, och rg med en rgf från samma årtal så är rgf:en ett självklart val, dock ligger den oftast lite dyrare i pris.

Ja, jämför du en nsr, tzr och rgf med en af1 så ligger nog AF1an i en annan klass, tycker jag iaf, men rgfen ser väll ändå inte helt fel ut :) men smaken är som baken :arsele

Ja, jämför du en nsr, tzr och rgf med en af1 så ligger nog AF1an i en annan klass, tycker jag iaf, men rgfen ser väll ändå inte helt fel ut :) men smaken är som baken :arsele

jag tycker faktiskt att af1:an och rgf:en ser rätt så lika ut :rolleyes:
fast af1:an har väll enkelsving och nåt mer som inte rgf:en har, men annars är dom rätt lika i formen tycker jag :)

jag tycker faktiskt att af1:an och rgf:en ser rätt så lika ut :rolleyes:
fast af1:an har väll enkelsving och nåt mer som inte rgf:en har, men annars är dom rätt lika i formen tycker jag :)

:yoparty

det är ju samma design på lyse och front kåpor dock så vet jag inte riktigt hur RGFen är i storlek :gnissla

Jag tycker AF1 har mindre lyse el. högre kåpa
dock inte jämfört så ordentligt :)

båda är enligt mig snygga, inte som mito men flr den prisklassen

Men å andra sidan varför ha "sport"hoj när man kan ha en sporthoj som jag? :tungan
(och ingen nämer reparationskostnader eller armbrott :mad: )

:yoparty

det är ju samma design på lyse och front kåpor dock så vet jag inte riktigt hur RGFen är i storlek :gnissla

ja det är det.
den är inte liten iallafall, tror det är rätt så lika mått på dom...
RGFens mått:
längd: 2065 mm
bredd: 720 mm
hjulbas: 1335 mm
sitt höjd: 775 mm

Och då har du fått 2½ TZR :fakta

inte om du ska ha den TZRen som ser ut som RGFen alltså 93:ans TZR :fakta
vem vill åka omkring på en poliswannabehoj :tungan

inte om du ska ha den TZRen som ser ut som RGFen alltså 93:ans TZR :fakta
vem vill åka omkring på en poliswannabehoj :tungan

då ska man ha en cbr 1000 f (blåvita) pappa hade en sån och så fort han kom ikapp nån bil drog dom ner på gasen lite roligt att se :tungan

sorry för lite OT :arsele

jag tror ändå AF1an är en av de värsta hojarna som fortfarande lätt hänger en mito eller rs, fasten den är snart 17år :yoparty det gör inte en rgf eller tzr :arsele

jag tror ändå AF1an är en av de värsta hojarna som fortfarande lätt hänger en mito eller rs, fasten den är snart 17år :yoparty det gör inte en rgf eller tzr :arsele

hur mycket har en af1 på pappret? 36? och en rgf har 33 på pappret. hur mycket skilnad gör det?
bara undrar, för att så lite som det ändå är så gör det väll inte så stor skilnad?

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti