Har problem med ojämn tomgång, den liksom rullar wo wo wo pulserande liksom. Detta hänger med till ca 2500rpm sen går den mycket bättre.
Har synkat förgasarna och rengjort dom 2ggr. Pilotskruvarna är i standardläge, inget trim bara slipon. Tändstift luftfilter bränsle batteri är kontrollerade och i bra skick. Har mätt tempen på grenrören och ser ingen direkt diff i temp heller mellan cylindrarna.
Då jag lyfte toppen nyss är jag rädd att kanske en eller båda kamaxlarna kan vara felkuggade. Markeringarna på kamdreven ska linjera med toppen när vevens markering T står vid anvisad markering.
Problemet var bara att när veven stod rätt så var båda markeringarna på kammarna aningen aningen för högt över kanten på toppen. Men det var liksom det bästa läget enligt beskrivning i verkstadsmanualen. Men nu tyder ju allt på att en eller båda kammarna ändå är felkuggade. Vad tror ni, någon som har nått tips om vad det kan vara?
Har synkat förgasarna och rengjort dom 2ggr. Pilotskruvarna är i standardläge, inget trim bara slipon. Tändstift luftfilter bränsle batteri är kontrollerade och i bra skick. Har mätt tempen på grenrören och ser ingen direkt diff i temp heller mellan cylindrarna.
Då jag lyfte toppen nyss är jag rädd att kanske en eller båda kamaxlarna kan vara felkuggade. Markeringarna på kamdreven ska linjera med toppen när vevens markering T står vid anvisad markering.
Problemet var bara att när veven stod rätt så var båda markeringarna på kammarna aningen aningen för högt över kanten på toppen. Men det var liksom det bästa läget enligt beskrivning i verkstadsmanualen. Men nu tyder ju allt på att en eller båda kammarna ändå är felkuggade. Vad tror ni, någon som har nått tips om vad det kan vara?