Honda Monkey

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
Hej!

Är lite sugen på en Honda Monkey, som finns i släkten.

Vad är en sån värd? Jag vet inte vad jag ska betala.

Tips önskas.

De som finns på blocket verkar vara moppar, men den här är reggad med reg-skylt. Varför kan det vara så??
 
Den monkey jag hade när jag va mindre va reggad som lätt mc eftersom den va på 50cc men hade typ 4-6hk och därför räknades som mc.

värdet om den är i topp skick och "äkta" så verkar det va typ samlarvärde men våran sålde vi för typ 2000 va lite sämre skick.
 
Tack!

Den ser fin ut, men har stått stilla i 15 år, typ, så jag vet inte hur mycket som måste bytas/fixas innan den är fullt körbar igen.

Vad menar du med "äkta"?
Det är ingen kinakopia i alla fall, utan snarare en 70-tals hoj, tror jag.
 
Honda Z50 = äkta.
Och det var som sagt var på grund av att dom inte var strypta som dom blev
reggade som lättmc. Hade en -76 från att jag var 7 -> 15 och dom är fantastiskt
roliga så länge man kan vika ihop sig på dom (det kan inte jag längre).
Snudd på outslitliga är dom också för den delen.
 
OK,

Tänkte att det blir en bra hoj att ha ståendes i sommarstugan. Ungarna (mina är mellan 5 och 12) kan leka med den, jag kan åka och handla frukostfrallorna med den osv.

Hoppas affären går i lås!

Pris, då?
2000 har nämnts, törs jag bjuda det utan att skämma ut mig som snål?
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top