Dr Phil
Ny medlem
Hej
Jag har en Hornet 900 -03 med Leo Vince slipon, K&N filter och PC3.
Startar man den när den är kall så går den ett tag, men efter nån minut så börjar den rycka/bluddra kraftigt, speciellt på låg- och mellanregistret. Och när man släpper gasen så vill den dö, fast ibland går den ner på ca. 500/rpm i någon sekund, för att sedan gå tillbaka till tomgångsläge (ca. 1200/rpm), men fortsätter bluddra när man kör iväg. Det smattrar också i ljuddämparna när den blivit varm.
Hojen är inte bänkad, men jag har provat flera olika mappar på power commanders hemsida.
Stiften är nya (ca. 5km) men har redan blivit alldeles svart sotiga, alltså för fet blandning. Det konstiga är att jag har även testat en "zero" mapp (inga förändringar av pc3?) utan nån skillnad.
Borde inte slipon och K&N filter göra att hojen går magrare?
Är det någon som vet vad felet kan vara så är jag mycket tacksam
MVH
Jag har en Hornet 900 -03 med Leo Vince slipon, K&N filter och PC3.
Startar man den när den är kall så går den ett tag, men efter nån minut så börjar den rycka/bluddra kraftigt, speciellt på låg- och mellanregistret. Och när man släpper gasen så vill den dö, fast ibland går den ner på ca. 500/rpm i någon sekund, för att sedan gå tillbaka till tomgångsläge (ca. 1200/rpm), men fortsätter bluddra när man kör iväg. Det smattrar också i ljuddämparna när den blivit varm.
Hojen är inte bänkad, men jag har provat flera olika mappar på power commanders hemsida.
Stiften är nya (ca. 5km) men har redan blivit alldeles svart sotiga, alltså för fet blandning. Det konstiga är att jag har även testat en "zero" mapp (inga förändringar av pc3?) utan nån skillnad.
Borde inte slipon och K&N filter göra att hojen går magrare?
Är det någon som vet vad felet kan vara så är jag mycket tacksam

MVH