Honda/IF har höjt

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Honda VFR800 07
Tjena allihopa

Är det någon mer än mig som har fått er mastig höjning
på försäkringen, för mig blev det över 1300 om året.

Jag ringde och frågade, IF sa att de hade höjt på alla offroad-
-hojar (har en VFR), jag påpekade att jag inte hade en offroad,
han gick och pratade med någon, återkom och sa att Honda hade
höjt på alla försäkringar. Konstigt att att han inte visste detta från början.

MVH

BW

Testa trygghansa dom verkar vettiga iår.

29 år hel/hel cbr600rr 09a bor på landsbygden under 10 k pm året 6000 i självrisk.

Dom hade sänkt min med ett par hundra Honda CBR1000RR -08... så det kan väl inte vara helt sant att Honda höjt?

Folkskam gav mig en riktig bra premie i år. Över 40% billigare än tidigare. Jag har visserligen flyttat till ett bättre område, men jag bodde inte i Beirut förut heller :)

Fick också höjd premie från IF med ca en tusenlapp. Bytte till Svedea.

Honda/IF 9677:- /år
TryggHansa 7972:- /år
Folksam 11300:- /år´

Tror nog jag byter till Trygghansa

BW

Har du redan fått aviseringen är det väl för sent att byta bolag då de inte skickar denna före uppsägningstiden på din gamla (års)försäkring löpt ut..?:va Går ju i och för sig att skriva över den på grannen några dagar och sen 'köpa' tillbaka den i samband med byte av försäkringsbolag...
Beror på hur många ägare man vill ha på den när man säljer vidare...:gnissla

On Topic: Jag fick en sänkning i år - igen.
Runt en tusing. Och ja - en Honda med IF-försäkring.
Beror väl i och för sig på att varken jag eller hojen blir yngre - tyvärr:crash

Har inte fått något besked på att någon höjning ägt rum och om så skulle vara fallet så blir det ett omedelbart byte.

(Trött på att betala för andra klåpare som envisas med att trilla av hojen).Var tog den individuella försäkringen vägen som försäkringsbolagen nu lovat till och från under mååånga år.Dvs att man får betala ett premie belopp efter de skador man har tillfogat på egen hand under årens lopp och sedan ev vill ha ersättning för.

Som det är idag betalar en helt olycksfri försäkringstagare helt utan olyckor ibland under ett helt liv för alla de som jämt ställer till dessa olyckor.Något som försäkringsbolagen naturligtvis tjänar stora summor på oavsett hur duktigt du än sköter dig som försäkringstecknare.Knappast ett vidare lojalt system mot försäkringstagaren. :fakta

If höjde allas försäkringar med ~20% sen i februari. att vissa sedan fått sänkning beror förmodligen på att ni själva eller eran hoj blivit äldre.

Det var inte så länge sen jag läste att offroad är mer populärt än custom. Så jag sa att snart kommer det höjas försäkringar på offroad-hojar. Och det dröjde 3-4 veckor så läser jag denna tråd.

Min försäkring sänktes ca 2000 kr detta året :yoparty
Länsförsäkringar :tummenupp

Är i dagsläget kund och har 2st hojar hos IF, båda för tillfället avställda.
Ringde nyss för att kolla hur mycket min Suzuki GSX R-1000 -07 skulle kosta om jag ställde på den (Halvförsäkring), men dom ville inte ge mig någon prisindikation, överhuvudtaget?!

Deras förklaring var att prisbilden skulle vara missvisande.
Vidare förklarar dom att jag måste ställa på motorcykeln så att min tidigare försäkring hos dom träder i kraft, därefter kan jag se vad kostnaden blir och bestämma om jag vill fortsätta vara försäkrad hos dem...?

Kan någon förklara deras motivation för mig att inte lämna ut pris till mig som redan är kund, för jag fattar ingenting..?

Är i dagsläget kund och har 2st hojar hos IF, båda för tillfället avställda.
Ringde nyss för att kolla hur mycket min Suzuki GSX R-1000 -07 skulle kosta om jag ställde på den (Halvförsäkring), men dom ville inte ge mig någon prisindikation, överhuvudtaget?!

Deras förklaring var att prisbilden skulle vara missvisande.
Vidare förklarar dom att jag måste ställa på motorcykeln så att min tidigare försäkring hos dom träder i kraft, därefter kan jag se vad kostnaden blir och bestämma om jag vill fortsätta vara försäkrad hos dem...?

Kan någon förklara deras motivation för mig att inte lämna ut pris till mig som redan är kund, för jag fattar ingenting..?

Tyckte att detta lät ovan så pass idiotiskt så jag var tvungen att ringa IF igen.
Fortfarande samma svar, dom kunde inte ge mig något pris. Han tillade att detta berodde på att jag redan har en försäkring tecknad hos dem (Stilleståndsförsäkring). Detta blockerade deras system för att kunna ge mig en priset på halvförsäkring.

Efter att jag vänligt men bestämt spytt galla över deras system och jämfört det med att handla oxfile på ICA utan att veta priset innan jag kommit fram till kassan började han ge mig prisindikationer. 1300.- - 1400.- per månad i halvförsäkring, avställningsbar. Men denna prisbild kunde variera "väldigt" kraftigt. Berättade därefter för herrn på andra sidan luren att jag blev mer och mer sugen på att flytta båda min motorcyklar från IF, därför skulle jag under morgondagen bli kontaktad av en annan avdelning hos IF imorgon som hanterar priser och "prutningar".

Kan tillägga att jag även ringt Suzukimärkesförsäkring, men dom ville endast ge mig trafikförsäkring eftersom hojen är privatimporterad, något som Suzuki GM tydligen inte tyckte var bra, såvida hojen inte är äldre än 10 år. :P

2011 så var nästan enbart hondor inblandade i dödsolyckor samt olyckor med svåra personskador. Förmodligen anledningen till chockhöjningen utav försäkringspremien!
Ett tips är att skaffa en vacker r1 från 99. Betalar 1100 i månaden hos Folksam :)

Tyckte att detta lät ovan så pass idiotiskt så jag var tvungen att ringa IF igen.
Fortfarande samma svar, dom kunde inte ge mig något pris. Han tillade att detta berodde på att jag redan har en försäkring tecknad hos dem (Stilleståndsförsäkring). Detta blockerade deras system för att kunna ge mig en priset på halvförsäkring.

Efter att jag vänligt men bestämt spytt galla över deras system och jämfört det med att handla oxfile på ICA utan att veta priset innan jag kommit fram till kassan började han ge mig prisindikationer. 1300.- - 1400.- per månad i halvförsäkring, avställningsbar. Men denna prisbild kunde variera "väldigt" kraftigt. Berättade därefter för herrn på andra sidan luren att jag blev mer och mer sugen på att flytta båda min motorcyklar från IF, därför skulle jag under morgondagen bli kontaktad av en annan avdelning hos IF imorgon som hanterar priser och "prutningar".

Kan tillägga att jag även ringt Suzukimärkesförsäkring, men dom ville endast ge mig trafikförsäkring eftersom hojen är privatimporterad, något som Suzuki GM tydligen inte tyckte var bra, såvida hojen inte är äldre än 10 år. :P

Ytterligare tillägg:

Även pratat med Svedea samt Bilsport och MC, och ingen av dem vill röra i hojen med tång ens.
Likasom Suzukimärkesförsäkring så var endast en svindyr trafikförsäkring det enda dom kunde erbjuda mig. :P

Föe hellvuee...

Har du redan fått aviseringen är det väl för sent att byta bolag då de inte skickar denna före uppsägningstiden på din gamla (års)försäkring löpt ut..?
Njäe, de bör skicka den månaden innan. Normalt ska den ju vara betald innan nya perioden påbörjas för att försäkringen ska gälla.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra