Honda CBR900RR Fireblade v.2.5 (StreetFighter)

Då var det dags för bilder på vindskärmen.
Inte mycket till vindstoppare. Den hjälper dock lite märkte jag när jag tog en provtur nyss. Den avlastar torson medans den inte styr undan vinden mot hjälmen eller armarna.

Den är som tidigare sagt gjord av det material som blev över när jag kapade framstänkan.
cbr900rrv2423ur.jpg

Tycker själv att resultatet harmoniserar bra med resten av hojen.
cbr900rrv2433zs.jpg

Bakom skärmen finns det plats för en lite större mätare. Får se vad som kommer på den fronten.
cbr900rrv2449gb.jpg

Här syns dom enkla stag/hållare som jag gjorde till skärmen.
cbr900rrv2454jd.jpg

En bild framifrån. Riktigt cool tycker jag.
cbr900rrv2464lt.jpg

Last edited:
Wiseguy skrev:
Det starkt kritiserade "badkaret"/bellypanet på plats.

dscf00212hx.jpg

Lite snyggare i dessa vinklar än den tidigare sidobilden.
dscf00262zd.jpg
Toksnyggt!
5 starka tummar från mig.
Faaan vilket otroligt personlig/snyggt stuk den fick till slut.
JAG GILLA!
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Last edited:
Riktigt snyggt med kåpan, den gjorde mycket.
Måste själv försöka mig på nåt liknande.

Så där nu är fighterbladen redo för touring.
Jag vaxade kedjan (Castrol kedjevax), kollade vätskorna och hittade ett 16-kuggs orginal framdrev, i en låda, som jag monterade på. Jag hade ett 15-kuggs drev på hojen sedan förra sommaren.
Ok, det kommer inte göra någon enorm skillnad. Men jag tänkte bara prova nu när man ändå skall köra en bit. :rullandeu

För er som inte hängt med så är det ned till BikeMeet jag ska.

Riktigt bra ide' med stänkan fram.
Kan tänkas att jag gör så på min XX också... Du har inte mönsterskydd va? :va

Får mina grejer på måndag först... grr en hel helg åt h-vete. :huvet

Jag blir lite snurrig, har aldrig gillat dubbla små fram, men på din såg det bra ut.
Jag har hela tiden sagt till mig själv att jag ska ha en rund fram men nu
vette fan längre... :kocko
Är de godkända de du har? tusen spänn eller?

leffe6 skrev:
Är de godkända de du har? tusen spänn eller?
E-märkta, varselljus, halvljus, helljus, H4-lampa och diffrentierad ljusbild (lyser mer på högersidan).
Och 1195:- ,+- någon hundralapp, hos dom flesta handlare. Finns i All-right katalogen. Krom och mattsvart.

Wiseguy skrev:
E-märkta, varselljus, halvljus, helljus, H4-lampa och diffrentierad ljusbild (lyser mer på högersidan).
Och 1195:- ,+- någon hundralapp, hos dom flesta handlare. Finns i All-right katalogen. Krom och mattsvart.

gaffelfästena verkar inte gå att få tag i just nu! jag beställde från allright för ca 5 veckor sen... har inte kommit än! grejjorna sitter tydligen fast i finland å dom vill inte berätta varför :va jag tröttnade å gjorde egna!

madmagnus skrev:
gaffelfästena verkar inte gå att få tag i just nu! jag beställde från allright för ca 5 veckor sen... har inte kommit än! grejjorna sitter tydligen fast i finland å dom vill inte berätta varför :va jag tröttnade å gjorde egna!
Känner igen det där...
Iofs inte bara dom som strulade när jag byggde för fullt.
Nu har jag lärt mig att saker jag behöver direkt köper jag där det finns.

Vilken skillnad det var med 16-kuggs framdrev nu när jag körde en bit idag.
Visst att hojen fortfarande är pigg och matar på duktigt. Men det där sista aggresiva kicken saknas.
Kommer nog byta tillbaka direkt efter Bikemeet.

Nu är allt nedpackat och jag åker iväg till SBM tidigt imorgon.
See you there..

