Honda CBR929RR

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Innanför motorkåpan på vänster sidan (när man sitter på cykeln vänster fot) vad är det innanför där? och ska det vara olja där, Nuvarande ägare påstår att det är generatorn och att den ska ligga i olja :confused:
jag ska med en kompis och kolla på en hoj idag och cykeln läcker olja därifrån, vilket i sig inte är så¨konstigt. men att generatorn är dränkt i olja låter däremot konstigt.

MVH David.

Jag skulle vända på det, att generatorn "badar" i olja är inte så konstigt (så är det på många hojmotorer) men att det läcker från kåpan/motorn är däremot underligt.

Ja, generatorn sitter på den sidan, om hojen har gått i backen på vänster sida så ligger generatorkåpan risigt till.

Undersök hojen mycket noggrant :tummenupp

SirCastic skrev:
Jag skulle vända på det, att generatorn "badar" i olja är inte så konstigt (så är det på många hojmotorer) men att det läcker från kåpan/motorn är däremot underligt.

Ja, generatorn sitter på den sidan, om hojen har gått i backen på vänster sida så ligger generatorkåpan risigt till.

Undersök hojen mycket noggrant :tummenupp
tack för ditt snabba svar.
jo cykeln har varit omkull det vet vi. Packningen är bytt men geniet som bytte den "tätade" med massor av blåsilicon. jag torkade bort all silicon och låg under med lampa för att se att det inte var sprickor i motorn eller kåpan. inga sånna tecken så vi provar att byta packningen, hojjen är apabillig. :banana
David.

crashtestdummy skrev:
tack för ditt snabba svar.
jo cykeln har varit omkull det vet vi. Packningen är bytt men geniet som bytte den "tätade" med massor av blåsilicon. jag torkade bort all silicon och låg under med lampa för att se att det inte var sprickor i motorn eller kåpan. inga sånna tecken så vi provar att byta packningen, hojjen är apabillig. :banana
David.
var ute och tog av kåpan idag. Det var en spricka i blocket :( så jag får åka utan polaren ett tag till.
:( :(

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...