Honda CRF 450

Nivån ska ligga mitt i fönsret.

Filtret sitter monterat snett ovanför fönstret
sitter ett lock där som är monterat med två st 8 mm skallar.

Jag brukar byta filtret varannan gång alltså var 10 timme ungefär.
men det är säkert olika hur man vill göra och vad man kör på för olja
jag kör endast med Castrol GPS olja
 
Thumpertalk??

Tänkte höra om det är någon som har beställt delar från thumpertalk.com...
I så fall, hur mycket kostar frakt/tull? lång leveranstid?? :va
 
Om jag letar igenom alla trådar så finns säkert svaret men det orkar jag inte.

Så nu:

Går det / Vad krävs för att gatregga min crf -02.

Tack.


Tjena!!

Såg att det inte var någon som svarat på din fråga.
När jag köpte min -02 crf450r (cross) så var den förreggad. Den hade ett elsystem. Satt baklampa, framlampa, bromsljuskontakter på hand och fotbroms. Blinkers ligger i en låda i källaren, samt tuta. Sen saknas väl bara skyltbelysning och hastighetsmätare. MEN!
Nu är det så att jag har tänkt sälja hela kitet. Lampor, tuta, ljuställaren, elsystemet. Så är du intersserad så hör av dig så fixar vi ett bra pris! =)

__________

Kom på en sak som jag hade tänkt fråga.
Jag har en CRF450R-02 (cross) som går som motard just nu. Jag har tänkt att bara köra motard med den och försöka köra så mycket tävlingar det nu går nästa säsong. Men..
Jag har tänkt byta kolv för jag vet inte hur länge den har gått osv. Tänkte först köpa athena 490cc kit å hänga på men har ångrat mig lite. Byter nog bara kolv och behäller 450cc. Men vilken kolv tycker ni passar bäst till motrad?? Gäller bana alltså. Högkomp, lågkomp eller vad?? Är det något mer som jag behöver tänka på om jag inte köper standard kolv?? Är som alla andra, vill ha så mycket effekt som möjligt å det ska aldrig gå sönder! ;)
Tacksam för bra tips! =)

Mvh//Anders
 
Last edited:
Nån som har en reklusekoppling till salu till en crf 450 -03?
PM på stubinen då :)
 
Kom på en sak som jag hade tänkt fråga.
Jag har en CRF450R-02 (cross) som går som motard just nu. Jag har tänkt att bara köra motard med den och försöka köra så mycket tävlingar det nu går nästa säsong. Men..
Jag har tänkt byta kolv för jag vet inte hur länge den har gått osv. Tänkte först köpa athena 490cc kit å hänga på men har ångrat mig lite. Byter nog bara kolv och behäller 450cc. Men vilken kolv tycker ni passar bäst till motrad?? Gäller bana alltså. Högkomp, lågkomp eller vad?? Är det något mer som jag behöver tänka på om jag inte köper standard kolv?? Är som alla andra, vill ha så mycket effekt som möjligt å det ska aldrig gå sönder! ;)
Tacksam för bra tips! =)

Mvh//Anders

Du gör helt rätt i att skita i athena (och andra stor-kit). Ger inget på topp utan andra åtgärder.
Många har kört med högkomp kolvar (vilka jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på). Men dom bör man byta vid 15h sen är det stor risk att dom börjar spricka runt kolvbulten. Jag skulle definitivt hålla mig så standard som möjligt en hoj med så många år på nacken, speciellt utan nyrenoverad motor.

Min gammel honda gick riktigt bra i motorn trots bara väldigtblygsamt portjobb. 55hk med standard kolv. Tyvärr gick en avgasventil av och det va hejdå med den motorn.

Vill du ha en extra uppsättning fjädring (fixad för supermoto) så har jag en som bara ligger som jag släpper billigt. Är just till en -02:a så det är samma okinfästning osv som du har. Har även en del motordelar kvar, men det mesta är sålt.
 
Nu har hojen fått stå pga dåligt me tid. Och nu då jag ska starta den glad i hågen kickar jag och kickar blir mer och mer förbannad kickar å kickar... Den startar men går som skit, avgassmällar och nada till tomgång. Vad kan ha hänt? Sur för att jag inte kört på ett tag? :gnissla

Men däremot då jag har kört den varm är det nada problemas att starta den eller nått.. :)

Tacksam för hjälp! Vill ju köra innan snön kommer...
 
Du gör helt rätt i att skita i athena (och andra stor-kit). Ger inget på topp utan andra åtgärder.
Många har kört med högkomp kolvar (vilka jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på). Men dom bör man byta vid 15h sen är det stor risk att dom börjar spricka runt kolvbulten. Jag skulle definitivt hålla mig så standard som möjligt en hoj med så många år på nacken, speciellt utan nyrenoverad motor.

Min gammel honda gick riktigt bra i motorn trots bara väldigtblygsamt portjobb. 55hk med standard kolv. Tyvärr gick en avgasventil av och det va hejdå med den motorn.

Ja det va det jag nästan tänkte. Sätta på big bore på en så pass gammal motor är väl att leka med döden.. roligt i 5 timmar men trist desto längre....
Ska kolla om jag hittar någon bra kolv på ebay.
Vad är standard kompet??
Vart kan man skicka in toppen?! Vad kostar det ungefär..
 
Jag skulle byta till en vanlig standard kolv!
Inge krångel!

Ny kolv och (stora packnings satsen) rekomenderas!

Beställ genom Lelles eller jofrab rekomenderas!
Kompet är olika beroende på årsmodell. kolla på lelles!

Bytet görs lätt om man följer orginal handboken!

Har själv bytt på min! no problem!

ATT OBSERVERA!!!!!!!!!!
Se till att sätta kamkedje styraren RÄTT (den vita)

Väldigt lätt att sätta den upp o ner! de märks när ventil kåpan ska på!

Har själv gjort de! he he
 
köper inte kolv från sverige.. alldeles för dyrt...
Ska tänka på det med kamkedje styraren! =) bra tips!

Det får bli en standrad kolv som ni skriver.. verkar säkrast.. hade jag haft en 08 så hade det kanske varit lite annorlunda.. nu har jag ingen aning om hur motorn är sköt av tidigare ägare... Blir spännande att se när man klyver den.. =)
Tack för bra tips, har ni några mer så är det bara att ösa på! =)
 
köper inte kolv från sverige.. alldeles för dyrt...
mm mm......

Kolla med http://www.enduromx.com/dt/dtvd.asp...typ=Honda&Kopes=Kopes&Saljes=Saljes&Str=&AB=0 hyfsat pris på ett originalkit. Blir det så mycket billigare utomlands, typ BTO mfl om man räknar frakt, tull o moms ( vilket jag antagligen skulle åkt på med min vanliga tur ) ? Finns säkert något bra billigt ställe som jag missat i mitt sökande..
Hondas original ligger rätt bra till i pris tycker jag, särskilt eftersom packningarna ingår.

Förgyller tråden med en garagebild.
 

Bifogat

  • crf96.jpg
    crf96.jpg
    54.2 KB · Visningar: 225
ja det va fan billigt... Den jag har kollat på är en Ebay <Länk>. Den ska gå på 1002 sek plus eventuel tull i sverige då.. Samma kolv hittade jag som billigast för strax över 2000:- i sverge..

Får se hur jag gör, blir ju ingen renovering förän om någon månad. Nu verkar det som jag fått tag på ett par dämpare fram istället.. =)
 
Hejsan!

Jag har just blitt nybliven ägare av en Honda CRF 450 -03 (cross modellen)

Men jag har stött på lite problem på vägen nu..

Igår började det rinna under vattenpumpskåpan, och då har jag läst att det räcker med att byta yttre packboxen? Vill bara dubbelchecka att jag inte gör nåt fel när man en gång har upp allt.

Sen så är den sjukt svårstartad även varm som kall. Spelar ingen roll om den är varm eller kall :S

Utan att överdriva så får man kicka ca. 30ggr innan den startar. Det blir bara värre för varje gång också!
Är det ventilspelet som jag bör kolla då eller kan det vara nåt annat som spökar? Luftfiltret är rengjort men det spelade ingen roll..

Tacksam för svar så man får börja köra igen snart :)
//David
 
Hejsan!

Jag har just blitt nybliven ägare av en Honda CRF 450 -03 (cross modellen)

Men jag har stött på lite problem på vägen nu..

Igår började det rinna under vattenpumpskåpan, och då har jag läst att det räcker med att byta yttre packboxen? Vill bara dubbelchecka att jag inte gör nåt fel när man en gång har upp allt.

Sen så är den sjukt svårstartad även varm som kall. Spelar ingen roll om den är varm eller kall :S

Utan att överdriva så får man kicka ca. 30ggr innan den startar. Det blir bara värre för varje gång också!
Är det ventilspelet som jag bör kolla då eller kan det vara nåt annat som spökar? Luftfiltret är rengjort men det spelade ingen roll..

Tacksam för svar så man får börja köra igen snart :)
//David



Ja du David du skriver ju svaren på dina frågor själv. :pannkyss

Inte mycket mer att tillägga,
byt packboxen och checka ventilerna sen ska den nog gå bättre :yoparty
 
Ja du David du skriver ju svaren på dina frågor själv. :pannkyss

Inte mycket mer att tillägga,
byt packboxen och checka ventilerna sen ska den nog gå bättre :yoparty
Okej, tack! :)
Alltid bra att dubbelchecka att man inte gör nåt fel nu när man är ny på 4-takts fronten ;)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top