Guldis
Ny medlem
Om du köper fmxen så blir du nog inte så lockad till att ta bort strypningen som du hade blivit av KTM´n eftersom den nästan redan är i 25kw.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eller en XR....
Men nu ka vi inte addera fler alternativ
Om du inte har tänkt byta hoj ofta så kör på KTM:en, när du har full behörighet (får man det automagiskt??) så blir den bra mycket roligare än FMX:en, den är rätt trött och tung. Om du vänjer dig vid KTM strypt kommer du få en rolig överraskning när du kan plocka bort strypningen så behöver du inte trimma på säkert en säsong
Mvh
Micke
Någon som har någon aning om servisintervallerna på de olika maskinerna, eller eventuellt länkar till trådar om dessa hojar?
De jag då tänker på är KTM 640, Husqvarna 610 och Honda FMX..
letat lite men hittar inte speciellt mycket och eftersom jag vill köra och inte meka så vore det intressant att veta =)
640 -01 har 500 mils intervallVet inte om alla årsmodeller har samma, men de uppdaterade ju hojen runt -03 med lite nya småsaker och lite nytt utseende på motorn. Men jag antar att det är 500mil även på de senare årsmodellerna.
Nu känner ju inte jag TS, men:
Är du en myspojke, köp FMX:en
Är du en buspojke, köp KTM:en
Men det jag undrar nu är om förgasarna är bråkiga på ktm 640 tidigare än -03, har för mig att jag läst om det...
Har inte haft min egen tillräckligt länge för att säga nått om den förgasaren. Men jag kollade runt endel och läste om 640n innan jag valde, och jag såg aldrig nått om förgasaren
Det enda som jag läst överhuvudtaget om förgasaren är att många byter den, eftersom det är vakuum original och den blir mycket roligare med en flatside.
Hittills tycker jag dock att den är mycket roligare än fmx:en även med vakuumgasaren![]()
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |