Honda NR 750? någon som vet något?

Tror att sportmanship tog in 6 eller 8 st till sverige. Hade nöjet att köra dom (på gafflarna på trucken):tungan
En anningen nervöst med tanke på vad dom kostade.
Vart där sedan ett antal gånger och lyfte på locket och spanade. Tror sedan att 2-3 st gick för vidare export efter något år.

En riktigt grym koncepthoj med en massa hästar och få kilo som vid test på bana var helt outstanding särskilt motormässigt toppeffekt som dåtidens gp500 hojar men med ett register som slog allt.
När sedan NR750 släpptes hade den blivit överviktig och mycket effektsvagare en ganska medioker hoj om jämför med koncepthojen.
Som koncepthoj har jag för mig att den vägde 175 kg och hade 160 hk på bakhjulet.:yoparty

Jag hittade ett forum på internet där dom påstod att en i fint skick kostade 40000 euro? Det är ju sjukt.

jag som tänkte streetfightermaterial :P

Bike hade något reportage i början av året av NR750. Niklas Carle fick nöjet att provköra sin gamla våta dröm från -92.

Att stritijjtfajta en NR skulle vara ungefär som att bygga om en Ferrari 430 Modena till en SUV med 24" fälgar... Det är att häda i ALLA religioner!:D

nr750.gif

tackar för alla svaren :)

jag som tyckte den hade allt, upside down gafflar, kromad ram, enkelsving, högdragna avgasrör och V4 :tuttar

Hej! PM över mail addres så kan jag skicka över några sidor ifrån BIKE provkörning -92

3187705 Jag hittade ett forum på internet där dom påstod att en i fint skick kostade 40000 euro? Det är ju sjukt.

jag som tänkte streetfightermaterial :P
I detta sammanhang så måste detta inlägg klassas som århundradets. Helt fantastiskt, briljant och enastående. Tackar för det sköna bubblet du gav inom mig. :tummenupp

Bike hade något reportage i början av året av NR750. Niklas Carle fick nöjet att provköra sin gamla våta dröm från -92.

Att stritijjtfajta en NR skulle vara ungefär som att bygga om en Ferrari 430 Modena till en SUV med 24" fälgar... Det är att häda i ALLA religioner!:D

Var det inte nyss en tråd om en limoförlägning av någon liknande bil?

Annars gillar jag Lamboghini SUV'en
56-lamborghini-lm002.jpg

Dom gör även rätt schysta traktorer.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...