Honda NSR 125 -95

kjellon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
-00, Ducati 996
Ärligt talat...

Är det något ös i dem? Köpte en begagnad till min son var ute och testade den, det händer ju inget??!

Kommer iofs från en Ducce 996 så kraven kanske är högt ställda. Är det någon som har omfattande erfarenhet av att kört 125cc och hopppat på något häftigare som kan kommentera detta inlägg??!

Cykeln ska enligt säljare vara ostrypt dessutom vilket skulle ge 22 KW

Har inte tagit upp den i topfart ännu, tänker väl mest på axxet...
Får ingen känsla av att denna cykel ens med koppling och bästa vilja skulle kunna resa sig 2 cm över mark på framhjulet..

Kjell

Last edited:
kjellon skrev:
2247003 Ärligt talat...

Är det något ös i dem? Köpte en begagnad till min son var ute och testade den, det händer ju inget??!

Kommer iofs från en Ducce 996 så kraven kanske är högt ställda. Är det någon som har omfattande erfarenhet av att kört 125cc och hopppat på något häftigare som kan kommentera detta inlägg??!

Får ingen känsla av att denna cykel ens med koppling och bästa vilja skulle kunna resa sig 2 cm över mark på framhjulet..

Kjell

För en 16åring som bara kört moppe går NSRen hårt som fan.
För en 37åring som som jämför med en hoj på 110 hk är det inte konstigt att du upplever den som seg.

När jag första gången drog på för fullt tyckte jag NSRen gick hårt, nu märker jag knappt att det händer något.

Köpte du den i Örnskldsvik/husum trakten?

Troligt att den är strypt, är den ostrypt ska du känna någon typ av ketchup effekt runt 6-8krpm.

Kolla, insug, utblås, enligt www.nsr125.com sedan finns det även en strypning längre in i avgasröret, och på en del en begränsning i avgasventilen.

Edit:
Finns en heldel trådar i 125.a forumet...
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=90792

Last edited:
kjellon skrev:
2247003 Ärligt talat...

Kjell

Jodå den kan resa sig (teknikfråga) och med sina 30 hästar ska den toppa cirka 150-160..
Och kommer man direkt från mopeden är det klart bra ös i den, kommer man från en 996 är det kanske inte så konstigt att man upplever den som "slö". Efter att ha provat mellanhoj tycker jag inte heller att det är något vidare ös i den. :D

AndersJohansson skrev:
2247310 Köpte du den i Örnskldsvik/husum trakten?

Troligt att den är strypt, är den ostrypt ska du känna någon typ av ketchup effekt runt 6-8krpm.

Kolla, insug, utblås, enligt www.nsr125.com sedan finns det även en strypning längre in i avgasröret, och på en del en begränsning i avgasventilen.

Edit:
Finns en heldel trådar i 125.a forumet...
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=90792

Cykeln är köpt ifrån Husum, det stämmer, känner du till den?

Var ute lite med den, fick den allt att gå lite bättre efter att ha kört ut den lite grand.

kjellon skrev:
2255790 Cykeln är köpt ifrån Husum, det stämmer, känner du till den?

Var ute lite med den, fick den allt att gå lite bättre efter att ha kört ut den lite grand.
Du måste varva sönder motorn för att komma upp i effektregistret, minst 8k rpm !. Prova det och kom hit sen igen och säg vad du tyckte. Klart, fortfarande inget monster men säkerligen piggare än sist du provade.

philsson skrev:
2255889 Du måste varva sönder motorn för att komma upp i effektregistret, minst 8k rpm !. Prova det och kom hit sen igen och säg vad du tyckte. Klart, fortfarande inget monster men säkerligen piggare än sist du provade.
Dessutom gäller det att konstant hålla sig på de höga varvtalen.

kjellon skrev:
2255790 Cykeln är köpt ifrån Husum, det stämmer, känner du till den?

Ja jag vet vem som haft den, en klass kompis till mig.
Vad jag vet så är den strypt, toppar väl kanske 100-130 nånting.

Kolla på länkarna, strypningarna enligt www.nsr125.com är borttagna tror jag men det kan sitta en längre in i kröken+begränsning i avgasventilen.

Det där med avgasventilen kan du kolla genom att låta den stå på tomgång och kolla hur mycket servot (som sitter på höger sida under tanken) vrider upp. Varva sedan runt 9-10krpm så ser du om den öppnar lika mycket eller mindre...

Lycka till!

AndersJohansson skrev:
2257579 Ja jag vet vem som haft den, en klass kompis till mig.
Vad jag vet så är den strypt, toppar väl kanske 100-130 nånting.

Kolla på länkarna, strypningarna enligt www.nsr125.com är borttagna tror jag men det kan sitta en längre in i kröken+begränsning i avgasventilen.

Det där med avgasventilen kan du kolla genom att låta den stå på tomgång och kolla hur mycket servot (som sitter på höger sida under tanken) vrider upp. Varva sedan runt 9-10krpm så ser du om den öppnar lika mycket eller mindre...

Lycka till!

På med ett Jollymoto och en malossi 180cc cylinder + större förgasare, blir som natt och dag.

Superbike Roger skrev:
2257619 På med ett Jollymoto och en malossi 180cc cylinder + större förgasare, blir som natt och dag.

Tror att cylinder kiten har utgått, har du begränsning i avgasventilen kommer skillnaden bli marginel.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back