honda Försäkring

Tomas

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -03
Jag har fått höra att det finns något bolag som har någon speciell märkesförsäkring för honda om man är över 25 år. Är det så eller är det fel? Om det är sant isf vilket bolag?

Tomas skrev:
Jag har fått höra att det finns något bolag som har någon speciell märkesförsäkring för honda om man är över 25 år. Är det så eller är det fel? Om det är sant isf vilket bolag?

Hej,

Kolla in www.if.se. De har en Honda-försäkring. Rätt bra pris på min Blackbird i alla fall. Tror inte priset för att försäkringa Fireblade och Firestorm är lika bra dock.

//daniel

Tomas skrev:
Det är väldigt hög självrisk, det är det som är haken..

danielg skrev:
Hej,

Kolla in www.if.se. De har en Honda-försäkring. Rätt bra pris på min Blackbird i alla fall. Tror inte priset för att försäkringa Fireblade och Firestorm är lika bra dock.

//daniel
Firestorm är billig, iaf om man bor i trafikzon 3-7. Då är premien 5820:- hel/hel. Annars ca 7800:-

Fan min Blade var ju skitbillig där. 10500 helår. Så billigt trodde jag inte det gick att få.

Firebladen ligger i deras högsta försäkringsklass Supersport. Men Firestorm, Super blackbird å Hornet 900 är ganska billiga. De ligger i Sporttouring klass 2. Hojar som Hornet 600 Ligger ännu lägre i sporttouring 1. Är man under 25 blir premie samt självrisk dubbla.

Big D skrev:
Firebladen ligger i deras högsta försäkringsklass Supersport. Men Firestorm, Super blackbird å Hornet 900 är ganska billiga. De ligger i Sporttouring klass 2. Hojar som Hornet 600 Ligger ännu lägre i sporttouring 1. Är man under 25 blir premie samt självrisk dubbla.
Nästan rätt. Hornet 600 samt 900 ligger i försäkringsklass street2 resp street3.
Ang CBR 600, 900, 1000 så hamnar den i sport och då blir självrisken sinnessjuka 15.000:- för stöld och 25.000 för vagnskada.

26år i Helsingborg cbr 929 00a 5300 helår/halvförsäkring.... sjukt bra dock e d 15.000 i självrisk vid stöld men det gäller att hålla reda på sina saker.

jag ringde if å jag skulle få betela 60 000kr hel/år ringde till trygg hansa å där fick jag priset 13 000kr hel/år men nu är den avställd å då pröjsar jag 132kr månaden (garage)

Har en 919 fireblade -96.
Hel/helår kostar ca 8000 för mig hos IF.
27 år och bor i Helsingborg.

Ändringar till i år!!!

Satt just och kollade på försäkringspriserna på hondas märkes försäkring. Jag noterade att dom har ändrat i klasserna en hel del sedan förra året.
Dom har laggt till flera klasser och laggt till att sporthojjar är helförsäkrade och inte halv som tidigare.
Dock så har dom höjt självriskerna för folk som åker sporthoj KRAFTIGT!!! 15000:- för stöld (tidigare 5000:-), dom har även laggt en sjön självrisk för vagnskada på sport...25000:- :gnissla

Well skrev:
Satt just och kollade på försäkringspriserna på hondas märkes försäkring. Jag noterade att dom har ändrat i klasserna en hel del sedan förra året.
Dom har laggt till flera klasser och laggt till att sporthojjar är helförsäkrade och inte halv som tidigare.
Dock så har dom höjt självriskerna för folk som åker sporthoj KRAFTIGT!!! 15000:- för stöld (tidigare 5000:-), dom har även laggt en sjön självrisk för vagnskada på sport...25000:- :gnissla

Det är samma som förra året bara det att det inte står på den listan att det går att välja bara halvförsäkring.

gurra2fast skrev:
Det är samma som förra året bara det att det inte står på den listan att det går att välja bara halvförsäkring.

fast förra året var det inte dom självriskerna.
dessutom höjer dom premierna för oss som är under 35 år.
Min hoppar upp med nästan 1000:- :mad:

Well skrev:

På mitt försäkringsbrev från förra året står det självrisk för stöld 15000:-
Så de höga självriskerna har iallafall jag blivit informerad om när jag började prata med IF om denna Honda specialförsäkring i början på mars 2005

Well skrev:
Det var samma självrisker förra året med! (Gäller endast sportklassen.)

FUBAR skrev:
Det var samma självrisker förra året med! (Gäller endast sportklassen.)

Nu har ju inte jag sporthoj enligt if utan jag har en street hoj, men jag måste säga att det är märkligt att flera av mina vänner som kör honda sport hade samma självrisker som jag har nu!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park