Honda, CR/CRF skillnad?

elazer

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2007
Hoj
2006, Honda CRF 250
Tja.

Ær på gång och ska køpa mig en cross.. Har ægt en honda cr tidigare men de var 5 år sedan nu, och de var en gammal hojj, en 93a.

Vad ær skillnaden på CR och CRF, ær det årsmodell eller vad ær ær de två olika hojjar før olika kørningar?

Tacksam før svar.

Mvh

Tackar før det svaret! :)

Vad ær att føredra om man ska åka crossbana, 2-takt eller 4-takt?

Mvh

beroende på hur duktig man är.

en 4-taktare är alltid lättare att åka med då den är mjukare i gången
och man blir inte lika trött, men man kan också åka ruskit fort
med den.

En 2-taktare är mycket mer aggresiv och ryckigare,
man blir mycket tröttare i armarna om man inte är van.

Ok, ja speciellt van ær jag ju inte, har ju åkt cross tidigare men då mest på skogsvæg, knappt någon bankørning.

Læmpar sig en CRF 250 bra på crossbanan, och framfør allt, læmpar den sig bra før mig? Vill ju ha en hojj med bra drag i nær man åker på bana. :)

Mvh

Ok, ja speciellt van ær jag ju inte, har ju åkt cross tidigare men då mest på skogsvæg, knappt någon bankørning.

Læmpar sig en CRF 250 bra på crossbanan, och framfør allt, læmpar den sig bra før mig? Vill ju ha en hojj med bra drag i nær man åker på bana. :)

Mvh

En 4-taktad 250 har effekt som en 125 2-takt. Fyrtaktaren har bättre bottendrag som gör det lättare för en ovan förare. Nackdelen är väl servicekostnader och underhåll på 4-takt som har en tendens till å bli dyrare.

En 250 2-takt är jämförbar med 450 4-takt, dessa hojar har ett bra klös och har effekt så att det räcker långa vägar, även för lite grusväg och stubbrace. Själv kör jag för tillfället en 250 2-takt och tycker den har hyffsat bottendrag och en trevlig effekt kick på topp. Har dock lite funderingar på en 250 4-takt för smidighetens skull.

Ja de ær så stor skillnad på 250 4-takt vs. 2-takt alltså.. Ja då vettifan om jag inte tar en 2-taktare endå alltså om det blir en 250.

Anvænder gamla tråden jag startade.

Jag kommer hem från jobb på sjøn nu på tisdag, då slår jag till o køper mig en ny hoj. Har bestæmt att det kommer bli en 4-taktare. Men nu till den frågan de finns 1000 trådar om. Vad ska man vælja, 250 eller 450.

Jag har åkt lite hoj tidigare, 1-2år, mestadels grusvægskørning, hade en honda cr 250 -93 då. Nu ska jag mestadels åka crossbana, så jag lær ha en hoj som passar det perfekt.

Ska jag ta 450 lr 250.? Vill gærna inte køpa en hoj som jag trøttnar på efter ett år så de slutar med att jag får lov att byta utan jag køper hellre en hoj som ræcker længre. Men samtidigt vill man ju ha en hojj som man kan hantera liksom.

Vore vældigt tacksam om jag kunde få lite råd. Ska kontakta nærmsta FMCK nær jag kommer hem, men tænkte att någon hær kanske kan råda mig lite innan de :)

Tack. =)

mvh Erik

Välj En 250 4 takt, du kommer inte bli besviken.

Det är den ultimata lekhojen som man har bra kontroll över.

Välj En 250 4 takt, du kommer inte bli besviken.

Det är den ultimata lekhojen som man har bra kontroll över.

Tack før det svaret hondacrf.

Ja det kænns viktigt att ha en hojj som kan hantera, kan man inte hantera hojen, ja då ære inte så jævla kul att køra heller. Tror det får bli en honda crf 250 då faktiskt. Krut ær viktigt det oxo, men det måste væl vara krut så de ræcker i en 250 4-takt oxo kan jag tro.

Tack igen. :)

Tack før det svaret hondacrf.

Ja det kænns viktigt att ha en hojj som kan hantera, kan man inte hantera hojen, ja då ære inte så jævla kul att køra heller. Tror det får bli en honda crf 250 då faktiskt. Krut ær viktigt det oxo, men det måste væl vara krut så de ræcker i en 250 4-takt oxo kan jag tro.

Tack igen. :)

Nja, det beror på vad som menas med krut. Om du tidigare har kört 250 2-takt och sätter dig på en 250 4-takt kommer du uppleva hojen som ganska slö på topp. Sen beror det lite på hur storväxt och tung du är. Tycker du det är kul när hojen brölar fram och du får kämpa för att hålla ned framhjulet så är det en 450 du ska ha. Vill du däremot ha en lättsvängd hoj med bra botten och lagom toppeffekt så är det 250 4-takt. Det bästa du kan göra är att prova en av varje och bestämma dig sen.

Ola: Tack før svaret.

Jo jag tror jag lær prova både 250n och 450n innan jag bestæmmer mig. Vill ju ha en hoj som sticker ivæg nær man drar i gasen samtidigt som man vill ha en hoj som man kan hantera och ha kul med. Inte kul om hojen ær før stor heller så den børjar bli svår att hantera.

Ær 180 lång och væger 80kg, så speciellt tung så ær jag ju inte.

De vart en Honda CRF 250 -06, köpte den via en återförsäljare. Kolv och ventiler servade, likaså olja och filter. Ny plast m.m

Hoppas det blir en rolig leksak att äga.

Tack för all hjälp =)

Mvh Erik

Back