Jag har bytt packboxen te vattenpumpen en gång på 340h så jätteofta är det inte det händer, minns inte vad det kostade men inte är det särskilt dyrt eller svårt att göra.
Till 04 var det uppdateringar på svänghjulet (lättare), en ny behandlad framgaffel (för lägre friktion), någon magnesiumkåpa till och nån uppdatering med kammen. Hursomhelst, den e lite starkare och lite lättare och varvar upp lite fortare. Sen var det en massa mindre uppdateringar som inte gör någon större skillnad.
Med 05an blev det ny ram, man använde samma (förstärkt?) ram som satt på 250 CRF innan. Luftburken är ombyggd och den utvecklar nån halv hästkraft mer än 04an och är 1,5kg lättare. En del små uppdateringar var det också.
Efter det har jag inte hållit reda på vad som hänt, tror det bara varit mindre uppdateringar från 05 till 07.
För supermoto sägs 04an vara bästa modellen eftersom det är den nyast uppdaterade med den gamla styvare ramen. Det var ren lotto att jag köpte just en sån

04an håller bättre än 02/03 verkar det som.
Förövrigt så håller ventilerna hög kvalité. Problemet är att det är en racemotor som går väldigt hårt och att de som byter ut ventilerna missar att man inte ska slipa in titan och att det är superviktigt hur sätena ser ut.
Mycke mycket viktigt på alla race-fyrtaktare att man inte varvar motorn när den är kall eller på neutralen. Sånna där dumheter som de sysslar med i usa att dra den mot varvstoppen på neutralen är rena döden för motorn. Kolvar, ventiler, ramlager och veven tar enormt mycket stryk.
Justja, kolvar. Jag kör 60 timmar på honda orginal, på prox har det blivit lite mer än så, 70 timmar iaf... Om de går hårt eller inte är upp till åskådaren att bedömma, jag tycker jag kör dom lagom hårt.