Honda Crf 450r

Hellraider

Metal is forever!
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
R1:a -01(såld)TT600R(Såld)Hade en R1:a -00 (Stulen!)Numera en ZX9R Grön såklart!
Honda Crf 450r "LV Regga"

Honda Crf 450R -02-03,går denna att LV reggas eller går den endast att enduro regga :confused:Någon som vet??

M V H

Last edited:
Hellraider skrev:
Honda Crf 450R -02-03,går denna att LV reggas eller går den endast att enduro regga :confused:Någon som vet??

M V H

Har en -02...
Går ej att lv-regga vad jag har hört från Honda iallafall...
Däremot fixade Honda ett tullintyg och lite andra papper som behövs för E-regg till mig... Men tyvärr så var sista dagen för Reg-bes. för E-regg 30:e september...

HA DE GÔTT

Hoj hoppgummisnopp!,
kan man inte e-regga hojjar nå mer?,. tur att jag gjorde det i juni!!
men har e-reggningen något värde något mer?

DwD skrev:
men har e-reggningen något värde något mer?

Den kan väl vara intressant för enduroförare som bara kör på väg i samband med träning/tävling. För vanliga svenssons är den helt värdelös.

erik skrev:
Den kan väl vara intressant för enduroförare som bara kör på väg i samband med träning/tävling. För vanliga svenssons är den helt värdelös.

iof så går det att halvförsäkra hojjen hos vissa bolag,alltså stöldförsäkringen man är ute efter då..

DwD skrev:
iof så går det att halvförsäkra hojjen hos vissa bolag,alltså stöldförsäkringen man är ute efter då..

Menar du att vissa e-reggar sina crossar/enduro/motarder för att kunna få en stöldförsäkring eller missförstår jag helt? Går det inte att försäkra ändå? Det har i alla fall jag gjort med min cbr600 som är en oregistrerad tävlingshoj (medlemsskap i klubb var ett krav, kanske även licens men det är jag inte säker på). Eller är det andra villkor för cross/enduro?

erik skrev:
Menar du att vissa e-reggar sina crossar/enduro/motarder för att kunna få en stöldförsäkring eller missförstår jag helt? Går det inte att försäkra ändå? Det har i alla fall jag gjort med min cbr600 som är en oregistrerad tävlingshoj (medlemsskap i klubb var ett krav, kanske även licens men det är jag inte säker på). Eller är det andra villkor för cross/enduro?

Går det garageförsäkra en e-reggad hoj måste det vara en fördel ur försäkringssynpunkt. Vad kostar en garageförsäkring, några hundra? När jag skulle försäkra min 380 (oreggad) va det endast 2 bolag som överhuvudtaget försäkrade och billigast låg på runt 1700:-. :död

problemet med vissa enduro hojjar är att dom är förreggade, och därför kan man inte försäkra dom som cross hoj(garageförsäkra) med serienr,(obs tror bara att det var något fbolag som hade den försäkringen.)

jag kunde inte försäkra min hoj hos ett enda bolag pga att den var förreggad,och saknade uppgifter hos vägverket, testade försäkra den som crosshoj men det gick inte heller.
så jag åkte och e-reggade den och då kunde jag tom helförsäkra den hos många bolag,
har halvförsäkring på den nu, och garageförsäkring när den är avställd(80-90kr/mån)

Barrett skrev:
Går det garageförsäkra en e-reggad hoj måste det vara en fördel ur försäkringssynpunkt. Vad kostar en garageförsäkring, några hundra? När jag skulle försäkra min 380 (oreggad) va det endast 2 bolag som överhuvudtaget försäkrade och billigast låg på runt 1700:-. :död

Min cbr kostar nånstans runt 2000:- i garageförsäkring tror jag, lite dyrt men ändå så pass billigt att det är bättre än att ha den oförsäkrad.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back