Lite pga den hojen jag skaffade mitt härke !
Bygget blir en tvåstegsraket, först åkbat till våren och sen knullputs på bitarna om jag gillar hojen.
Instrumenteringen vill jag helst slänga åt helvete men får se om det finns tid för att montera en smidigare eftermarknadslösning.
Tror att jag ska ha kvar tankmätaren och svetsar in den där tanklocket normalt sitter på Hornet-tanken.
BTW det blev en redig hög skit på garagegolvet efter jag strippat hojen !
View attachment 370228View attachment 370229View attachment 370230
Helvete !!!
Nu blev det huggsexa om skrotet.
En Goldvingeåkare har också hört av sig och ville också ha pryttlar.
Vi gör så här:
Jag plockar skärmarna till dig FredrikEkl och sen får den andre resten, låter väl ok ?
Nu vill jag ha lite tips av er motorkunniga typer.
Jag tänkte att rovan ska få lite kärlek.
Tänkte göra såhär:
Av med förgaseriet då dom troligtvis är fulla med gammalt runk.
Plocka isär jävligt lite av dom och tvätta pryttlarna, vad tvättar jag bäst med ?
Ur med soppa i tanken och blås rent slangar och byt soppafilter.
Byts luftfilter.
Tjacka nya packningar till fuggarna och också inhandla två oljefilter, ful och finolja.
Tänkte tömma maskin på gammeloljan och sen vrida på ett nytt filter.
Efter detta i med smörja från Fultema och varmköra maskin och då förhoppningsvis få ut det mesta av eventuellt mög i maskin.
Tappa ur sörjan och nu på med filter nummero två och i med finolja.
Bra eller anus ?
Stort tack till Pucken för överblivna delar idag!
Några tips till återupplivningen:
Nya kamremmar:
Gates #T274
NAPA #250274
Goodyear Gatorback #40274
Kolla såklart spännrullarna också, dom och andra delar som förgasarpackningar, oljefilter, luftfilter mm kan köpas billigt (speciellt när kronan e stark) på:
http://www.davidsilverspares.co.uk/GL1000K2-GOLDWING-1977/
Allt man behöver veta om att ställa tändningen (modellspecifika problem) mm hittar du på:
http://www.randakks.com/TechTips.htm
Även bästa sätt att dra igång en motor som stått några år med oljebyten osv. Biltema MC-mineralolja är billigt och duger gott till den motorn!
Men du kanske ska fundera på att förstärka ramen nu när du ändå har fet-framgaffel?
Ska bli kul att se hur den blir när den är klar!
Skulle man inte få ett stort coolt utrymme att kasta igenom en hatt och mycket luft baktill om man flyttade upp bensinen i en riktig tank på rätt ställe så att säga?
Stort tack till Pucken för överblivna delar idag!
Några tips till återupplivningen:
Nya kamremmar:
Gates #T274
NAPA #250274
Goodyear Gatorback #40274
Kolla såklart spännrullarna också, dom och andra delar som förgasarpackningar, oljefilter, luftfilter mm kan köpas billigt (speciellt när kronan e stark) på:
http://www.davidsilverspares.co.uk/GL1000K2-GOLDWING-1977/
Allt man behöver veta om att ställa tändningen (modellspecifika problem) mm hittar du på:
http://www.randakks.com/TechTips.htm
Även bästa sätt att dra igång en motor som stått några år med oljebyten osv. Biltema MC-mineralolja är billigt och duger gott till den motorn!
Men du kanske ska fundera på att förstärka ramen nu när du ändå har fet-framgaffel?
Ska bli kul att se hur den blir när den är klar!
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Biljettförsäl... |
|
Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024
Nu är ägare av Husqvarna No... |
|
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |