Honda CRM 125 förgasar info

TheKork

Korken Flyter
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Arboga
Hoj
Honda CRM 125R -91 (stylad såklart :D)
Hej!

Blir det någon större skillnad med sörre förgasare + konsikt luftfilter?
Alltså i kraft väg.

Edit: Jag har ostrypt nu..

//Korken
 
Last edited:

Macke..

Socialt Handikappad
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Ramnäs
Hoj
Aprlia Rs125 -94
TheKork skrev:
Hej!

Blir det någon större skillnad med sörre förgasare + konsikt luftfilter?
Alltså i kraft väg.

Edit: Jag har ostrypt nu..

//Korken

Ja det lär det ju bli :tungan men hur mkt det vet ja inte :död lär ju vara märkbart :)
 

TheKork

Korken Flyter
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Arboga
Hoj
Honda CRM 125R -91 (stylad såklart :D)
Ok.
Men vet någon vart det sälljs förgasare till den?
Hittade en 34mm i USA men jag vill inte importera. :3freak

//Korken
 

Macke..

Socialt Handikappad
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Ramnäs
Hoj
Aprlia Rs125 -94
TheKork skrev:
Ok.
Men vet någon vart det sälljs förgasare till den?
Hittade en 34mm i USA men jag vill inte importera. :3freak

//Korken
Importera är i vissa fall enda sättet å få en del på tyvär :gnissla
Så imoportera får du nog göra.. :rolleyes:
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
TheKork skrev:
Ok.
Men vet någon vart det sälljs förgasare till den?
Hittade en 34mm i USA men jag vill inte importera. :3freak

//Korken
Jag har en Mikuni TM34 Flatside med koniskt filter, 34mm insug och en massa olika munstycken om det kan vara intressant. Insuget är till gamla NSR:en, vet inte om det kan tänkas passa rakt av eller hur är det? Annars har jag ett universalgummi så det är inga problem att få på den på valfritt insug.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Estremo skrev:
Jag har en Mikuni TM34 Flatside med koniskt filter, 34mm insug och en massa olika munstycken om det kan vara intressant. Insuget är till gamla NSR:en, vet inte om det kan tänkas passa rakt av eller hur är det? Annars har jag ett universalgummi så det är inga problem att få på den på valfritt insug.
"likadan" cylinder på NSR och CRM.. :tummenupp
 

TheKork

Korken Flyter
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Arboga
Hoj
Honda CRM 125R -91 (stylad såklart :D)
Estremo skrev:
Jag har en Mikuni TM34 Flatside med koniskt filter, 34mm insug och en massa olika munstycken om det kan vara intressant. Insuget är till gamla NSR:en, vet inte om det kan tänkas passa rakt av eller hur är det? Annars har jag ett universalgummi så det är inga problem att få på den på valfritt insug.

Ok, men jag har just beställt ett effekt avgassytem till den.
Men om ditt pris är bra så köper jag kanske det.
Så va hade du tänkt dig?

//Korken
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
TheKork skrev:
Ok.
Men vet någon vart det sälljs förgasare till den?
Hittade en 34mm i USA men jag vill inte importera. :3freak

//Korken

Det är 28 orginal

Du vet att du kan ta vilken förgasare du vill va? asså den behöver inte vara specefikt till crm det är insugget som måste passa. bara det är sån som ska sita på gummi så är det lungt!

Adde moto säljer 32 mm dellorto flaside borde ju lite skjuts, dom säljer även 36 men den är nog mer till 180cc kit.

Föresten sätt dit konfiltret på orgina förgasaren då de finns strypning i luft burken.
Jag tvivlar på att din är helt ostrypt... Min hade bara dragen insugs pluggs och ingen plug i ut blåset.. Gick som fan! 6:an är dock en över växel. Men gjorde 140 på 5:an och axxa riktigt gött...
Så ja tror inte man behöver trimma så mkt. fjädring och bromsar är inte riktigt dimensionerade för 150+ framgaffeln är alldeles för mjuk vilket får till följde att den bara niger när du bromsar kraftigt(vilket gör att de tar tid och bromsa plus att den blir svår doserad)
Så vore det nått man vill få bättre så är det botten och den lär inte bli bättre av ditt trim, utan snarrare sämre

Men vad vet jag KÖRDE bara min 4 mil.
Crm är en hoj som ska toppvarvs plågas om du vill att den ska röra sig. om du kör aktivt på en krokig väg/grussväg(se bara till att inte ha vatten i bromsarna :tomten )och ligger mellan 9000-11000 hela tiden så kan ja lova att ingen normal person som är mellan 16-18 år kan tycka den är slö.

