Honda NSR går dåligt

Nic.

Medlem :)
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
Honda Nsr 125 -99, Grc LAZER -97
tjenare,
Har en Honda nsr 125 -99 tvåtakt som började gå illa i motorn efter jag bytt cylinder o kolv. När den står på tomgång och man ger fullgas så blöddrar den bara och sen dör, man får varva upp han lite försiktigt så att den inte dör, samma är när man är ute och kör så går den väldigt ojämnt, Det är svårt att hålla den på jämna varv. det låter som han får för lite soppa.

har Justerat blandskruven/tomgången och gjort rent förgasarn, kollat bensinslangen, sitter nytt stift och tändspole på den men det blir ingen skillnad.:confused:

Skulle vilja ha lite fler ideer på vad det skulle kunna va.
tack på förhand :)

I mina öron låter som ett munstycksrelaterat problem...
Har du slängt dit en orginalcylinder? Om du har det så kan du ju kolla vad det ska vara för miunstycken i, och sen kolla om dem är bytta...

Mvh Johan

I mina öron låter som ett munstycksrelaterat problem...
Har du slängt dit en orginalcylinder? Om du har det så kan du ju kolla vad det ska vara för miunstycken i, och sen kolla om dem är bytta...

Mvh Johan

Hmm..Tror det är originalcylinder. Köpte hela kittet på Hela Hojen. (Cylinder/kolv/packningar) Men kan ringa dom o höra va det ska vara för munstycken.. Tack:)

Hmm..Tror det är originalcylinder. Köpte hela kittet på Hela Hojen. (Cylinder/kolv/packningar) Men kan ringa dom o höra va det ska vara för munstycken.. Tack:)

Har du monterat allt rätt? Komp?

vänt kolven åt rätt håll???

om inte så går ju ringändan ut i avgasporten o repar så småningom upp cylindernväggen...

annars så tror ju jag på tjuvluft...

mvh.T

Hallå!

Det kan inte vara så att du har glömt kvar membranet/reedventilen i den gamla cylindern??
Kolla i insuget på den gamla cylindern.
Gjorde det när jag trimmade moppen och fick liknande symptom.

Ska ut o kolla om det kan vara tjuvluft, med hjälp av startgas.
Kolven sitter åt rätt håll. har inte glömt membranet/reedventilen
Tack för tipsen. :)

Det hade underlättat om du hade någon film så man kan se exakt hur den går ;)

Provade idag med hjälp av startgas, Det vart ingen skillnad så tätt äre, yes har en fet plastburk.
ska se om jag kan filma lite, Är inte så himla hajj på detdär :S

hörde förra veckan att det kan vara avgasröret, sitter ju ett trimrör på den, Är det så kanske att man ska köra med originalröret först eller ?:confused:
Tack!

Provade idag med hjälp av startgas, Det vart ingen skillnad så tätt äre, yes har en fet plastburk.
ska se om jag kan filma lite, Är inte så himla hajj på detdär :S

hörde förra veckan att det kan vara avgasröret, sitter ju ett trimrör på den, Är det så kanske att man ska köra med originalröret först eller ?:confused:
Tack!

Jag och min bror bytta cylinder+kolv+avgasport för några månader sedan på hans nsr. Är det så att du har köpt ett kit utan avgasport eller du kanske rent utav har glömt att montera dit den? Om avgasporten saknas så blir blandningen fel på låg/mellan registret.

Jag och min bror bytta cylinder+kolv+avgasport för några månader sedan på hans nsr. Är det så att du har köpt ett kit utan avgasport eller du kanske rent utav har glömt att montera dit den? Om avgasporten saknas så blir blandningen fel på låg/mellan registret.

Aa köpte ett kit utan avgasport. avgasporten sitter på, Tog från gamla cyllen och rengjorde osv så den såg schysst ut, men Kan dessa gå sönder, undrar ifall den spruckit lr nått sånt..

Kanske tokfel squish. Fick du med olika tjocka cylinderpackningar?

Kanske tokfel squish. Fick du med olika tjocka cylinderpackningar?

Fick bara med en cylinderpackning.
tänkte byta huvud/högfarts munstycket. Kollade och det sitter 132 munstycke, tror ni det blir bättre om man köper ett 135 munstycke och provar.
Tack för alla svaren!

Last edited:
Är det 125cc eller har du bytt till större? Sen så kan ju storleken på kanaler skilja om det inte är original.

För övrigt så brukar 138 huvudmunstycke rekommenderas för originalcylinder.

Satte du kolvringarna åt rätt håll? märkningen ska vara uppåt.

Om du vill ha bort problemet åker du till skroten med den.

Hard but true :rolleyes:

(Faen måste sluta döda trådar på detta vis men hur :va)

Kör hojen så fort det bara går (så mycket gas som möjligt utan att den dör). Kör ca en halv minut (uppvärmd) och döda den sedan direkt. Bromsa ner och kolla stiftet. Vilken färg har det?

Vitt, ev. flagor som man kan pilla bort = för snål blandning
Brunt = perfekt
Svart och ev. fuktigt = fet blandning

Om du vill ha bort problemet åker du till skroten med den.

Hard but true :rolleyes:

(Faen måste sluta döda trådar på detta vis men hur :va)

Det räcker inte med en varning eller? Detta är teknikforumet, läs reglerna för fan.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP