Honda NSR?

maxholm

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
honda nsr 125 -00
hej! funderar på att skaffa en honda nsr 125cc årsmodell 98-01 typ. är den en motorcykel som ni rekomenderar som nybörjarmotorcykel? eller finns det nån anna som ni rekomenderar? och borde jag köpa den innan jag försöker ta körkortet? :)

Riktigt skön hoj, helt OK första cykel. Men som alla 2-taktare så är det nog ganska mycket mera underhåll och dyl. än en 4-taktare. Att köpa den före du tar körkortet kanske vore bra så du får prova köra lite hemma och lära känna cykeln innan du drar ut i trafiken.
Har själv en Nsr -01.:tummenupp

Riktigt skön hoj, helt OK första cykel. Men som alla 2-taktare så är det nog ganska mycket mera underhåll och dyl. än en 4-taktare. Att köpa den före du tar körkortet kanske vore bra så du får prova köra lite hemma och lära känna cykeln innan du drar ut i trafiken.
Har själv en Nsr -01.:tummenupp

Låter bra :tummenupp blir nog en sådan :D

NSR har ju snäll motor jämfört med de värre tvåtaktarna, RS etc...

Nu vet jag inte hur en som ligger runt -00 är riktigt men de tidiga -90 motorerna är riktigt slitstarka med ganska långa serviceintervall

NSR har ju snäll motor jämfört med de värre tvåtaktarna, RS etc...

Nu vet jag inte hur en som ligger runt -00 är riktigt men de tidiga -90 motorerna är riktigt slitstarka med ganska långa serviceintervall

De nya är ungefär samma skrot och korn, skiljer sig inte så mycket motormässigt :rolleyes:

Att tänka på när du köper den:
Kolla när kolvringar var köpt senast
kolv
Och cylinder eventuellt om den har gått mer än 3000-4000 mil :)
Kolla även på drev och däckmönster och däck, styr och svinglager ifall du vet hur man gör :)

De nya är ungefär samma skrot och korn, skiljer sig inte så mycket motormässigt :rolleyes:

Att tänka på när du köper den:
Kolla när kolvringar var köpt senast
kolv
Och cylinder eventuellt om den har gått mer än 3000-4000 mil :)
Kolla även på drev och däckmönster och däck, styr och svinglager ifall du vet hur man gör :)

okej pappa får hjäpa mig lite ^^ men tack för hjälpen allesammans :tungan

Nyheter
BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...