Honda Cbr600f3 startar inte efter vintern.

Min zzr600 kan jag inte ge full chok. Utan jag använder ca 3/4 av choken.
Tar jag all chok får min också för mycket bensin, så i början var det lite jobbigt men nu har man fått in fingerkänslan så är det inga problem :tummenupp
 
Sant nästan alla hojar har ett eget startsätt. Tro mig provat 55st olika lägen på choken lite gas ingen gas provat allt jag kan komma på. Tidigare hojar har man listat ut bästa startsätt på men denna hoj ger en gråa hår. Åka iväg för att sen inte veta om den startar är inte kul.
 
Inte en tillstymmelse att tända med stargas rakt in i trattarna men startar efter en stund med startkablar men bara om bilen är igång så den får den där extra volten i sig. Någon med ideer???. Har rengjort strömvägarna på hojen.
 
Börjar tro det jag med men dom fungerade ju i höstas och vid ett par uppstarter i vintras hur kolla om dom är kassa???? Har gnista på lösa tändstift men tycker den är svag när jag ser den i motorn vet jag inte alls hur stiften uppför sig men tänder inte på startgas..
 
Någon som har flera förslag.??
Finns det tipprelä/kraschrelä eller vad man ska kalla det på en cbr -97:a??? Har gnista men nyfiken bara.
Har även ryckt isär alla kontakter och kört elektronikrengörning i dom skadar inte men starta hahahaha det ville den inte. Kommer sluta som i Sällskapsresan han som försöker starta utombordaren hela sommaren:rodnar
tipsenor kom först på F4 - 99 o framåt
 
Tippsenor finns ej tack. Haynes bok saknas borde ingå vid köp av Cbr600:tungan
Mäta spolarna skall göras ikväll tack för ohmvärden och länk.
 
Vänster spole 3.2 ohm mellan stiften
Vänster spole 14.75 kohm mellan högspänningsstiften
Tvåans kabel 4.61 ohm
Treans kabel 4.61 ohm

Höger spole 3.1 ohm mellan stiften
Höger spole 14.65 kohm mellan högspännningsstiften.
Ettans kabel 4.46 ohm
Fyrans kabel 5.70 ohm

Gnista på alla stift utanför i respektive tändhatt men tycker gnistan är svag ändå.
Ideer????????

- - - Updated - - -

Nåt mer man ska mäta????
 
OK, Det finns fortfarande några saker att kolla. Vacuum slangarna, inte blockerade, böjda eller spruckna. Några med din modell har haft problem med detta eller bensinkranstrassel alt soppapumpen. Jag vet inte vad som gäller för din årsmodell men det finns hel del folk "därute" som haft liknade problem med sina f3:or och det har vart något av ovanstående. Några har behövt göra rent munstyckena med tryckluft för att de inte vart helt "rena".
 
Bensinkran bytt till en utan vakumstyrning av tidigare ägare fungerat bra innan. Bensinpump kollad både med styrningen och direkt spänning på den pumpar bra tycker jag. Blir att riva ner igen, stiften var torra efter massa startförsök igår. Soppastopp någonstans tror jag nu... Hmmm men startar med starthjälp rimmar illa..
 
Soppa, gnista, luft..
kan du lista alla saker du kollat och checkat av?

+Bensinpump / bensintryck
Bensinfilter
+Förgasare (ren och fin)
+tändspole
+tändstift
kompression ?
tänder inte alls eller ibland?
skillnad med eller utan startgas?
Lufttillförsel
...
 
Bensinpump check
Bensinfilter nytt check
Förgasarna rena check
Tändspole mätt check
Stift nya gnista utanför motorn
Kompression ej kollat!!!!
Ventilspel ej kollat!!!!!!!!
Kan tända till på en cyl efter 30sek på startmotorn men oftast helt död.
Slangar check
Ingen skillnad alls med eller utan startgas= ingen gnista får jag det till då.
 
Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top