Så mitttips är snarare om man tycker den är slö att dreva ner den 2 kugg fram. Och hade du tänkt köra rakt fram über fort så rekomenderar jag hoj byte...
 

TheKork

Korken Flyter
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Arboga
Hoj
Honda CRM 125R -91 (stylad såklart :D)
prulle skrev:
Det är 28 orginal

Du vet att du kan ta vilken förgasare du vill va? asså den behöver inte vara specefikt till crm det är insugget som måste passa. bara det är sån som ska sita på gummi så är det lungt!

Adde moto säljer 32 mm dellorto flaside borde ju lite skjuts, dom säljer även 36 men den är nog mer till 180cc kit.

Föresten sätt dit konfiltret på orgina förgasaren då de finns strypning i luft burken.
Jag tvivlar på att din är helt ostrypt... Min hade bara dragen insugs pluggs och ingen plug i ut blåset.. Gick som fan! 6:an är dock en över växel. Men gjorde 140 på 5:an och axxa riktigt gött...
Så ja tror inte man behöver trimma så mkt. fjädring och bromsar är inte riktigt dimensionerade för 150+ framgaffeln är alldeles för mjuk vilket får till följde att den bara niger när du bromsar kraftigt(vilket gör att de tar tid och bromsa plus att den blir svår doserad)
Så vore det nått man vill få bättre så är det botten och den lär inte bli bättre av ditt trim, utan snarrare sämre

Men vad vet jag KÖRDE bara min 4 mil.
Crm är en hoj som ska toppvarvs plågas om du vill att den ska röra sig. om du kör aktivt på en krokig väg/grussväg(se bara till att inte ha vatten i bromsarna :tomten )och ligger mellan 9000-11000 hela tiden så kan ja lova att ingen normal person som är mellan 16-18 år kan tycka den är slö.

Så mitttips är snarare om man tycker den är slö att dreva ner den 2 kugg fram. Och hade du tänkt köra rakt fram über fort så rekomenderar jag hoj byte...

Jag är nästan helt säker på att allt är borta för jag fick upp den i lite över 160km/h på flygfältet här. Fast jag ska öppna luftburken idag och se om pluggen (halvmånen) är borta.
Men jag ska dreva ner den för jag har orginal drevning förstunden.
Men bara så du vet så finns det inget fram derv som har 2kugg mindre, då jag har försökt att besälla det men det fanns bara 1kugg mindre fram så man får köpa ett bakdrev oxo.
Saken att jag vill ha lite extra krut i den är att den ska bli starkare på 4,5 å 6ans växel så jag slipper att tokvarva den bara för att kö på motorvägen.
Då jag har fel drevning så orkar den inte riktigt på 5an och 6an.
Sen förgasaren är fortfarande ett kanske, ska se hur den nu går med ett nytt effektsystem först.

Jag använder min till både att köp på krokig väg och fort rakt fram.
Sen så vill jag inte byta 125a för att den här är den skönaste mest pålitliga 125a jag har kört. Jag har testa DT125, Aprilia RS och NSR men ingen är lika skön som min. :Bugar

//Korken
 

TheKork

Korken Flyter
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Arboga
Hoj
Honda CRM 125R -91 (stylad såklart :D)
Har kollar nu och det är ingen plugg i luftburken.

//Korken
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
TheKork skrev:
Jag är nästan helt säker på att allt är borta för jag fick upp den i lite över 160km/h på flygfältet här. Fast jag ska öppna luftburken idag och se om pluggen (halvmånen) är borta.
Men jag ska dreva ner den för jag har orginal drevning förstunden.
Men bara så du vet så finns det inget fram derv som har 2kugg mindre, då jag har försökt att besälla det men det fanns bara 1kugg mindre fram så man får köpa ett bakdrev oxo.
Saken att jag vill ha lite extra krut i den är att den ska bli starkare på 4,5 å 6ans växel så jag slipper att tokvarva den bara för att kö på motorvägen.
Då jag har fel drevning så orkar den inte riktigt på 5an och 6an.
Sen förgasaren är fortfarande ett kanske, ska se hur den nu går med ett nytt effektsystem först.

Jag använder min till både att köp på krokig väg och fort rakt fram.
Sen så vill jag inte byta 125a för att den här är den skönaste mest pålitliga 125a jag har kört. Jag har testa DT125, Aprilia RS och NSR men ingen är lika skön som min. :Bugar

//Korken


Okej de med drevet viste jag inte.

jo de e de samma anledning som jag fundera på att trimma min.

enligt vad jag har förståt är bästa sättet att få den starkare är med bigbore kit (det från nsr ska passa).

ja ska använda min till att köra till vaxholm(sthlm) från ystad sen . det är ju dryga 70 mil motorväg, så ja vill gärna få den att gå ganska snålt vibrations fritt och tyst i 120-130 i alla fall.
 

