Honda Crf Vs Ktm Exc???

Honung skrev:
jesseboy skrev:
Ganska right on.



Men ska du köra bana så tänk till, ingen av dessa räcker egentligen till om man ska rejsa.

Nja jesseboy är det inte så att ktm regerar på bana både i SM och VM :Bugar

//Magnus

Visst är det så :)
Vad jag menade var att originalfjädringen på de nämnda hojarna inte är särskilt lämpad för tävling...
 
Mr_Mike skrev:
Ja jag ska köra lite bana men inget avancerat bara på skoj...

Jo men tjena, så sa jag oxå! :tungan

Mr_Mike skrev:
Någon som vet hur Husqvarna 570RR är i hålbarhet och hur det är med reserv delar till dem...???

///Micke

Inga problem med varken det ena eller det andra. Halvars motor har stort lager av delar, skickar delar snabbt & är grymt kunniga. Knåda har jag själv aldrig handlat av, men dom har jag bara hört gott om. :tummenupp

Alla 3 hojarna är bra cyklar och vilken man föredrar är högst personligt. Testa alla & låt helhetskänslan avgöra säger jag! :tummenupp
 
jesseboy skrev:
Visst är det så :)
Vad jag menade var att originalfjädringen på de nämnda hojarna inte är särskilt lämpad för tävling...

Jag förstog det men kunde inte hålla mig från denna straffspark :D
 
Mr_Mike skrev:
Ja jag ska köra lite bana men inget avancerat bara på skoj...
Någon som vet hur Husqvarna 570RR är i hålbarhet och hur det är med reserv delar till dem...???

///Micke

Inga problem. Husqvarnas orginalsortiment.
Likadan motor i över 10 år och fortsätter nu med 630/660 .

Prova o se en och du köper den. Jämför komponenterna som sitter på med andra märken/årtal/prisklass.
 
Någon som vet ifall det är mycket krabb med husas 04:or????
Ska kolla på en sådan på vägen imorgon med....


///Micke
 
Mr_Mike skrev:
Någon som vet ifall det är mycket krabb med husas 04:or????
Ska kolla på en sådan på vägen imorgon med....


///Micke
04an är bra om alla standardfel är tillrättade! Den e bra mycke roligare än de hojjar du tatt upp om du tänkt åka gata med bana nån gång då å då. Jag gillar fjädringen som är standard på supermoto-modellerna, den går det åka relativt fort på iaf!
 
köp inte husa det e bara svår mekat och kostar massa pengar då man bla skall bytta alladrev i motern vid ett visst tim tal och får sära på hela motorn om det skall till kolv bytte och lösa foder ja yuo name it
 
Båtsman skrev:
Crossfjädring eller liknande som sitter på tex 525SX eller Honda CRF 450 är inte snabb. Husas supermoto och enduro/crosshojjar har olika fjädring.

Förövrigt verkar stiffmaster vara ute å villa i skogen. Klart de e mer besvär med husa men det kan funka riktigt bra om man sköter om.
 
stiffmaster skrev:
köp inte husa det e bara svår mekat och kostar massa pengar då man bla skall bytta alladrev i motern vid ett visst tim tal och får sära på hela motorn om det skall till kolv bytte och lösa foder ja yuo name it
Varför ska man byta alla drev i motorn? Det måste alla utom du missat,inklusive dom som gjort serviceschemat.Och innan kolven är slut på en Husa är det iallafall dags att byta balansaxelns lager och då får man ändå dela motorn.....
 
Tjena! Den eller dom som tycker husa e svårmekat skall på sin höjd hålla sig till att byta ventilgummi på trampcykel. Och det med att de strular mkt vet ja inte inte va dom fått ifrån har haft 03-a och har nu en 04-a och har aldrig haft något krångel men ja sköter mina grejer också!!! :va
 
four stroke skrev:
Den eller dom som tycker husa e svårmekat skall på sin höjd hålla sig till att byta ventilgummi på trampcykel.
Eller kanske förstöra Honda CRF-cylindrar :rolleyes:
 
Jo de gäller ju att sköta sina prylar... de är ju ändå lite pengar det handlar om... Så att slarva med en sådan sak som olja och filter är ju oacepabelt...


