Honda Hornet som stunthoj?

Hornet 600:an går fint upp på bakhjulet.
Det enda med horneten är att man ska se till att skydda tändmodulen som sitter öppet på vänster sidan under tanken. Den e dyyyyyyr att byta efter en smäll.
 
Argyle skrev:
2215208 Är det en 600 du tittar på då? Den får du fan tamig kämpa med om du skall kunna KÖRA på bakhjulet... Max kan du stegra den


som vanligt så svarar den som inte har en j*vla aning om nånting.
 
Two stroke man skrev:
2220376 Men du har råd att köpa en till nästan lika dyr hoj!? :confused:

får en riktigt bra deal på den, SVn är värd bra många tusen till
 
Last edited:
Ring och kollade försäkring idag (vill kunna köra med den på allmän väg), ville bara ha trafik men kollade vad IF-tog för sin Honda försäkring.
6 700 :- helår; shit tänkte jag, det var ju inte dyrt alls. Bäst att kolla självrisken:
50 000 kr WOW!!! jag menar... 10 000 kr mer än vad hojen är värd :hmm
Fick dock inget svar om trafik försäkringen, får ringa runt mer på måndag.
 
Blir galen, vad finns det för hojar med billigt försäkring? (trafik)
Yamaha YZF-R -91? FZR?
Vad ska man leta efter? billig hoj som går att försäkra billigt (är bara 21 blivande 22 år), radfyra är ett krav
 
Fredr28 skrev:
2229281 Stuntfilm med en Hornet 600

Den blåa hojen är en Hornet 600, jag tycker han får upp den på både bak och framhjul ganska enkelt :7peta
Han har förmodligen drevat den dock.

ÅÅÅÅÅH va länge sen man såg den! Riktig jävla idiotkörning men kul att titta på i efterhand när man vet att inget hände.

Ok den är förmodligen drevad men ändå tar han upp den i riktigt höga farter så då måste han iallafall köra på högre växlar så det spelar ingen större roll egentligen. Kan man inte åka bakhjul med en lätt 100hk hoj så är det inte i maskinen problemet sitter.
 
Det blev ingen hornet. Fick i sista stund kalaspris på en försäkring på en Suzuki GSX-R 600 från -97. Så det fick bli en sådan istället.
 
Men tack vare den låga vikten, vilket jag tror låg någonstans runt 170-180kg är 100hk rätt så mycket. Man bör ju inte ens behöva dreva om den för att den ska gå att dra upp? Bara att luta sig bakåt lite och rycka till lite på gas + koppling så är den väl där?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top