TheKork

Korken Flyter
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Arboga
Hoj
Honda CRM 125R -91 (stylad såklart :D)
Har du någon länk till det?
Vart lite nyfiken på vad det är för nått.

//Korken
 

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Ort
norrtälje
Hoj
st1100 -00
en sak att ha i åtanke är att oljepumpen är kopplad till trotteln, det kan funka med annan förgasare men en kontroll eventuel inställning av pumpen är ett måste

får du upp din crm i 160 ska du fan vara nöjd!!! finns ingen anledning alls att trimma något.
 
Last edited:

TheKork

Korken Flyter
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Arboga
Hoj
Honda CRM 125R -91 (stylad såklart :D)
frew skrev:
en sak att ha i åtanke är att oljepumpen är kopplad till trotteln, det kan funka med annan förgasare men en kontroll eventuel inställning av pumpen är ett måste
Hur gör man det?

//Korken
 

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Ort
norrtälje
Hoj
st1100 -00
står i service bok hur man kontrollerar, om det går att ställa in den efter ny förgasare vet jag ej, jag har gått och tittat lite på olika vägar att trimma men jag har alltid kommit fram till att det vid mer trim en avgassystem och luftfilter så är det så mycket annat som måste ses över och kommer ta stryk dessutom tar det ett tag med axprimenterande innan man hittar en bra inställning som den går bra på, vad gäller drevning så har jag testat lite och orginal är fan best i alla situationer faktist
 

TheKork

Korken Flyter
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Arboga
Hoj
Honda CRM 125R -91 (stylad såklart :D)
Hmm, tror du att ett motor center för MC kan veta det?
Har 2st istan.

Sen när det gäller drev så tycker jag att den är för slö på 4,5 å 6anmen det kanske blir bättre med effektavgassystemet?

//Korken
 

Nickeshake

Hårdrockare
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Östersund
Hoj
Hornet 900
TheKork skrev:
Men jag ska dreva ner den för jag har orginal drevning förstunden.
Men bara så du vet så finns det inget fram derv som har 2kugg mindre, då jag har försökt att besälla det men det fanns bara 1kugg mindre fram så man får köpa ett bakdrev oxo.
Saken att jag vill ha lite extra krut i den är att den ska bli starkare på 4,5 å 6ans växel så jag slipper att tokvarva den bara för att kö på motorvägen.
Då jag har fel drevning så orkar den inte riktigt på 5an och 6an.
//Korken

För det första vill jag bara säga att det visst finns 2 kugg ner fram. Sitter ett sånt på min nu, det var det första jag gjorde när jag tagit A1-kortet, gick in på första bästa Honda-återförsäljare och bad om det, fanns inget hemma men efter ett par dagar hade dom fått hem.

Enligt mina erfarenheter är 2 kugg lite väl mycket att gå ner. Nu toppar den 120 men med ett jävla acc, lite långsamt då man blir tvungen att ligga runt 9500-10000 i 110 km/h. Original gick min cirka 140-150 om den varvade ut riktigt (vilket den sällan gjorde).

Den är givetvis ostrypt men min kolv är inne på sina sista dagar så det kan ha med det att göra att den inte går fortare.
 

TheKork

Korken Flyter
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Arboga
Hoj
Honda CRM 125R -91 (stylad såklart :D)
Zayn skrev:
För det första vill jag bara säga att det visst finns 2 kugg ner fram. Sitter ett sånt på min nu, det var det första jag gjorde när jag tagit A1-kortet, gick in på första bästa Honda-återförsäljare och bad om det, fanns inget hemma men efter ett par dagar hade dom fått hem.

Enligt mina erfarenheter är 2 kugg lite väl mycket att gå ner. Nu toppar den 120 men med ett jävla acc, lite långsamt då man blir tvungen att ligga runt 9500-10000 i 110 km/h. Original gick min cirka 140-150 om den varvade ut riktigt (vilket den sällan gjorde).

Den är givetvis ostrypt men min kolv är inne på sina sista dagar så det kan ha med det att göra att den inte går fortare.
Nej, dem har utgått nu sa Honda försäljaren i stan.
Men jag funderar på att bara gå ner en kugg istelle för 2, kan de va nått?

//Korken
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top