Honda NSR 125R 1991 Vibrerar!

Lankfisher

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2004
Ort
FINSPÅNG
Hoj
Honda NSR 125
Jag tycker att min nsr vibrerar ovanligen mycket. Vet inte om dom vibrerar så himla mycket föär jag hare bara testat 1 :p Men vad kan felet vara? Pappa tror att det är balans axeln och om det är det vart sitter den på hojjen? :confused:
 

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
Lankfisher skrev:
Jag tycker att min nsr vibrerar ovanligen mycket. Vet inte om dom vibrerar så himla mycket föär jag hare bara testat 1 :p Men vad kan felet vara? Pappa tror att det är balans axeln och om det är det vart sitter den på hojjen? :confused:
Japp, min nsr vibrerar lite vid 6000 - 7000 och över 11000rpm men inte så farligt, inte värre än andra 125:eek:r...
 

Lankfisher

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2004
Ort
FINSPÅNG
Hoj
Honda NSR 125
ok. Honda trodde det var balans axeln men dom kanske vibrerar en aning och denna kanske har kassa ramlager. Om ni vet vart balans axeln sitter såg i så fall :p
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
Den sitter bakom vevaxeln. Finns märkningar på kuggarna hur den ska sitta. Sätter man den fel har man fått en vibratormaskin att packa grusgångar med. Men sånt uppkommer ju inte av sig själv. Nån har isf satt den fel.
Skaffa verkstadshandbok......
/u
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
ulf_lundin skrev:
Den sitter bakom vevaxeln. Finns märkningar på kuggarna hur den ska sitta. Sätter man den fel har man fått en vibratormaskin att packa grusgångar med. Men sånt uppkommer ju inte av sig själv. Nån har isf satt den fel.
Skaffa verkstadshandbok......
/u

Om den finns kvar :hihi
 

Larco

2taktsfrälst
Gick med
25 Jan 2004
Ort
08
Hoj
Ducati 748R '01 & Honda NSR125R '90 X2
min nsr vibrerar också lite vid 6000 - 7000 och över 11000rpm ganska skapligt. precis när kraften avtar

Beror detta på kassa ramlager tro?

förre ägaren helrenoverade nämligen motorn med nya lager o rubbet och den har bara gått några hundra mil sen dess så dem borde ju inte vara kassa, eller kan dem bli det så fort?? :confused:
 
Last edited:

Lankfisher

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2004
Ort
FINSPÅNG
Hoj
Honda NSR 125
hmm låter som om 125:eek:rna i alla fall lite äldra har en tendens att vibrera lite. Vad ja fattar om det är fel på balans axeln så vibrerar den så in i hel*ete!? Vilket jag inte tycker direkt att den gör. Om jag åker än längre sträck ca 2 mil :p så blir jag öm i handflatorna och tappar känseln. Tror ni det är ramlagerna på den eller balans axeln eller att den bara är så? :3freak
 

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhankmo, Finland
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Lankfisher skrev:
hmm låter som om 125:eek:rna i alla fall lite äldra har en tendens att vibrera lite. Vad ja fattar om det är fel på balans axeln så vibrerar den så in i hel*ete!? Vilket jag inte tycker direkt att den gör. Om jag åker än längre sträck ca 2 mil :p så blir jag öm i handflatorna och tappar känseln. Tror ni det är ramlagerna på den eller balans axeln eller att den bara är så? :3freak

Nog ganska normalt tror jag... min KH 125:a domnar ju händerna efter 5 km :fyllisar
 

Larco

2taktsfrälst
Gick med
25 Jan 2004
Ort
08
Hoj
Ducati 748R '01 & Honda NSR125R '90 X2
då är det nog inte något problem för mig för mina händer domnar aldrig av vibrationerna på min
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top