Nu är BikeMeet avklarad. Fighter var en riktig Tourer.
Gick bra att köra ned och tillbaka.
Enda kruxet var att jag fick böter för regskyltens placering (under bakdelen, inne i hjulhuset). Jag klagar inte då jag kunde ha fått böter för hastigheten också. Men Farbror blå var snälla. Plus att dom hade faktiskt rätt när det gäller att skylten syntes dåligt. Det var packningen som tyngde ned hojen lite extra just då.

Besiktningen genomfördes även denna vecka.
Enda dom klankade ned på var ljusbilden.
Men då frågade besiktningsmannen ifall jag körde med Biltema-lampor. Jag svarade, ja. Då gav han rådet att åka till macken och köpa ordentliga lampor och återkomma.
Tillbaka 5 min senare och ljusbilden var perfekt.
Biltema har uppenbarligen en ganska ordentlig felmarginal på sina lampor.

Jag hade monterat på orginalinstrumenteringen inför besiktningen. Orkade inte montera ljus till cykeldatorn.
2005061812gm.jpg

Bestämde mig för att fixa i ordning mitt slip-on jag hade liggande. Har inte kunnat använda det då jag råkat dra av en bult i det under vintern. Men det fixades.
Samt att jag "råkade" kapa av slip-on:et lite grann. :hihi
2005061824ce.jpg

Saknar ljudet som jag hade på min R1:a med kort ljuddämpare.
Men det skall bli lite bättring.
Slutresultatet blir så här kort. Observera att jag skall fixa till putsen på den imorgon.
2005061838el.jpg

Trevligt bygge du har.
EDIT: JÄ**A bra om man läser vad folk skriver med :huvet :EDIT
//Dagens läsfucko TOBBE! :rolleyes:

Last edited:
Denna fighter är verkligen riktigt smakfullt gjord, jag har lite svårt för fighters normalt men denna väcker klart habegär.

Har du några planer för bakdelen?

Peccus skrev:
Har du några planer för bakdelen?
Planer finns, men pengar finns inte.. Åtminstånde inte innan semestern är avklarad.
Det kommer mest vara små förändringar under sommaren. Vill ju fortfarande kunna köra så mycket som möjligt.

CBR900RR Evolution 3 kommer under vintern. Då är även ändring av bakdelen inräknad.

Nu var den "lilla" dämparen klar.
Finishen blev utmärkt.
Ljudet blev....Högt, kanske lite väl högt...hehe... :yoparty
Nästan raka rör över det hela.

Ska kolla om jag inte monterar in något som slår sönder ljudet lite.
Kommer bli svårt att befinna sig i samma kommun som farbror blå annars.
Sen blev det en enorm skillnad att gå över från orginaldämpare till en avkortad Yoshimura.

Bilder och ljudfil kommer snart... (Skall bara hitta vart jag skall lägga mp3-filen)

Jag gillar ditt bygge stark och funderingar har dykt up i min lilla hjärna att börja lite på min hoj ,ifoförsej en 125 men nånstans måste man börja :tungan
och utseendet är inte den starka sidan på min hoj.

keep up the good work! :tummenupp

Last edited:
Nu är ljuddämparen helt klar för den här sommaren.

Bilden gör tyvär ingen rättvisa åt finishen. Den ser bättre ut i verkligheten.
dscf00012bz.jpg

Gillar storleken på den. Det enda som egentligen behöver åtgärdas är det ena nedslipade fästet.
Det kommer bättre bilder på hela hojen någon gång framöver.
dscf00032sv.jpg

Ljudet var som sagt lite väl "hårt". Så jag skruvade fast lite skruvar inne i röret. Dom hjälper till att slå sönder ljudet innan det lämnar dämparen. Och dom hjälpte faktiskt förvånansvärt mycket. Ljudet blev mullrigare och mindre skarpt.
dscf00066pt.jpg

Ljudet då.... Gå in på länken nedan och klicka på free download för att komma åt filen. Hoppas det funkar.
http://rapidshare.de/files/2571659/Orginal_vs_slip-on.mp3.html
Först orginal och sen avkortad Yoshimura. Observera att ljudet är innan jag monterade dit skruvarna för att slå sönder det lite.

Last edited:
Riktigt bra ljudet blev! :tummenupp Jag tycker att det låter finfint som det var (utan skruvar) men det kanske låter ännu bättre med :yoparty Lycka till med fortsättningen!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti