Honda CBR600-tråden! NYA versionen.

SuzieQ

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
CBR 600 F -00
CBR är skitkul att köra - både på vanlig bana och på gokart bana!!! :tummenupp

Någon som vet hur jag får tag på inte alltför dyra omkullagda orginalkåpor till min '98? Spinnin Wheel är ju inte billiga direkt... :confused:

Sus%20mc_2004-07-03_bra1_800'600.jpg
 
CBR 600 RR 2005...

%7BAB40BDA2-B534-44CC-90A4-DFDC989FD7AC%7D.jpg


%7B68DCA953-7D0C-4925-899C-2F907094F86B%7D.jpg


Effekt 86 kW/13.000 v 117 hk

Torrvikt 163 kg

:kocko :banana

Nästan lite väl bra för en "liten" 600... :tungan
 
:tummenupp håller med det skulle säkert bli snyggt.

Sen kan jag lägga till för egen del att är det nån som har kåpor till en cbr 600 så pm gärna med pris och sånt, jag är intresserad av ett par....så jag slipper repa min orginal lack. :)

Mirran skrev:
Den blå/svarta är nog snäppet snyggare,ska försöka lacka min i den färgen. :tummenupp
 
E22 skrev:
Du vet att staffet för förtal är 2 år va. Att bara kläcka ur sig saker som det varken finns belägg eller grunder bakom,de gör oftast sånna som inte har så mycket att komma med här i livet.som du presis gjorde.
sen är det en annan sak att man någon gång stavar fel,precis som du & alla andra..

Leta upp vart i texten jag har gjort förtal mot dig och dra sen upp det i domstol så får vi se om det blir några 2 år på Hall för mig eller inte Men nu tycker jag att vi lämnar CBR'erna i fred.

/oXydex

PS. Ett tips är ju att kika igenom din egna signatur innan du öppnar käften om små stavfel. DS

PS. Läs även min signatur och gå och testa en elkabel nånstans. Kanske finns "spännande" saker där DS.
 
Här är min samling. Uppifrån vänster: 1991, 1992, 1994 och 1996.

Bra hojar, allihop. Köp en!
 

Bifogat

  • CBR-kvartetten.jpg
    CBR-kvartetten.jpg
    121.5 KB · Visningar: 959
Strunta i att läsa vad sopan E22 skriver. Han verkar milt sagt inte ha alla hästar i stallet. Kul med en CBR-tråd :)
 
Det jag har gjort är att sänka hojen lite fram, för att få den lite mer medgörlig i svängarna. 10-12 mm brukar vara lagom. Annars finns inte mycket att justera på 1991-orna, förspänning fram och förspänning och returdämpning bak. Jag kör med förspänningen fram på två ringar, och förspänningen bak på läge sju med returen fullt inskruvad=max. Nu går det bra att köra ifrån R1 och GSX R1000 på slingerbulten med den. Bak har jag inga anmärkningar på fjädringen, men fram är den lite hoppstylta. Snabba kompressioner gör gaffeln stum och framhjulet studsar över ojämnheterna, men det bidrar bara till fartkänslan.

Motormässigt är det bara att hålla den välservad så går den för evigt. Växellådan är lite ömtålig, så ska du köra på bakhjulet så gör det på tvåan. Kamkedjesträckaren är ett annat "problem", den tappar spänsten och låter kamkedjan rassla runt en del. Oftast kan man med gott samvete skita i det tills det rasslar ordentligt. En ny kamkedjesräckare kostar 700:- ungefär. Jag kör med OKQ8 helsyntetolja i min motor.

Bromsarna räcker till, gott och väl. Se till att du kör med originalbromsbelägg och byt bromsvätska minst varje år.

