Honda Monkey kommer till Europa!

107 kilos våtvikt, originalet verkar ha vägt 58 kilo, hur tusan har Hondas ingenjörer lyckats göra den dubbelt så tung :gnissla

Där föll min fantasi (som jag haft i hela 5 minuter medans jag läste tråden) om att man kunde slänga in nya Monkeyn i skuffen på nästan vilken bil som helst.

Där föll min fantasi (som jag haft i hela 5 minuter medans jag läste tråden) om att man kunde slänga in nya Monkeyn i skuffen på nästan vilken bil som helst.

Det kunde du förmodligen inte ens med den gamla Z50A. 60 kg är visserligen mycket mindre än 107 kg men likafullt en jäkla pjäs att lyfta...

Nu är det ju som det är, men det kan ändå smaka liiite sur disktrasa att Honda inte kom med Monkeyn på en gång. Men kanske kom det som en överraskning även i den uppåtgående solens land att Grom blev så pass framgångsrik? Hur som - komfortdyna och förbättrad förarergonomi är, utifrån Grom-perspektivet, massiva förbättringar. Att sedan all plast fick stryka på foten till förmån för lite utsökt Honda-detaljarbete gjorde inte paketet ett enda dugg mindre smakligt...

Söt har blivit närmast episkt läckuuurr! Monkey see, monkey do!

Det bidde en gul.

DSC_0020.JPG

Men om inte frugan kan eller vill köra den så får det bli en vanlig scooter...

Last edited:
Så nu har jag tankat första gången 0.18 L/M hyfsat . Fått upp den i 108 km/h men 85-90 känns mera vettigt att ligga i
försäkringen blev 1160 hel/hel bilsport mc .

Det kunde du förmodligen inte ens med den gamla Z50A. 60 kg är visserligen mycket mindre än 107 kg men likafullt en jäkla pjäs att lyfta...

Kanske inte i skuffen på en sedan, men på en kombi eller skåpbil lyfter man lätt en gammal Z50 in och ut. Jag undrar om den verkligen väger 60 kg? Men höjden i sig på hojen är ganska perfekt för att lyfta ifrån också så den kanske känns lättare än den är.

Det rullade ganska många såna i Thailand nu i höstas. Eller möjligen kan det ha varit någon kinamoppe med snarlikt utseende jag såg många av.

...Det kom faktiskt några ex även till Sverige i somras. Talade med en handlare här i stan: De hade sålt sin tilldelning innan de knappt hunnit få ur dem ur leveransburarna...

Cool jävla katt det där, även om det råkar vara en kostymapa

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...