honda crf 450 hoppas det passar in,. ny här..

_stork3n_

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
ktm 125 sx
hejsan har en liten fråga till er alla hojtokar. det e så att jag funderar på att köpa en honda crf 450 och bygga om till sm och regga in.. men nu till frågan.
vill inte köpa hondas motard utan en cross cykel och bygga om. och då blir frågan hur gör jag det, förstår detta med lysen och däck och sånt. men med papperna vissa hojar har ju inga papper, går det att lösa endå?:yoparty :gnissla

väldigt tacksam för svar och tyker detta e ett kanon forum, får svar på mkt!

Inte för att låta negativ, men är det inte billigare och enklare att köpa en färdig lv-reggad motard på en gång?

Så vitt jag vet är det omöjligt att regga in crossar.. men det kanske går på nått sätt :)

Snygg hoj äre iaf!

okok, men dom hojarna som finns med regnummer på blocket, dom går det att regga in va?

hm ser för taskig ut..

Du kan ju kolla upp dem regnummer du har på: https://www21.vv.se/fordonsfraga/

Där kan du se om du går in i tillägs info eller vad det står en bit ner på en knapp och så står det typ att den bara får framföras till och från tävling/träning och då är den enduro reggad...

Tror tyvär också att det är i stort sätt omöjligt att regga in en cross... Men det kan gå, men det kommer kosta och de blir troligen dyrare än att köpa en färdig lv-reggad hoj... Många intyg som skall fås fram tex måste den klara den nya Euro3 lagen...

Folk får rätta mig om jag har fel..

Hembyggen, dessa verkar ju gå att regga..? Borde det inte gå att göra något liknande med en cross? Förmodligen blir det dyrt, men går det?

Blir det dyrare än att köpa en färdig motard förstår jag inte meningen.. det går ju bygga om en redan klar motard så den blir snyggare :)

Vet inte riktigt vad du menar när du skriver att HM ser för taskiga ut? HM är ju en italiensk firma som köper in CRF 450 crossar från Honda och sätter på lysen och lv-reggar dom så du får köra dom i trafik. Det är alltså inte en enduro med motarddäck, utan crossen med motarddäck.

Med andra ord är ju en HM precis det du efterfrågar....

Tycker du sedan att framlyset som HM använder är fult så är det ju bara att byta det mot något annat. Samma sak med plasten. I övrigt så ser den ju exakt ut som crossen, eftersom det är crossen.

Att själv försöka lv-regga en CRF 450 cross är garanterat inte värt besväret, tvivlar på att det ens är möjligt.

Har en som eventuellt är till salu, skickar ett PM till dig med lite info om du är intresserad.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra