Honda CR-problem

Jeramon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Växjö
Hoj
cr 125-05, crf 250-06
Tjena jag har precis varit och köpt en Honda Cr 125 05a. Jag har haft lite problem med den, när man har varit ute och kört ett tag så bara dör hojen som om det vore bensinslut. När jag kollar stiftet så är det blött och oljigt, så den går för fett. Det jag undrar över är om det är någon som har förgasarinställningarna till förgasaren, för jag har inte fått mekboken ännu. Jag provade även att byta ut stiftet mot ett hårdare (B9ES.) Men det var ingen förbättring. Jag undrar även vad det kan vara för andra fel på den, tänkte om det kan vara packboxen till veven som läcker? Eller vad tror ni det kan vara för andra fel på den... jag kör inte så hårt med den, jag är nybörjare. Den ryker lite innan motorn blir varm.

Är det någon som kan hjälpa mej med förgasarinställningarna, och om ni har några andra teorier om vad som kan vara fel.

Tackasam för svar, man vill ju ut och köra så fort som möjligt.
 
Jeramon skrev:
jag kör inte så hårt med den, jag är nybörjare.

Det tror jag är en av anledningarna till dina bekymmer. :tummenupp 125'orna vill ha varv, det är dom byggda och bestyckade för. Dom är inte ens bestyckade för vårat klimat heller. Behåll 9-siftet och bestycka den riktigt efter sverige och dig sen har du löst dina problem.
 
Vad menas med att bestycka rätt? fattar inte? Vad är det man ska kontrollera? (har exakt samma problem med min honda)
 
Last edited:
Vad menas med att bestycka rätt? fattar inte? Vad är det man ska kontrollera? (har exakt samma problem med min honda)


Tittar du i en mekhandbok så står det exakt vilka munstycken man ska ha, hur luftskruven ska stå och var nålen ska vara.

Vid olika temperaturer.

DET är att bestycka:tummenupp
 
Tittar du i en mekhandbok så står det exakt vilka munstycken man ska ha, hur luftskruven ska stå och var nålen ska vara.

Vid olika temperaturer.

DET är att bestycka:tummenupp

Jättetack för infon.

Följdfråga dock, vart kan man få tag i en mekhandbok till min Honda cr 125, -98?
 
Å andra sidan, min förra Honda CR250 hade samma bestyckning sommar som vinter, startade på första kicken, gick bra och rörde aldrig tändstiftet på 2 år.

Dessutom puttrade jag i femtio typ bort till crossbanan många ggr, tar säkert en kvart, aldrig problem.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top