Teckande en försäkring idag, hos If, Hondas försäkring. Tjejen förklarade lite regler, sen sa hon att min var importerad så att den skulle visas upp för Honda återförsäljare, då de har de kraven, jag poängterade den är inte nyimporterad! Men reglerna VAR sådanna, krav av Honda, jag frågade om det kostade pengar, svar nej. Så jag tecknade försäkringen, döm om min förvåning när jag ringer för att fixa kollen vid MB-racing i Västerås, så kostar Okulärbesiktingen(de kolla så det inte är skador på hojen, samt ram o chassinummer)att det kostar 1000 kr.
Ringer upp IF igen lite mer irriterad, en mer påläst försäljare av försäkringar VISSTE att de kostade mellan 800-1200 kr med denna besiktining.
Jag sa åt henne att genast plocka bort försäkringen, så jag teckande folksam istället, med min smc-kurs i samarbete med folksam och smc-medlem så fick jag ändå billigare premie !!
Ringer upp IF igen lite mer irriterad, en mer påläst försäljare av försäkringar VISSTE att de kostade mellan 800-1200 kr med denna besiktining.
Jag sa åt henne att genast plocka bort försäkringen, så jag teckande folksam istället, med min smc-kurs i samarbete med folksam och smc-medlem så fick jag ändå billigare premie !!