Honda fmx eller KTM lc4?

Om du köper fmxen så blir du nog inte så lockad till att ta bort strypningen som du hade blivit av KTM´n eftersom den nästan redan är i 25kw.

En sak är säker, när du får köra ostrypt kommer du vilja byta ut hondan. :) Den är trött. Men under tiden du kör strypt lär det inte skilja speciellt mycket i prestanda mellan dem. KTMen är smidig, hondan är billig. Du får nog bestämma själv. :tummenupp

Eller en XR....
Men nu ka vi inte addera fler alternativ :D

Om du inte har tänkt byta hoj ofta så kör på KTM:en, när du har full behörighet (får man det automagiskt??) så blir den bra mycket roligare än FMX:en, den är rätt trött och tung. Om du vänjer dig vid KTM strypt kommer du få en rolig överraskning när du kan plocka bort strypningen så behöver du inte trimma på säkert en säsong :D

Mvh
Micke

Ingen xr... :P

Jo det får man automatiskt efter 2 år med mc-kort..
men vilken av hojarna tror ni behåller sitt värde bättre då, om jag äger den i kanske 2 år?

Just nu lutar det åt ktm eller kanske husqvarna, men mer mot ktm:en tack vare större marknad där och troligtvis (rätta mig om jag har fel) behåller den sitt värde bättre då också?

Hondan lär ju gå ungefär som den är tänkt att göra även med 25kw med tanke på att den knappt behöver strypas ner alls.KTM med strypningen i bjuder då inte på överdrivet mycket körglädje i vilket fall(har kört med trottelstop i till besiktningen med 625:an).

Okej... svårt val det här med motorcykel, tror jag blir galen! :3freak
Men husqvarnan är det inte många som vet nånting om? någon som vet hur den är som 25kw?

Kolla med FB vad försäkringen ligger på samtliga hojjar.
sen even servis intervaller mm så ser du nog vilken som e driftsäker men allt beror ju på hur du kör o vårdar denna / o don innan MM ?? :va jaja kolla runt lite i alla ktm trådar mm o husa trådar mmm xt mm så vet du lite mer

FB försäkrar på ursprungs effekt bara så du vet .
25 kw e vad du får framföra med ditt kk lagligt

sen beror det ju lite på va du menar roligt :D

eller så skaffar du den en 25 kw (cheep dvs en lite äldre mc) sen vid tungt kk köper du den rätta mc för då har du nog innset vad du vill köra för nogot

//Robin

Någon som har någon aning om servisintervallerna på de olika maskinerna, eller eventuellt länkar till trådar om dessa hojar?

De jag då tänker på är KTM 640, Husqvarna 610 och Honda FMX..

letat lite men hittar inte speciellt mycket och eftersom jag vill köra och inte meka så vore det intressant att veta =)

FMXen bara går och går, tills du kör den utan olja, som en god vän till mig av någon anledning gjorde:gnissla Den motorn var tydligen inte så frisk efter det lilla missödet:D Men jag slår ett slag för FMX då det är en skön maskin, även om 640n är jävligt trevlig den med:tummenupp

Någon som har någon aning om servisintervallerna på de olika maskinerna, eller eventuellt länkar till trådar om dessa hojar?

De jag då tänker på är KTM 640, Husqvarna 610 och Honda FMX..

letat lite men hittar inte speciellt mycket och eftersom jag vill köra och inte meka så vore det intressant att veta =)

640 -01 har 500 mils intervall :tummenupp Vet inte om alla årsmodeller har samma, men de uppdaterade ju hojen runt -03 med lite nya småsaker och lite nytt utseende på motorn. Men jag antar att det är 500mil även på de senare årsmodellerna.

640 -01 har 500 mils intervall :tummenupp Vet inte om alla årsmodeller har samma, men de uppdaterade ju hojen runt -03 med lite nya småsaker och lite nytt utseende på motorn. Men jag antar att det är 500mil även på de senare årsmodellerna.

Läste någonting om att förgasarna på 640 krånglade mycket men att dom bytte ut dom senare, någon som vet nånting om detta och i så fall när detta bytet gjordes?

Fmx 650 har service var 600 mil.
Dom har oxå fem års garanti.
Det är ju inte så dumt det heller.
Honda finns ju märkes försäkring
till oxå.

Hade en LC4 03:a tror jag det var, den var det inga problem med förgasaren på i alla fall men jag hade den bara i 500 mil. Husa kan jag inte spec mycket om men jag har fått för mig att de med ett par år på nacken vill ha mer service än KTM, vet inte hur det är med de nyaste.

Om man kör mycket riskerar det bli väldigt mycket (eller kännas som väldigt mycket) skruvande. Använder hyndan som pendlarhoj och byter olja var 100:e mil, känns som att det är varannan helg :D

Inget stort jobb men får man göra dem ofta så... :)

Försäkringarna är svåra att säga nåt om egentligen, bolagen är ju grymt olika mot olika personer. Av nån anledning är Folksam billigast för mig både på Hynda och Ducce, Duccen är dessutom hälften så dyr som Hyndan så man undrar lite hur de sätter priserna. Ett råd innan du köper nåt är väl att skaffa regnummer på de hojar du vill kolla på, ringa runt till alla och hör efter pris på fulleffekt vs strypt så du inte får en riktig kalldusch när du har hittat pärlan.

Mvh
Micke

Nu känner ju inte jag TS, men:
Är du en myspojke, köp FMX:en
Är du en buspojke, köp KTM:en

Men det jag undrar nu är om förgasarna är bråkiga på ktm 640 tidigare än -03, har för mig att jag läst om det...

Har inte haft min egen tillräckligt länge för att säga nått om den förgasaren. Men jag kollade runt endel och läste om 640n innan jag valde, och jag såg aldrig nått om förgasaren :va

Det enda som jag läst överhuvudtaget om förgasaren är att många byter den, eftersom det är vakuum original och den blir mycket roligare med en flatside.

Hittills tycker jag dock att den är mycket roligare än fmx:en även med vakuumgasaren :gnissla

Har inte haft min egen tillräckligt länge för att säga nått om den förgasaren. Men jag kollade runt endel och läste om 640n innan jag valde, och jag såg aldrig nått om förgasaren :va

Det enda som jag läst överhuvudtaget om förgasaren är att många byter den, eftersom det är vakuum original och den blir mycket roligare med en flatside.

Hittills tycker jag dock att den är mycket roligare än fmx:en även med vakuumgasaren :gnissla

Tack för svaret :)
Lutar nu ännu brantare mot en ktm 640 :)
Låter som en bra motorcykel... strypkit finns det också, bara kolla vad försäkringen går på

Har nu en fråga angående ktm:en.. Kan man försäkra den som någon slags offroad eller liknande? Har för mig att fmx:en iaf går som det och därmed billigare premie?
Någon som har en ktm lc4 som kan berätta vad de betalar per år?
Blir det billigare med någon försäkring i och med att den är/blir 25kw?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti