mongodavid
Ny medlem
Hej Alla Hoj älskare!
Jag är ny här men hoppas på att få lite hjälp ändå.
Har läst överallt och fått lite översyn men ingen som haft mitt specifika problem så får hoppa mellan olika tårdar och sidor och allt bra gröta ihop sig, så tänkte sammansätta just mina problem och hoppas på det bästa
i somras spräck kröken på min crf, dev var tiggad sen tidigare ägare så vist. jag köper det. sen har den i stortsätt bara stått till för några veckor sendan ja hitta en bra sida från us där jag beställde ny org. krök för ca 1200. kalas. fick hem den ca 10 arb.dagar senare. smällde på den och skulle ut och prova. hojen startade på 4 kicken. tycker de va bra, mentanke på stopptiden och äldre bensin i den osv
allt gick bra men kröken blånade väldigt snabbt, vet att de blir hett osv fort, men ska de vara så? finns de risk för nya sprickor om den är så pass het och man kör så de skulle stänka upp vatten på den? då läste jag om att den kanske går för magert? va ju mitt på dagen så såg inte att de glödde om den men i sommar med 20 + kanske? hursomhelt, den gick riktigt bra, inga miss ljud eller dylikt. tills jag fick varmotorstop. helt omöjligt att starta. 50-60 kick a 3 olika personer. helt slut som människa va man ju efter och ville bara skicka hojen på tippen. rejäl lust dödare va det. iallafall. fick fart på den igen och tänkte inte mer på de. skyllde lite på bensinen typ. sen stängde jag av den som vanligt för att pausa lite. då va de samma sak igen!! och "ångiga" avgaser. tänkte på vatten i soppan. sen tänkte ja toppackning. släpade hem hojen och oljan var grå! vatten i den altså. men verkade bara vara vid stator" sidan? är de separata olje "fack" i motorn? har läst om "propeller" packboxar osv. men om de är slut igen. (kört ca 10 h sen byte) borde det inte vara vatten vid kopplingssidan också då? manualen visar ingen direkt bra förklaring och jag är sjukt less på alla småfel som bara ploppar upp som ogräs.
om någon vet något ang. oljan. vore jag tacksam som få för all hjälp som är möjlig, tips. allt är välkomnat till 1000! sen undrar jag om de hemskt svåra varmstarterna kan ha med de att göra eller om det är de klassiska ventilerna? vad bör jag göra? och ja,jag har provat med lilla värmestarts handtaget. fruktansvärt trött på hela cykeln nu. funderar nästan på att bara lämna in alltför renovering, sälja iväg och köpa helt ny.
tack på förhand!
Mvh David
Jag är ny här men hoppas på att få lite hjälp ändå.
Har läst överallt och fått lite översyn men ingen som haft mitt specifika problem så får hoppa mellan olika tårdar och sidor och allt bra gröta ihop sig, så tänkte sammansätta just mina problem och hoppas på det bästa

i somras spräck kröken på min crf, dev var tiggad sen tidigare ägare så vist. jag köper det. sen har den i stortsätt bara stått till för några veckor sendan ja hitta en bra sida från us där jag beställde ny org. krök för ca 1200. kalas. fick hem den ca 10 arb.dagar senare. smällde på den och skulle ut och prova. hojen startade på 4 kicken. tycker de va bra, mentanke på stopptiden och äldre bensin i den osv

om någon vet något ang. oljan. vore jag tacksam som få för all hjälp som är möjlig, tips. allt är välkomnat till 1000! sen undrar jag om de hemskt svåra varmstarterna kan ha med de att göra eller om det är de klassiska ventilerna? vad bör jag göra? och ja,jag har provat med lilla värmestarts handtaget. fruktansvärt trött på hela cykeln nu. funderar nästan på att bara lämna in alltför renovering, sälja iväg och köpa helt ny.
tack på förhand!
Mvh David