HONDA CBX 600E -83 Café Racer projekt

Hackaweek tänkte du på?

Edit: Läste lite slarvigt och missade att TS inte skulle bygga tank... Fast det finns mycket annat kul för sej i videoserierna också...

Fanns en ganska lång Youtube videoserie med en snubbe som byggde tank i glasfiber. Givetvis hittar jag inte den just nu...

Last edited:
Har för mig att jag läste att CBX 550 har likadan motor som min cbx 600E, någon som vet om detta stämmer? ska nämligen köpa ett 4-1 avgas och kan va bra att veta om deras avgas funkar till min!

Har nu fått bytt ´´pinnen´´ till växelpeten till en kraftigare då den tidigare böjde sig när man växlade.. IMG_3568.JPG

Och fått till en platta med fotpinne och bromspedal! Den ska självklart också kapas ner till mindre format och snyggas till. IMG_3577.JPGIMG_3578.JPGIMG_3569.JPG

Och så har jag slipat på min sits också!IMG_3570.JPGIMG_3571.JPGIMG_3572.JPGIMG_3573.JPG

Har tagit en liten paus med bygget då jag inväntar delar och material, ber om ursäkt för detta. Ska komma igång så fort jag kan igen!
Någon som har en gammal huvudstrålkastare liggandes? En rund i modell som dom gamla 70tals hojjarna hade.
Och stiger eller sjunker priset när man bygger om den till cafe racer? Kan va bra att veta då jag är inne på att köpa en Kawa z800e och då måste jag antagligen sälja denna :(

:fyllisar
Har tagit en liten paus med bygget då jag inväntar delar och material, ber om ursäkt för detta. Ska komma igång så fort jag kan igen!
Någon som har en gammal huvudstrålkastare liggandes? En rund i modell som dom gamla 70tals hojjarna hade.
Och stiger eller sjunker priset när man bygger om den till cafe racer? Kan va bra att veta då jag är inne på att köpa en Kawa z800e och då måste jag antagligen sälja denna :(

Jag har en lampa liggandes, tar en bild imorrn om du är intresserad. Pma mail/telefonnummer så kan jag skicka bilden.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT