Honda NSR 125

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Hejsan!

Hur är Honda NSR 125 , den nya modellen (årsmodell 98) jämfort med Aprilia RS 125?

Då menar jag: Kvalite, prestanda samt underhållningskostnader...

De är mycket billigare än Aprilia RS 125 i Tyskland därför undrar jag om det finns någon anledning till att NSR:en ska vara billigare.

P.S Vilket är det fetaste bakdäcket man kan klämma dit på RS:en och NSR:en?

Vilken hoj som har bäst prestanda är jag inte säker på men aprilian har fått bäst recensioner de senaste åren iaf.
Vilket det fetaste möjliga däcket är bak :kocko fråga först dig själv om du vill ha en posör-hoj eller en hoj som går bra, jättebrett bakdäck=dåliga väg egenskaper, bara så du vet...

Hmm... inte blir det så mycket trögt med 150 däck bak?

Iallafall... det skulle jag vara nöjd med... eller lite bredare kanske :)

Men som sagt, hur brett kan det bli? Ska antagligen inte sätta på det bredaste som går...

Last edited:
tror du har rätt fel där, kolla på vilken sporthoj du vill, alla har brett bakdäck, kolla bara på rossi's hoj..

Nudelman skrev:
tror du har rätt fel där, kolla på vilken sporthoj du vill, alla har brett bakdäck, kolla bara på rossi's hoj..

det är du som har fel, desto smalare däck desto smidigare hoj. Den blir mer lättmanövrerad med smalare däck. Men kolla på deras hojjar, tror du ett smalt däck håller på en sån cykel med över 200hk?

Asså, jag vill inte ha ett motogp däck!

Kanske 125:orna i motogp... de har ganska så breda däck.

Bojje skrev:
Asså, jag vill inte ha ett motogp däck!

Kanske 125:orna i motogp... de har ganska så breda däck.

Tror 125:a har 130 däck eller kanske 110 däck. Dom är smala.

Nudelman skrev:

Men åsså kommer dessa kommentarer, Kolla alla hojar...Dom flesta har 180 som orginal bredd, sätter du på ett 190 så klagar alla, att den blir trögstyrd och får dåliga vägegenskaper...samma sak med en aprilia rs säkert, 160s däck och den blir säkert trögstyrd som fasen, 125orna i moto gp, har väll 110-120s bakdäck? Blir mkt mer lättsvängt och lättkört med smala däck..."kolla på vilken sporthoj du vill" ja alla har 180 funkar bra, men med 190 så blire sämre..rossis hoj har väll säkert ännu mindre än 180?

Bojje skrev:
Jasså, har RS:en 150 original?

Kan man få dit 150 på NSR:en också?

Från 97 och uppåt tror jag, ja allt går med lite vilja :tungan men va fan, hur kan orka bry sig? Hellre vill man ju ha ett lätt svängt, man förlorar säkert lite toppfart också,..aprilia tog ju framdäckdimensionerna till rsen för att den skulle få så bra däckegenskaper som möjligt,...

Jag ska köpa ny hoj, vilken 125 går ett 180 däck på? den hojen den passar på köper jag.

180 :va det kan inte vara så många 125:or du ! Du kanske ska skita i 125:a och skaffa en HD Fatboy istället :tungan

Det där med däckbredd.

Om man har för brett däck så blir det trögstyrt.

Om man har en stor hoj med smalt däck så kommer det att slitas ut fort som fan.

Man har breda däck för att få ner kraften i backen, desto bredare desto mer anliggningsyta mot asfalten.

:fatta!

EDIT: Det borde ju bli mer friktion på en 125a med 180 däck, kan tänka mig att den blir slöare också.

Har hittat en Honda NSR 98:a för 950 Euro, 1700 mil inga fel.

Ser fräsch ut.

Väldigt billigt!

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...