Honda NSF100 - Coolt!

sege skrev:
Man får väl hyra RS125 för 12 loppor för en säsong eller så fortfarande har jag för mig?
Anders Gull sa till mig att de skulle ge samma erbjudande för hyra av Metrakit om det blev så att den hojen blev officiell juniorklass istället för 125cc. 12500 kr i hyra per säsong närmare bestämt.

Ni som är sugna på en hoj kan visa intresse genom att skicka mig ett PM, så kontaktar jag er när jag har fått mer info från Honda. Tror nog vi kan ordna någon gruppköpsaktigt där priset iaf borde bli nersatt. Om inte så får ni förting på hojar. Jag vet tyvärr inte priset än, men jag blev rådfrågad vad priset borde sättas på. (Kommer ej nämna vad jag sa, men det är bra.)

Skoj

Swedie skrev:
Ni som är sugna på en hoj kan visa intresse genom att skicka mig ett PM, så kontaktar jag er när jag har fått mer info från Honda. Tror nog vi kan ordna någon gruppköpsaktigt där priset iaf borde bli nersatt. Om inte så får ni förting på hojar. Jag vet tyvärr inte priset än, men jag blev rådfrågad vad priset borde sättas på. (Kommer ej nämna vad jag sa, men det är bra.)

Hörni Pöjkar........
Det finns racing på kartbanor med reglemente och färdiga tävlingar.
50-70 cc motorer som går grymt bra.
Vill ni ha skalenlig racing på kartbanor så finns det hur mycket skoj som helst.
Tävlingar på flera ställen både i Sverige och Utomlands.
Dom där 12 tumsbågarna är bara leksaker............
Skickar med en bild på vad jag tävlar med i England

Är någon mer intresserad är ni välkommna att höra av er.
MVH
Roffe

Bifogat

• Acme Racing 50 cc bike.jpg
    Acme Racing 50 cc bike.jpg
    92.5 KB · Visningar: 167
VRM Roffe skrev:
Hörni Pöjkar........
Det finns racing på kartbanor med reglemente och färdiga tävlingar.
50-70 cc motorer som går grymt bra.
Vill ni ha skalenlig racing på kartbanor så finns det hur mycket skoj som helst.
Tävlingar på flera ställen både i Sverige och Utomlands.
Dom där 12 tumsbågarna är bara leksaker............
Skickar med en bild på vad jag tävlar med i England

Är någon mer intresserad är ni välkommna att höra av er.
MVH
Roffe

Reglemente för dessa tälvingar finns på www.mopperacing.se (Ps. kolla vilka som leder..) :)

Men som sagt 100cc 4takt och tävlingar på "skoj" låter riktigt intressant!
I slut ändan blir det mycket billigare än 70cc 2takt med 17" slicks....

EasyRider skrev:
2066414 Vet du nu då?
ja, tro det eller ej, men det rekommenderade utpriset är 49900 kr eller vad det var. Nära 50 lax. Det tycker jag är alldeles för mycket. En sån här moppe ska kosta max 30 lappar ink reservdelar m.m.

Swedie skrev:
2066624 ja, tro det eller ej, men det rekommenderade utpriset är 49900 kr eller vad det var. Nära 50 lax. Det tycker jag är alldeles för mycket. En sån här moppe ska kosta max 30 lappar ink reservdelar m.m.

Det finns en cup för dessa i Japan, här är Hayden ute och testar.
wp03_1024.jpg

Swedie skrev:
2066624 ja, tro det eller ej, men det rekommenderade utpriset är 49900 kr eller vad det var. Nära 50 lax. Det tycker jag är alldeles för mycket. En sån här moppe ska kosta max 30 lappar ink reservdelar m.m.

I Lid eller Linköping har de en RR bana? Där har de iaf ett gäng YZR 80 som köptes in för att främja ungdomssatsningar inom roadracing. Gick inget bra men hojarna vill de inte sälja för det...men man får hyra!

Swedie skrev:

Håller med, men "framtiden" är dyrare, så enkelt är det.
Danskarna kör väl fortfarande sin 80cc-cup för kidsen?

oFFkeFF skrev:
2066706 Håller med, men "framtiden" är dyrare, så enkelt är det.
Danskarna kör väl fortfarande sin 80cc-cup för kidsen?

Tycker personligen inte det är speciellt dyrt, det är en engångs kostnad och dessa kommer vara riktigt billiga i drift, se bara hur dyrt det är med 85cc crossar, eller minimoto/70RR mm, dessa NSF100 kostar nog inte mer än 50% i slut ändan och med ett bra andra hands värde om det finns en serie.

