Honda hornet 900 -02 dör ibland?

mxnissen

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2009
Hoj
cbr 954 2003?
Hej!

Min hornet har börjat uppträda konstigt. På motorvägspåfarten idag dog hojen i ungefär en sekund. Samtidigt som detta hände lös två lampor, ”fuel injektion” samt ”HISS”. Detta hände 3-4 gånger till under kvällens tur.

I övrigt går den kanon. Det är inte vid något speciellt varvtal heller som den dör, utan verkar hända lite när som.

Någon annan som har/haft liknande problem eller har någon ide om vad det kan vara?

Mvh mxnissen

FI betyder inte fuel injection, utan Fault Indicator.
HISS betyder att av någon anledning så tappade elektroniken kontakten med nyckelns chip, eller antennen eller något sådant.

Tack för svar!
Testade en annan nyckel för att se om det skulle bli skillnad. Gick skitbra en längre tid men nu så gjorde den likadant igen..
Den dör 1-2 sekunder sen går den igen.
Vad tror ni det kan vara? Något med nyckeln?

Ska iväg på en mindre mc-resa om två veckor så hade känts tryggare om den gått ordentligt, speciellt när frugan ska sitta bak på.

Vad hade ni börjat att göra? Eller lika bra att lämna in den och punga ut med en kostnad som typ motsvarar hojens värde, hehe.

Båda originalnycklarna är sneda har jag sett men har svårt att tänka mig att det skulle ha något med detta att göra?

Last edited:
Om de inte vore för att HISS lyser skulle jag gissa på bränslepumpen. Bäst vore om den la av helt för då är de lättare att konstatera felet.
Svårt fall mekanikern grät.

Om de inte vore för att HISS lyser skulle jag gissa på bränslepumpen. Bäst vore om den la av helt för då är de lättare att konstatera felet.
Svårt fall mekanikern grät.

Sant. Detta trodde jag med först innan jag förstod att FI lampan inte betydde insprutning. Jag kan mecka en del själv men vet inte vart jag ska börja riktigt. Plocka ner instrumentpanel med mera och kolla över kablar med mera kanske..

Last edited:
Jag hade glapp i batterianslutningen på min honda nc, och dom fick jag dom felen, inklusive en uppsjö andra. Värt att kolla kanske.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!