Honda fmx

Salkin

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2005
Ort
Falun
Hoj
Honda FMX 650
Nån som vet hur jag kan få mer krut i min honda fmx på ett enkelt sätt??
 
Salkin skrev:
Nån som vet hur jag kan få mer krut i min honda fmx på ett enkelt sätt??

Vet inte säkert men jag tror att den har samma motor som dominator..
och den härstammar kanske från XR 600 som det finns massor av krut till..
 
Duke0 skrev:
Vet inte säkert men jag tror att den har samma motor som dominator..
och den härstammar kanske från XR 600 som det finns massor av krut till..

Jo det stämmer att det finns en hel del saker o köpa men då går man ju bort ifrån hög driftsäkerthet osv osv o det är väl en av orsakerna till att man köper en FMX!?. Vill du ha pulver o kan leva med lite service så köper du ju en Husa/KTM/ eller likn istället!

O sedan om man kan trimma upp den på ett enkelt sätt nja så enkelt är det nog inte!.. Ett system är ju det som låter mest troligt i detta fallet!.

Men jag kanske har fel!
 
Läste nån artikel i allt om mc tror jag om nån
firma i Stockholm som plockade ur ca 8 hästar
mer ur hojen enbart genom att öppna upp
orginalburkarna o bestycka om hojen så det
finns väl en del effekt att hitta om man vet
hur man gör.

.
 
MILKY skrev:
Jo det stämmer att det finns en hel del saker o köpa men då går man ju bort ifrån hög driftsäkerthet osv osv o det är väl en av orsakerna till att man köper en FMX!?. Vill du ha pulver o kan leva med lite service så köper du ju en Husa/KTM/ eller likn istället!

O sedan om man kan trimma upp den på ett enkelt sätt nja så enkelt är det nog inte!.. Ett system är ju det som låter mest troligt i detta fallet!.

Men jag kanske har fel!

Motorn hade 46hkr vissa årsmodeller i dominatorn. Så jag tror nog att man kan få upp den till strax under 50 utan att tumma på driftsäkerheten.
 
xrperra skrev:
Läste nån artikel i allt om mc tror jag om nån
firma i Stockholm som plockade ur ca 8 hästar
mer ur hojen enbart genom att öppna upp
orginalburkarna o bestycka om hojen så det
finns väl en del effekt att hitta om man vet
hur man gör.

.


Helt riktigt! Och det är Schneiders MC i Upplands Väsby som gör det.
2å5 tror jag det kostade, vilket jag tyckte var dyrt, eller, ja rättare sagt: JAG kan lätt göra det åt dig förhalva pengen, men en firma har ju helt andra omkostnader. För att inte tala om utv.tiden det går åt att hitta rätt munstycke första gången.
SEN är det ju ingen match.

Men i huvudsak öppnas avgassystemet upp. Original tyckte jag det stod att den ENA slutljuddämparen bara åkte med som attrapp! Då den var pluggad!
Så steg ett är väl att göra båda dämparna lika.
Öppna luftburken brukar ju behövas då alla numer har ljuddämpande irrgångar i form av långa horn och kanaler...

Gör detta, köp dig en injustering i en Dynojetbänk, och troligen hamnar du iaf en tusenlapp under 2,5 kkr.
Vill du ha tips på bromsbänk med bra priser i norrort kan jag PM:a dig vid intresse.
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top