En serie med 0-15år och en senior klass?
På sikt kanske en klass med fritt trim? Mumma!

Den där Hondan är lika i storlek som min (se bild). Den kostar 11.299 om man köper den via ett gruppköp. Långt ifrån samma kvalité, men man borde kunna ha lika roligt. :tummenupp

Bifogat

• visning.JPG
    visning.JPG
    82.8 KB · Visningar: 93
Mr. Dante skrev:
2066737 Tycker personligen inte det är speciellt dyrt, det är en engångs kostnad och dessa kommer vara riktigt billiga i drift, se bara hur dyrt det är med 85cc crossar, eller minimoto/70RR mm, dessa NSF100 kostar nog inte mer än 50% i slut ändan och med ett bra andra hands värde om det finns en serie.

En serie med 0-15år och en senior klass?
På sikt kanske en klass med fritt trim? Mumma!

Har inte riktigt koll på vad knattecrossarna kostar i samma storlek med fyrtaktsmotorer, men inte är det väl 50kkr?
Vad lämnar dessa nsf100 i effekt? För jag antar ändå att de inte kommer vara piss-slöa, och då kommer de väl iaf kräva någon sorts underhåll?

oFFkeFF skrev:
2066778 Har inte riktigt koll på vad knattecrossarna kostar i samma storlek med fyrtaktsmotorer, men inte är det väl 50kkr?
Vad lämnar dessa nsf100 i effekt? För jag antar ändå att de inte kommer vara piss-slöa, och då kommer de väl iaf kräva någon sorts underhåll?

En CR85 kostar 36900:-, En CRF100 kostar 25995:-
NSF100 lämnar 8,5Hk så den är ju inget effekt monster.

Mr. Dante skrev:
2066806 En CR85 kostar 36900:-, En CRF100 kostar 25995:-
NSF100 lämnar 8,5Hk så den är ju inget effekt monster.

Ska man kunna konkurrera mot knattecrossen, får inte motsvarande hojen vara dubbelt så dyr. Ok för att det är lite fler delar på en r-hoj, men det borde inte motsvara dubbla priset. Då min vilda gissning är att det är samma motor i nsf'en som i crf'en.
Tycker dock det skulle vara ett bra steg mellan minimoton med en liknande serie för de lite större barnen.

Mr. Dante skrev:
Det finns en cup för dessa i Japan, här är Hayden ute och testar.

Mums! Den såg riktigt nice ut!

50 lakan! :3freak Det kommer jag aldrig att lägga på en moppe med 8,5 hk. Isf. renoverar jag hellre en gammal YSR80 eller håller mig till minimoto.

EasyRider skrev:
2066875 Mums! Den såg riktigt nice ut!

50 lakan! :3freak Det kommer jag aldrig att lägga på en moppe med 8,5 hk. Isf. renoverar jag hellre en gammal YSR80 eller håller mig till minimoto.

Hej boys,
I Danmark finns den gamla 50/80cc serien med dessa Yama/Honda miniracers. Kørs i tre klasser: junior 9 hk, senior 9 hk, och senior 15 hk. Denna ungdoms och tillväxtklass är också stor i Tyskland. Dessa cycklar är 2-takt, och den nya Honda NSF100 är 4-takt men gjord till samma regler. Därför uppges 8,5 hk för att platsa i 9 hk klassen.

Naturligtvis är dom lätta att trimma. Men då kan dom inte delta i tävlingar. Dom kollar hästarna i en bänk på banan innan tävlingarna. Körs ofta på gokartbanor. Skitkul.

Ten-0 skrev:
2066769 Den där Hondan är lika i storlek som min (se bild). Den kostar 11.299 om man köper den via ett gruppköp. Långt ifrån samma kvalité, men man borde kunna ha lika roligt. :tummenupp

Åh, du har en sån :kär

Hur är den? Kan inte finnas många i Sverige än va?

Chronic skrev:
2067153 Åh, du har en sån :kär

Hur är den? Kan inte finnas många i Sverige än va?

Jadu, den är väldigt rolig kan man väl säga. Drar sjukt mycket uppmärksamhet till sig.

Vad jag vet så är det bara jag och en till som har dessa i Sverige än så länge. :tummenupp

Mr. Dante skrev:
2066639 Det finns en cup för dessa i Japan, här är Hayden ute och testar.
wp03_1024.jpg
Icke, han har bara råkat sätta sig på Pedrosas hoj.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!