Honda CBR250 -11

Trimma en 250 för 600 e för mycket effekt...

Varför inte köpa en 400? RVF eller nåt, e ju apcoola med

KristianAE86 är igång igen alltså. :hihi Att just du skulle krångla till det lite extra är ju inte helt oväntat. ;)

Släpp sargen, mc handlar inte om att kladda och modda, det är körningen som är grejen, shoppa en 600:a om du är rädd att du inte orkar hålla i, det är snälla hojar om du inte drar i rullen ordentligt.

/J

Varför är det så stor konkurrens bland långsamma, tunga, smäckiga överprissatta hojar?
Vem fan köper skit som Ninja 250, Monster 620 och nu nya Honda 250?
"Låga driftskostnader" är fan inte ett bra argument när en Nissan Micra från från -91 är snabbare både i toppfart och runt en gokartbana.

Folk som mig? :)

Jag köpte en ninja 250 av flera anledningar:
  • Effekt är inte top prio
  • Helt okej pris för ny hoj (prutade en skvätt med)
  • Låg driftkostand
  • Roligare än en jävla nissan micra.
  • Alldeles utmärkt att lära sig köra på riktigt på. Fort rakt fram är tråkigt, och jag kan fortfarande inte ligga i 170 (maxfart) på min lilla ninja på krokiga och roliga vägar, helt enkelt pga att jag inte är tillräckligt duktig förare. En literhoj med 200 hästkrafter hade varit fullkomligt bortkastad på mig.
  • Inte en massa onödig skit på hojen, bara motor, tank, och två hjul och bromsar. (Ja och plast. ;))
  • Ser helt okej ut.
  • Går fortare runt en gokartbana än en nissan micra, och i vissa fall även literhojar. ;) (Med en annan förare än mig då, såklart)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park