Honda CR 250

martinzxr

Ny medlem
Gick med
26 May 2006
Hoj
zxr400 -92, zx636r -04
Tjenna!

Vet inte om denna tråden passar in här men jag hoppas någon kan svara på den iaf. I vintras så kugga kicken över så de var bara att skruva isär delar av motorn och fixa de. Men nu när jag startar crossen så går den bara när den är kall. Den är omöjlig att starta när den blir varm och antagligen är det nått jag gjort fel när jag skruva ihop crossen :rolleyes: Någon här som vet vad felet kan va? Vill ju ut i skogen och gasa!!!

Tacksam för svar och tips :)

MIn...

Min va tvärt om va skit svår att starta när dne va kall men lätt att starta när den blivit varm. Plockade isär den för dte va dags för kolv byte, då ser jag att det är repa i cyllen och att avgas porten har suttit fast klämd. så det av bara att skcika den på behandling till england.. får den imorrn hoppas jag :yoparty

martinzxr skrev:
2252382 Tjenna!

Vet inte om denna tråden passar in här men jag hoppas någon kan svara på den iaf. I vintras så kugga kicken över så de var bara att skruva isär delar av motorn och fixa de. Men nu när jag startar crossen så går den bara när den är kall. Den är omöjlig att starta när den blir varm och antagligen är det nått jag gjort fel när jag skruva ihop crossen :rolleyes: Någon här som vet vad felet kan va? Vill ju ut i skogen och gasa!!!

martinzxr skrev:
2252382 Tjenna!

Detta är nog inget specifikt crossproblem. Menar du att den är svårstartad när den är ordentligt varm? Frågar så för att ofta är 2t-crossar svårtstartade när dom är mellanvarma. Precis när den är för varm för att använda choke och för kall för att starta bra utan choke.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back