Honda kontra yamaha och kawasaki

Zilversurfer skrev:
Va sa du...Ja herre gud, läs på lite.

Jag skrev nästan... och det var ju självklart med ironi, jag VET att det skillnad som natt o dag mellan en SS hoj och vanlig gathoj.
 
skulle egentligen va intressantast o se vad cyklarna ger med powercommander o slipon/eller helsystem tycker jag......
 
Zilversurfer skrev:
Chris Vermeulen har enligt rykte 187 bak/Hk , Hade varit roligt att köra en SS med 140 hk/bakhjulare :yoparty
Man hade 185 bhk i RVF/RC45 (750cc) -99. Siffran för CBR1000RR är över 200 bhk.
 
Zilversurfer skrev:
Men vänta bara till Jappsen kommit över däck restriktionerna, då kommer vi se mkt mer täta fighter i SBK med många japps i topp.


Appropå det, får verkligen alla team samma däck? Det var ju lite snack om att något Ducati-team fick däck med en annan batch än resten av fältet i början av säsongen.
Iomed att båda är italienska företag så är det lätt att ana ugglor i mossen.
 
John Reynolds vann Britiska Superbikemästerskapen på en Suzuki, tvåa kom Rutter på en Honda, trea Kagiyama på Suzuki, fyra Scott Smart på Kawa osv. Det är en serie där de japanska märkena ger fabriksupport och där är det också jäkligt tätt mellan dem.

Hondas gathojar är inte bättre än de andra japanska. Vad gäller bäst varvtider på standardhoj på bana så varierar det från år till år vilket märke som är stråt vassare men skillnaderna är mycket små.
 
sandstream skrev:
Honda bäst? Kan du utveckla lite med tanke på att Rossi kör Yamaha :va

Menar du att när Rossi kör Yamaha så är det automatiskt den bästa cykeln :va

Att Yamaha har utvecklats mycket till den här säsongen är nog ingen tvekan, men att Honda fortfarande har bästa materialet tror jag nog, titta på sammanställningen i MotoGP, Honda har 6 förare i topp tio. Däremot tror jag ( till min stora sorg) att detta är den sista säsongen på ett tag som Honda kommer att vara "bästa" märket i MotoGP.
 
valmers skrev:
Man hade 185 bhk i RVF/RC45 (750cc) -99. Siffran för CBR1000RR är över 200 bhk.

Nja, jag hörde 215hk (ca 187 bhp), men det var på veven?? Jag kan ha fel.

Mvh//ZS
 
Last edited:
Nu ska ni inta va så arga bara för att erat märke inte har vunnit..nästa år kanske just erat märke vinner...men än så länge är det kawasaki som är bäst :D
 
Zilversurfer skrev:
När det gäller standard hojjar så är inte Hondan bäst om man ser på resultat. I Scandinavian Open hittar man CBR600RR först på 16:e plats i STD600. Och det enda riktiga sätt att mäta en gathoj är när dom körs helt standard och inte SS trimmade.
Rätt ska va rätt. 20:e plats var bästa Honda. 19 cyklar behövdes för att slå Hondan ;)
Men riktigt rättvis blir väl inte den jämförelsen heller med tanke på att fältet bestod av:
1x Ducce
1x Trajja
3x Honda
6x Kawwa
10x Sukkor
17x Yamaha
(Endast baserat på de som lyckades ta poäng under säsongen).
Mängden hojar påverkar givetvis placeringarna.
 
Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top