Annars är det världens bästa hoj, förutom att den saknar ett lättåtkomligt bagageutrymme.
 
mera bilder!
från sidan, andra sidan, uppifrån och underifrån :banana
 

Bifogat

  • hondacbr.jpg
    hondacbr.jpg
    99 KB · Visningar: 601
  • hondacbr2.jpg
    hondacbr2.jpg
    109.6 KB · Visningar: 858
  • hondacbr3.jpg
    hondacbr3.jpg
    126.4 KB · Visningar: 782
  • hondacbr4.jpg
    hondacbr4.jpg
    136.2 KB · Visningar: 646
Min hoj är från 02 och ner sänkt då tjejen osm hande den var lite kortare än mej (så jag når ner ordentligt i alla fall). Men gör det nån förbätring eller försämring på körningen när den är nersänkt max ??

hmmmm bagageutrymme tror jag inte ens jag har på min *S* har då inte hittat nå i alla fall.
:)

Mattias skrev:
Det jag har gjort är att sänka hojen lite fram, för att få den lite mer medgörlig i svängarna. 10-12 mm brukar vara lagom. Annars finns inte mycket att justera på 1991-orna, förspänning fram och förspänning och returdämpning bak. Jag kör med förspänningen fram på två ringar, och förspänningen bak på läge sju med returen fullt inskruvad=max. Nu går det bra att köra ifrån R1 och GSX R1000 på slingerbulten med den. Bak har jag inga anmärkningar på fjädringen, men fram är den lite hoppstylta. Snabba kompressioner gör gaffeln stum och framhjulet studsar över ojämnheterna, men det bidrar bara till fartkänslan.

Motormässigt är det bara att hålla den välservad så går den för evigt. Växellådan är lite ömtålig, så ska du köra på bakhjulet så gör det på tvåan. Kamkedjesträckaren är ett annat "problem", den tappar spänsten och låter kamkedjan rassla runt en del. Oftast kan man med gott samvete skita i det tills det rasslar ordentligt. En ny kamkedjesräckare kostar 700:- ungefär. Jag kör med OKQ8 helsyntetolja i min motor.

Bromsarna räcker till, gott och väl. Se till att du kör med originalbromsbelägg och byt bromsvätska minst varje år.

Annars är det världens bästa hoj, förutom att den saknar ett lättåtkomligt bagageutrymme.
 
Har tyvärr ingen CBR själv ,men vill gärna berätta om hur impad jag var över min granne som hade en ceris/svart CBR 600 när man var i moppeåldern.
Man tittade och fick provsitta,frågade och frågade,jag åkte tom med en gång lyckan var fullständig och man var kung :rodnar

Man lyssnade varje gång han körde iväg och tyckte att den lät som en riktig värsting med hans nya slipon på.

Han lade den sedemer i en rondell och det var väl bara framhjulet som var något att ha.

Summa sumarum,CBR:en var mitt första stora mc-kärlek.
 
Kakan skrev:
Min hoj är från 02 och ner sänkt då tjejen osm hande den var lite kortare än mej (så jag når ner ordentligt i alla fall). Men gör det nån förbätring eller försämring på körningen när den är nersänkt max ??

hmmmm bagageutrymme tror jag inte ens jag har på min *S* har då inte hittat nå i alla fall.
:)
Du har nyckelmanövrerad sadel på din. Där under finns plats för ett lås och lite småskit. Märkligt att den sportigare Fireblade har ett gigantiskt, lättåtkomligt bagageutrymme.
 
aha det är där den är men attans vad krångligt att komma åt. *suck* den kommer ja knapas att ha nån nytta av.
Jo jag håller med det är trotts allt lätare och bättre på andra hojar har jag sett. :3freak

Mattias skrev:
Du har nyckelmanövrerad sadel på din. Där under finns plats för ett lås och lite småskit. Märkligt att den sportigare Fireblade har ett gigantiskt, lättåtkomligt bagageutrymme.
 
CBR 600 må vara vanlig här hemma ... men ibland e man glad att man parkerat bredvid en så ovanlig hoj som en CBR 600 -96 så att man hittar sitt eget skräp bland allt annat dylikt ;)
 

Bifogat

  • 36_small.jpg
    36_small.jpg
    92.9 KB · Visningar: 943
Var beställer jag schyssta miniblinkers till min PC 31:a? Någon som har koll? :confused:

Billigt skall det naturligtvis vara också :)
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top