Honda CRF1000L Africa Twin Rally

232 kg- 7kg= 225kg
ingen lättviktare
 
Last edited:
232 kg- 7kg= 225kg
ingen lättviktare

Antar att du syftar på mitt inlägg? Nej, den är ju inte särskilt lätt jämfört med de hojar man i första hand ser som grushojar, KTM 690 o likn. Jag tänkte mer att den inte är lika tung som touring-pråmarna GS ADV, XT 1200, KTM 1290, osv.
Den vanliga CRF:en är lite mitt emellan de två kategorierna och kommer det sen en rally-version tror jag det blir en fullträff för grusväg! :tummenupp
 
ktm 1290 R torrvikt 217 kg original , 160hk
Ktm 1090 R torrvikt 207kg ,original, 125 hk
Ktm exc 500 torrvikt 107kg orginal

med lite soppa så blir det lite mer vikt :fakta

Honda AF:
Dry Weight:
STD – 208kg
ABS – 212kg
DCT/ABS – 222kg
 
Last edited:
Du kan väl inte jämföra Super adventure T med en enkel crf 1000..
vad väger då en Guld vinge mot en exc 125:a?

Eller är det alternativa fakta?

Super adventure T väger 222kg torr sedan har den 30 liter soppa + 4 liter olja somt lite kylarvätska. det är en lätt hoj den har även massa tekniskt bling bling.

Hondan är en betydligt "simplare" hoj
 
Last edited:
Du kan väl inte jämföra Super adventuren med en enkel crf 1000..
vad väger då en Guld vinge mot en exc 125:a?

Eller är det alternativa fakta?

Nej, det är precis det jag skrev förut; CRF:en är en lättare viktklass, den utklassar pråmarna på grus! Men tyvärr har den kanske några kilo för mycket för bus i grusgrop o likn.
 
Nej TA är inte i någon lättere viktklass, -den är tung, minst lika tung som vissa konkurrenter.
Tyngst är dock BMW ...
 
Nya ATn är som sagt lite speciell i om att den hamnar mitt emellan korvätarhojarna och den mer traditionella 750/800-klassen. Undrar om det förövrigt är därför den vinner så många har tester? :va -Mer kraft är de mindre konkurrentarna, men fortfarande smidigare än en storbumse.

Nya Rally-versionen var väl iofs småfräck, men jag personligen hade hellre valt valfri KTM som ny. Nya 1090/1290 är minst lika läckra som ATn utseendemässigt, samt har som visat betydligt mer effekt. (Vikten bryr jag mig inte så mycket om på en grustourer). Effekt är inte allt, men kan man få mer av den varan så vill åtminstone jag det när skillnaden är såpass stor, men ändå så lika i pris.
 
Har ni kollat prislappen på -7 kg och + 5hästar?
Honda behöver ta en funderare...
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top