Honda cr450 02 inget komp

Zinkadus

Dont Force The Feel ,... Feel The Force
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawa ER6 07 orange med ABS -Såld ! Aprilia RSV 1000 Factory 04
Hej
När jag var ute och körde med crossen och växlade ner och drog på så dog den bara rakt av inga missljud eller nåt.
Den går att kicka utan problem men det som är konstigt är att kompet liksom varierar ibland nästan som vanligt och ibland nästan inget alls.
och den startar inte bara "baktänder"
köpte den i höstas då var den nyrenoverad med ny kolv nya ventiler och har kört max 5 tim med den sedan dess .
Är det någon som vet vad det kan vara för fel ?
ventiler ?
kolv?
förgasaren som sitter löst var det någon som trodde ?

tacksam för tips

Gissningsvis något mekaniskt fel, typ ventilmekanism. Om det ibland är komp och ibland inte skulle jag kunna tänka mig en ventil som fastnar.

Nummer ett i felsökningsrundan är att göra ett komptest på motorn med en mätare, eller flera test så du får ett värde och återkommer med det värdet.
Ett annan koll du kan göra på en gång är att tömma ur oljan och kolla att det inte är massa guld- eller silverfärgade spånor i den.

Gissningsvis något mekaniskt fel, typ ventilmekanism. Om det ibland är komp och ibland inte skulle jag kunna tänka mig en ventil som fastnar.

Nummer ett i felsökningsrundan är att göra ett komptest på motorn med en mätare, eller flera test så du får ett värde och återkommer med det värdet.
Ett annan koll du kan göra på en gång är att tömma ur oljan och kolla att det inte är massa guld- eller silverfärgade spånor i den.

Ska kolla detta under dagen i dag

Precis, och jag hade börjat titta på autodekompen om den är vajko.
I första hand då returfjädern på densamma, som kan ha gått av...

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick