Honda NSR -89

Hade en röd-vit NSR 91:a som jag sålde 99 för 13 000:-
Den hade gått ca 2 700 mil och hade inte en repa på sig. Sålde jag den alldeles för billigt, eller har hojpriserna gått upp nu?

Jag hade den ostrypt och då gick den i ~160km/h, efter att jag ströp den (för att sälja den) gjorden den max 120km/h...
Men den gick förvånansvärt bra ändå! Fint register utan "hål" eller liknande. Kändes precis som innan (tills man tittade på hastighetsmätaren...)

Var ca 2h jobb att strypa den (=mycket lätt) med hondas "original" strypningskitt. Sen var det en besiktning. Skulle gissa att det totalt kostade ~1800kr.

Jag är 188cm och trivdes bra på NSR:en. Fick bättre plats på den än på min TL1000S som jag har nu :tungan
Är en bra hoj! Se bara till att ha tillräckligt med vatten i systemet!! Fyll på UNDER TANKEN!!! så går den som en klocka!

Lycka till!

GbgRobban skrev:
Ok, tack för tipsen. Honda NSR från 89 blir nog bra för mig :) Men man kan ju också leta efter RG125 från 92. En som liknar den här hade jag tänkt mig,

http://www.blocket.se/view/3773976.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&city=0

Haha det är en kompis till mig som äger den NSR:ren! Han bor i Norrhult/Klavreström! Kör som en mes! :D Så den är inte sliten efter hans körningar! Tror inte han har varvat över 9000 varv... :rolleyes: Det är en bra kvalité på den! :tummenupp
Fast framskärmen är bra B... Men du kan ju köpa en sådan som jag har... De är vita igentligen, har lackat om den bara... Men köp en NSR och du vill ha en riktigt skön hoj!

ps. Lyssna inte på philsson, han är förblindad av sin kärlek för sin Ns, så han säger saker som han önskar ha hänt! :hihi :tungan :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman