Honda CRM 125 förgasar info

TheKork skrev:
Jag är nästan helt säker på att allt är borta för jag fick upp den i lite över 160km/h på flygfältet här.

Hmm går din mätare verkligen rätt? :3freak 160 med en offraod 125a?? Den borde inte orka med luftmotståndet i den farten :va
 
TheKork skrev:
Nej, dem har utgått nu sa Honda försäljaren i stan.
Men jag funderar på att bara gå ner en kugg istelle för 2, kan de va nått?
//Korken
Skumt, det måste vara nyligen. Jag köpte mitt i mitten på Juni.
Ja nästa gång kommer jag byta till bara ett ner. Jag tyckte det vart för mycket vid långkörning med 2 kugg ner.
 
TheKork skrev:
Jag är nästan helt säker på att allt är borta för jag fick upp den i lite över 160km/h på flygfältet här. Fast jag ska öppna luftburken idag och se om pluggen (halvmånen) är borta.
//Korken

Troligen är det nog fel på ditt mätarhus, du kör inte med NSR-hjul eller liknande? Min gör precis 160 om man pressar med rätt drev, och den är ganska vältrimmad (http://www.blocket.se/view/5837996.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0).

Jag lovar, CRM är inte rolig att köra i den hastigheten :tummenupp

Tillbaka till förgasaren:
Original insuget passar upp till Dellorto 30mm, sen blir det dags för ett nytt insug. Det går att fåtag i på någon tysk hemsida, som jag för tillfället inte kommer ihåg adressen till tyvärr.
 
Last edited:
lindberg skrev:
Hmm går din mätare verkligen rätt? :3freak 160 med en offraod 125a?? Den borde inte orka med luftmotståndet i den farten :va

Den är inte offroad längre, eller man kan säga mittemellan.
Och mätaren är korrekt, iaf i ca 130km/h så gick den lika med farsans bil.


Fyxim skrev:
Jag lovar, CRM är inte rolig att köra i den hastigheten

Tillbaka till förgasaren:
Original insuget passar upp till Dellorto 30mm, sen blir det dags för ett nytt insug. Det går att fåtag i på någon tysk hemsida, som jag för tillfället inte kommer ihåg adressen till tyvärr.
Tro mig, jag vet. Jag har inte lusst att köra så fort igen då det wobblar ganska bra.
Sen det med förgasaren, de va synd att du inte kommer ihåg adressen men om du kommer på den så skrik till.
Men jag såg att du hade en större cylinder, går den bra med sån och vad har du för förgasare till den?

Om ni vill så kan jag lägga upp en bild på min CRM men jag vet inte vart. Så om nån vet så kan jag fixa upp en bild.

Sen om ni undrar varför det har tagit sån tid så är det för att jag har varit i Grekland i en vecka. Försökte på ett internet café men det tog ca 30min att skriva ett PM så jag väntade tills jag kom hem.

//Korken
 
TheKork skrev:
Om ni vill så kan jag lägga upp en bild på min CRM men jag vet inte vart. Så om nån vet så kan jag fixa upp en bild.
//Korken


Ja tack tryck bilden sen så ser du vilken kanpp du ska trycka på.

om 180 cc bigbore cyllen:
fyxim skrev:
Effektkurvan är grymt bra på min hoj, fast den har andra trim på sig. Det skulle inte skada med en 34-36mm förgasare, Metrakit/Boyense reed-ventiler och kanske en annan ljuddämpare (inte krök) om du vill ha ut det mesta ur Malossi cylindern.
(hoppas de gick bra för dej att ja la upp pmet :confused: )
 

Bifogat

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    36.6 KB · Visningar: 63
Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top