Honda NSR Info

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Hejsan
blir nog att ja säljer sjönheten
Men så har ja fasnat för honda
Hur går en Honda NSR Senare model
Vad ligger survisen på hur ofta ska den survas?
topfarten o strypt?
Finns det krash kåper/race kåper till den?

Tack sam för svar :yoparty
 
Du ska veta att den äldre modellen går rätt fint också! Hint hint...:glömdet
Prestandamässigt typ 150km/h ostrypt. 0-100 ca. 5-6 sek. Hondor behöver inte såå mycket kärlek för att rulla. Kolvbyte vid 750 mil ca. Vid landsvägskörning med ovässad motor alltså.
 
Du ska veta att den äldre modellen går rätt fint också! Hint hint...:glömdet
Prestandamässigt typ 150km/h ostrypt. 0-100 ca. 5-6 sek. Hondor behöver inte såå mycket kärlek för att rulla. Kolvbyte vid 750 mil ca. Vid landsvägskörning med ovässad motor alltså.

Haha men ja tycker dom tidiga nsr ser så fulla ut :tungan

haha okej men de e ganska bra 150km/h:yoparty

750 mil kolv byte de e ganska okej :)

Tack Tack :Bugar
 
Haha men ja tycker dom tidiga nsr ser så fulla ut :tungan

haha okej men de e ganska bra 150km/h:yoparty

750 mil kolv byte de e ganska okej :)

Tack Tack :Bugar

Tycker min ser nykter ut...:D Sorry, var tvungen:tungan
Kör du hårt, (bana/bombrepor), och med lite trim såsom stor expansionspipa och större förgasare så får du räkna med knappt halva livslängden på slitdelarna i motorn. Krashkåpor har jag ingen aning om men vet att NSR 150 är populär racehoj i asien. Kolla ebay!:tummenupp
 
Tycker min ser nykter ut...:D Sorry, var tvungen:tungan
Kör du hårt, (bana/bombrepor), och med lite trim såsom stor expansionspipa och större förgasare så får du räkna med knappt halva livslängden på slitdelarna i motorn. Krashkåpor har jag ingen aning om men vet att NSR 150 är populär racehoj i asien. Kolla ebay!:tummenupp

Haha :D:D:D :yoparty

får se va ja skaffar ;)
men ja tror den mer kommer användas på gatt ostrypt :yoparty

Tack ska kolla ebay :Bugar
 
Mer värt å bara betala mer och köpa en aprilia som slår nsr på fingrarna .. :)
Jag har kört både en nsr och en rs, rsen äter upp Nsren både i prestanda och väghållning. Dessutom så känns Nsren som en moped, den är så jävla liten..
 
honda entuiast?

Satsa på en mito eller rs om du ska ha den till bandagar, annars kör på nsren

och väghållning behöver du inte oroa dig för, oavsett vilken av 3 du väljer har du lättare att ta kurvor än resten av killarna på banan

och miton är nästan 20 kilo lättare än petais hoj,
 
Last edited:
Tjena. Var nyss inne och kollade igenom lite gamla forum trådar man skrivit i när man var 16 och hade sig en 125:a. Haha fan vad omogen man var. Ajja skit samma.

Tänkte bara skriva att jag hade en NSR -99 och den funka hur bra som helst! Väldigt skön och trevlig motorcykel. Men som "Petai" skrev så hade jag hellre valt en RS. Min kompis hade nämligen en sånn och jag hade aldrig en chans mot han. Tyckte även att hans kändes mycket styvare och duktigt mycket roligare att leka med i kurvorna!

Anledningen till att jag köpte en NSR var att jag kom över en billigt! Annars hade jag köpt RS och det ångrar jag än idag! :)

MVH Vinne
 
Kör på ialienskt! ;)
Fan du lär tyvärr förlora en del kosing i din cbr affär =/
Köpte du den ny från fabrik eller?
 
Mer värt å bara betala mer och köpa en aprilia som slår nsr på fingrarna .. :)
Jag har kört både en nsr och en rs, rsen äter upp Nsren både i prestanda och väghållning. Dessutom så känns Nsren som en moped, den är så jävla liten..

Liten? Nsren är väl större än rs vad jag vet? :rolleyes:
Nsren är kanske inte ett vrålåk men den är bra ifall man vill ha en billig och lätt skött slitvarg :)
Sen är klart RS sportigare, det kan jag väl hålla med om :tummenupp
 
Liten? Nsren är väl större än rs vad jag vet? :rolleyes:
Nsren är kanske inte ett vrålåk men den är bra ifall man vill ha en billig och lätt skött slitvarg :)
Sen är klart RS sportigare, det kan jag väl hålla med om :tummenupp




Jag vill hålla med dig där. Tycker personligen att NSR:en var större än RS:en :)
 
Hela Nsren känns liksom, mindre.. Hmm, Rsen känns liksom stor för att vara en 125a. Så när man ställer 125an bredvid en större hoj så ser den ganska stor ut :) Nsren dock känns lägre, kortare smalare osv.. Lite som en moped ;)
Sen är det ju aldrig helt fel att du kan byta till 170 däck bak, det gjorde jag ^^

/Petai
 
Hela Nsren känns liksom, mindre.. Hmm, Rsen känns liksom stor för att vara en 125a. Så när man ställer 125an bredvid en större hoj så ser den ganska stor ut :) Nsren dock känns lägre, kortare smalare osv.. Lite som en moped ;)
Sen är det ju aldrig helt fel att du kan byta till 170 däck bak, det gjorde jag ^^

/Petai

På tanke på att RS har bland den kortaste hjulbasen, så faller redan en punkt där :)
Nsren är större, men det är inte lika sportig, punkt.
 
Okej på längden, men har du ens provsuttit/kört båda? Åter igen... Så känns Nsren väldigt liten å moppeaktig.. :)
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top