Honda CBR600-tråden! NYA versionen.

Akrapovic helsystem eller slipon

Hjälp vad ska jag köpa ett titan slipon eller ett racing titan helsystem?
Har redab en pc III usb.
Någon som har något av dessa på sina hojar?
Skilnad mellan :confused: orginal -slipon - helsystem ljud och effekt mässigt :confused:

Hur ska jag gå tillväga när jag vill lägga åt styrlagret på min -93:a?
Måste övre styrkronan demonteras?
Tacksam för svar.

Tjena, jag har en kompis som har en cbr 600 f3, och vi skulle behöva lite dekaler till den. Vet ni vart man kan handla sånna?

Har nyligen blivit lycklig ägare till en cbr 600f -97 :hoppa

Har kommit på mig själv ett antal gånger med att bara sitta o tokflina på jobbet med tankarna långt bort ... Känner mig kär :tomten

Gäller bara att fixa kortet snabbt nu :4skrika

Föresten, vad ger ni i försäkring? Är 850:-/mån, halv hos folksam bra? Billigaste jag kunde hitta iaf.

Zita skrev:
2190482 Har nyligen blivit lycklig ägare till en cbr 600f -97 :hoppa

Har kommit på mig själv ett antal gånger med att bara sitta o tokflina på jobbet med tankarna långt bort ... Känner mig kär :tomten

Gäller bara att fixa kortet snabbt nu :4skrika

Föresten, vad ger ni i försäkring? Är 850:-/mån, halv hos folksam bra? Billigaste jag kunde hitta iaf.

Grattis till ett sjukt bra köp. Har själv en cbr 600f -97 ståendes i garaget. Är nere i garaget nästan varje dag och tittar,sitter, provar och klämmer... väntar bara på att klara uppkörningen också så man kan njuta av motorcykeln i hennes fulla prakt :)

Billig banhoj?

Här är ju det perfekta stället att leta. Jag söker efter en äldre (läs billig) men fungerande cbr600 som jag ska köra på bana. Det behöver alltså inte vara någon skönhet men ok i motorn är ett krav. Förslag?

Helssystem

Hej!

Har ett Giannelli helsystem i titan som ska säljas för en billig penning (bra skick och alla delar medföljer), är det intreesant? epost: ahlcrona.jensen@telia.com

/Håkan

LILAB skrev:
2134062 Hjälp vad ska jag köpa ett titan slipon eller ett racing titan helsystem?
Har redab en pc III usb.
Någon som har något av dessa på sina hojar?
Skilnad mellan :confused: orginal -slipon - helsystem ljud och effekt mässigt :confused:

Hojköp

Hallå

Jag är just nu på jakt efter första hoj och har fastnad för cbr-600, frågan är bara vilken årsmodell som är hetast. Jag har sett ett antal '96-'97 för runt 35k, alternativt '99-'00 för drygt 45k. Är det värt de extra pengarna för lite nyare hoj? Något som man bör tänka på speciellt med dessa modeller eller det är bara att tuta och köra? :confused:

erikp skrev:
2216842 Hallå

Jag är just nu på jakt efter första hoj och har fastnad för cbr-600, frågan är bara vilken årsmodell som är hetast. Jag har sett ett antal '96-'97 för runt 35k, alternativt '99-'00 för drygt 45k. Är det värt de extra pengarna för lite nyare hoj? Något som man bör tänka på speciellt med dessa modeller eller det är bara att tuta och köra? :confused:
99:an är en helt ny modell, enligt min åsikt lägger jag hellre några tusenlappar extra och får en nyare hoj när man ändå ska betala så mycket pengar för en hoj.

Det råkar inte vara någon som vet hur mycket modifikationer som behövs för att en bakskärm från en CBR 600 -91 ska passa på en -97:a? Menar då bara sista biten som baklykta och regskylt sitter på.

Blev sugen på att höra vad ni tycker om min "skönhet"... :4skrika

Något som stör?

Bifogat

• IM003522.jpg
    IM003522.jpg
    82.5 KB · Visningar: 154
Last edited:
hallå alla...
har blivit förälskad i cbr och letar ivrigt efter en, så om det är någon som vill bli bli av med sin gammla pärla som kan va av årsmodell 91-93 så skulle ja bli ytterst tacksam för svar.. :)

mvh kim

Idag ska jag också möjligvis inskaffa en CBR600 (CBR600F -91), är det något man bör kolla extra noga på innan ett köp genomförs?

Jag har en CBR 600f -96 som jag är nöjd med, men senaste tiden har det börjat komma ett rasslande ljud från motorn som blir högre och högre. Låter oavsett om det är tomgång eller under körning, men man hör det mer under tomgång. Grejen är att det är inget konstant, utan det kommer och går lite hur som helst, och ibland försvinner det helt.
Dessutom hörs det alltid ett rassel, dock lite svagare, när man lägger i 5e eller 6e växeln. Vet inte om det beror på samma sak.

Det här är min förstahoj och mina mekkunskaper lyser med sin frånvaro. Har hört att modellen har lite problem med kamkedjespännaren, kan det vara det i mitt fall? Vad kostar det isf att fixa? Om inte, vad kan det då vara och vad skulle det kosta?

Last edited:
Jeff skrev:
2482183 Jag har en CBR 600f -96 som jag är nöjd med, men senaste tiden har det börjat komma ett rasslande ljud från motorn som blir högre och högre. Låter oavsett om det är tomgång eller under körning, men man hör det mer under tomgång. Grejen är att det är inget konstant, utan det kommer och går lite hur som helst, och ibland försvinner det helt.
Dessutom hörs det alltid ett rassel, dock lite svagare, när man lägger i 5e eller 6e växeln. Vet inte om det beror på samma sak.

Det här är min förstahoj och mina mekkunskaper lyser med sin frånvaro. Har hört att modellen har lite problem med kamkedjespännaren, kan det vara det i mitt fall? Vad kostar det isf att fixa? Om inte, vad kan det då vara och vad skulle det kosta?

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=136091

kolla där lite mer om kamkedjespännaren, ska själv ta mig en närmare titt på min spännare nu till vintern.

Någon som vet hur långt det ska vara mellan oljan och toppen av framgaffeln på en cbr600f -92?

God afton så här i sköna tider!

Jag har en CBR 600 -93, och jag har en fråga som jag hoppas få svar på. Frågan kan tyckas oerhört fånig, men lika glad är jag för det :-)

Jag undrar hur mycket den ska varva om man ligger i säg 110 på högsta växeln? Jag tycker den varvar som tusan, men å andra sidan är jag inte så van alls, det kan ju också bero på att det tydligen är ett kugg mindre på det främre drevet mot orginal. Tror ni att det påverkar varvtalen mycket med den modifikationen?

För övrigt är det en fantastiskt liten glädjemaskin. Precis perfekt.

/perris

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back