(((Micke
 
stiffmaster skrev:
köp inte husa det e bara svår mekat och kostar massa pengar då man bla skall bytta alladrev i motern vid ett visst tim tal och får sära på hela motorn om det skall till kolv bytte och lösa foder ja yuo name it

Den var bra!! Var nog värsta Husa-lögnen hittills! :rofl :D
O sedan påstå att en Husa är svårmekad, jag skulle vilja säga att den nästan är idiotsäker för någon som är någorlunda bevandrad inom motorer. Hade stiffmaster haft Husa hade han nog som sagt sluppit annonsera efter ny cylinder.. :lol

Men det är ju alltid roligt att höra folk som inte vet vad de talar om, dom gör ju så att man inte behöver träffa en Husaberg i varenda gathörn likt KTM RFS o Honda CRF. Dom är ju bara o "trycka på knappen o köra" enligt vissa... :D

Mvh
David
 
David P. skrev:
Den var bra!! Var nog värsta Husa-lögnen hittills! :rofl :D
O sedan påstå att en Husa är svårmekad, jag skulle vilja säga att den nästan är idiotsäker för någon som är någorlunda bevandrad inom motorer. Hade stiffmaster haft Husa hade han nog som sagt sluppit annonsera efter ny cylinder.. :lol

Men det är ju alltid roligt att höra folk som inte vet vad de talar om, dom gör ju så att man inte behöver träffa en Husaberg i varenda gathörn likt KTM RFS o Honda CRF. Dom är ju bara o "trycka på knappen o köra" enligt vissa... :D

Mvh
David

Jag har ingen knapp..;-) men skulle vilja ha. Vill du kunna köra i skogen eller på isen så är hondan extremt välbalanserad och lätt men en för mig väl hysterisk motor, nivå på detaljer och bygge så är Hondan helt överlägsen men sådant är inte viktigt för alla (men för mig för jag är lite fåfäng :lol) Fjädringen duger inte om du vill tävla/åka bana men det räcker med ombyggnad av befintlig utrustning då det är riktigt bra showa som sitter på Hondan. Det finns dock många som har haft problem med ventilhaverier på CRF:en om man läser på thumpertalk men med en motor på 125 literhästar så är det extremt viktigt med servicen, den skall skötas om som ett barn vad gäller VENTILKOLL/JUSTERING MAX 15 h samt kolvbyte senast vid 50 h. Olja och filter är 15 timmar enligt bok, jag byter på 3 h, det tar 10 min.
Jag har inte provat så många motarder än Hondan, jag kan bara konstatera att min moppe är kriminellt rolig.


mvh,
 
Blev till slut en Husa 04:a iallafall gött att känna det gamla goa vridet igen...
Klar skillnad om man gämförde med exc 525 och dock samma torrvikt på hojarna och endast 3kg tyngre än crf:en..... Nu ska det busas...


///Micke
 
Mr_Mike skrev:
Blev till slut en Husa 04:a iallafall gött att känna det gamla goa vridet igen...
Klar skillnad om man gämförde med exc 525 och dock samma torrvikt på hojarna och endast 3kg tyngre än crf:en..... Nu ska det busas...


///Micke

hur var den i jämförelse med hondan? står oxå och väger mellan hondan och husan...
 
Mr_Mike skrev:
Blev till slut en Husa 04:a iallafall gött att känna det gamla goa vridet igen...
Klar skillnad om man gämförde med exc 525 och dock samma torrvikt på hojarna och endast 3kg tyngre än crf:en..... Nu ska det busas...


///Micke
Torr ja, när det blir verkliga siffror så skiljer det sig 12kg.
 
Mr_Mike skrev:
Blev till slut en Husa 04:a iallafall gött att känna det gamla goa vridet igen...
Klar skillnad om man gämförde med exc 525 och dock samma torrvikt på hojarna och endast 3kg tyngre än crf:en..... Nu ska det busas...


///Micke

Ta väl hand om min gamla Husa! Nästan så jag grät en liten skvätt när jag såg er rulla iväg...
Se till att rasta henne på bana, där trivs hon helt klart bäst. :tummenupp
 
Back
Top