Honda cbx 400F varvar dåligt

Barrybbq

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2007
Hoj
1982 Honda CBX 400 F
Jag har precis renoverat motorn på en cbx 400 och har fått ett problem. Cbx:en startar bara man tittar på startknappen och går bra upp till 6000rpm sen börjar den att bluddra och saknar kraft att varva mer. Cbx:en har varit nerplockad i beståndsdelar under 13 år och alla packningar och tätningar är bytta eller genomgångna. Hoppas att någon kan hjälpa mig med ideer om vart jag kan börja felsöka för just nu börjar jag tröttna själv.

Laddar 13.5 volt, bra gnista och stiften ser bra ut inte fuktiga eller brändaså jag tror att bränsle/luftblandningen är ok. Batteriet är alldeles nytt.

Har nån av kammarna hamnat ett kugg fel kanske? Har själv gjort det misstaget, cykeln gick bra upp till halva varvtalsregistret, sen var det ingen hemma.

Har nån av kammarna hamnat ett kugg fel kanske? Har själv gjort det misstaget, cykeln gick bra upp till halva varvtalsregistret, sen var det ingen hemma.
Ska kolla det men jag var väldigt noga när jag montera kammarna. Dom stämmer med markeringarna sånär som på 0.5mm.
Jag upptäckte däremot att jag har fel tändstift på den så jag ska prova att byta dom och rensa förgasarna så får jag se om det gör någon skillnad.

13,5V?? hur mycket spänning har du när den är avstängd? låter som en normal batteri spänning men ingen laddnings spänning. Kanske inte troligaste felet till ditt problem. där skulle jag gissa på bränsle som redan har nämt sedan kammarna

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8