Honda fmx

Salkin

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2005
Ort
Falun
Hoj
Honda FMX 650
Nån som vet hur jag kan få mer krut i min honda fmx på ett enkelt sätt??
 
Salkin skrev:
Nån som vet hur jag kan få mer krut i min honda fmx på ett enkelt sätt??

Vet inte säkert men jag tror att den har samma motor som dominator..
och den härstammar kanske från XR 600 som det finns massor av krut till..
 
Duke0 skrev:
Vet inte säkert men jag tror att den har samma motor som dominator..
och den härstammar kanske från XR 600 som det finns massor av krut till..

Jo det stämmer att det finns en hel del saker o köpa men då går man ju bort ifrån hög driftsäkerthet osv osv o det är väl en av orsakerna till att man köper en FMX!?. Vill du ha pulver o kan leva med lite service så köper du ju en Husa/KTM/ eller likn istället!

O sedan om man kan trimma upp den på ett enkelt sätt nja så enkelt är det nog inte!.. Ett system är ju det som låter mest troligt i detta fallet!.

Men jag kanske har fel!
 
Läste nån artikel i allt om mc tror jag om nån
firma i Stockholm som plockade ur ca 8 hästar
mer ur hojen enbart genom att öppna upp
orginalburkarna o bestycka om hojen så det
finns väl en del effekt att hitta om man vet
hur man gör.

.
 
MILKY skrev:
Jo det stämmer att det finns en hel del saker o köpa men då går man ju bort ifrån hög driftsäkerthet osv osv o det är väl en av orsakerna till att man köper en FMX!?. Vill du ha pulver o kan leva med lite service så köper du ju en Husa/KTM/ eller likn istället!

O sedan om man kan trimma upp den på ett enkelt sätt nja så enkelt är det nog inte!.. Ett system är ju det som låter mest troligt i detta fallet!.

Men jag kanske har fel!

Motorn hade 46hkr vissa årsmodeller i dominatorn. Så jag tror nog att man kan få upp den till strax under 50 utan att tumma på driftsäkerheten.
 
xrperra skrev:
Läste nån artikel i allt om mc tror jag om nån
firma i Stockholm som plockade ur ca 8 hästar
mer ur hojen enbart genom att öppna upp
orginalburkarna o bestycka om hojen så det
finns väl en del effekt att hitta om man vet
hur man gör.

.


Helt riktigt! Och det är Schneiders MC i Upplands Väsby som gör det.
2å5 tror jag det kostade, vilket jag tyckte var dyrt, eller, ja rättare sagt: JAG kan lätt göra det åt dig förhalva pengen, men en firma har ju helt andra omkostnader. För att inte tala om utv.tiden det går åt att hitta rätt munstycke första gången.
SEN är det ju ingen match.

Men i huvudsak öppnas avgassystemet upp. Original tyckte jag det stod att den ENA slutljuddämparen bara åkte med som attrapp! Då den var pluggad!
Så steg ett är väl att göra båda dämparna lika.
Öppna luftburken brukar ju behövas då alla numer har ljuddämpande irrgångar i form av långa horn och kanaler...

Gör detta, köp dig en injustering i en Dynojetbänk, och troligen hamnar du iaf en tusenlapp under 2,5 kkr.
Vill du ha tips på bromsbänk med bra priser i norrort kan jag PM:a dig vid intresse.
 
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Back
Top