Video Honda Civic Type R vs CBR1000RR Fireblade SP

Det säger en del om hur snabb den killen är på hojen, för den bilen är riktigt hyggligt snabb när det svänger, och inte helt stillastående ut ur kurvorna heller. Nu vet man ju inte vad det är för bana, och hur lång den är, men 10s låter som ett väldigt långt försprång.

Kan ju garantera att jag är snabbare i bilen än vad jag hade varit med motorcykeln. Skillnad på att ha körkort till bil i 20 år och körkort till Mc i 6 månader ;) Dessutom en MC kräver mer av föraren än vad en bil gör.

Last edited:
Hade Honda gjort Civicen fyrhjulsdriven hade jag nog fan köpt en. Sjukt läcker bil! :yoparty

Hade Honda gjort Civicen fyrhjulsdriven hade jag nog fan köpt en. Sjukt läcker bil! :yoparty

Nya Focus RS?
fyrhjulsdriven med 350 hk. Dessutom finns den med driftingmode så nu kan du drifta också ;)
Pris: 384.000kr

ford-focus_rs_2016_front-angle-970x546-c.jpg

Synd bara att de är en Ford...

Låter som jag för nått år sedan.
Jag har kört BMW i 10 år men provkörde en Ford Fiesta ST för 1,5 år sedan. Slutade med att jag köpte en.
Ångrar ingenting. 5 års nybilsgaranti, har rullat 3000 mil utan ett enda problem. Och jag har kul varje gång jag slår mig ner i mina Recaro stolar. Fördomar skall man inte följa slaviskt ;)

Ps dock skulle jag aldrig köpa en vanlig Ford, endast deras ST och RS modeller.

Last edited:
Låter som jag för nått år sedan.
Jag har kört BMW i 10 år men provkörde en Ford Fiesta ST för 1,5 år sedan. Slutade med att jag köpte en.
Ångrar ingenting. 5 års nybilsgaranti, har rullat 3000 mil utan ett enda problem. Och jag har kul varje gång jag slår mig ner i mina Recaro stolar. Fördomar skall man inte följa slaviskt ;)

Ps dock skulle jag aldrig köpa en vanlig Ford, endast deras ST och RS modeller.

Tror de flesta bil intresserade på sh, vet att du har en flesta ST;)
Lika väl som att ja har en 330:tummenupp

Lika glad blir ja när det går brett i rondellen eller när man kör ifrån nått fwd med stort avgassystem :rofl

Tror de flesta bil intresserade på sh, vet att du har en flesta ST;)
Lika väl som att ja har en 330:tummenupp

Lika glad blir ja när det går brett i rondellen eller när man kör ifrån nått fwd med stort avgassystem :rofl

Är det du med den dära omtalade 330i som spöar allt? ;)

Jag har fått provköra nya Civic Type R, och den beter sig inte som man förväntar sig av en framhjulsdriven bil. Det är ett overkligt grepp ut ur kurvorna och effekten skulle utan problem kunna vara 100 hästar till och ändå körbart.
Nya Rocus RS ser hårig ut på pappret än så länge, och fyrhjulsdriften lär man uppskatta på vintern iallafall, men jag har svårt att tro att chassit kommer att vara jämförbart med Civicens. Det är utan motstycke den tightast och mest solida bil jag kört out of the box.

- - - Updated - - -

Jag har fått provköra nya Civic Type R, och den beter sig inte som man förväntar sig av en framhjulsdriven bil. Det är ett overkligt grepp ut ur kurvorna och effekten skulle utan problem kunna vara 100 hästar till och ändå körbart.
Nya Rocus RS ser hårig ut på pappret än så länge, och fyrhjulsdriften lär man uppskatta på vintern iallafall, men jag har svårt att tro att chassit kommer att vara jämförbart med Civicens. Det är utan motstycke den tightast och mest solida bil jag kört out of the box.

Någon av dom som går att få med dragkrok? Skit att hitta något sportigt med dragkrok. Behöver åtminstone ett litet baksäte och absolut dragkrok.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna