Honda CBR250 -11

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
Nån som har skaffat sig en ?

Jag har en högerhand med 4 fungerande fingrar så kan inte längre köra som jag vill, o sedan bor jag vid Söderåsen i Skåne = fina slingriga vägar, kanske detta kan vara ett hojalternativ då?

Nån som vet om kanske CRF250-toppen/kam kan passa ?
Annat rör, bort med katten, porta, m.m + 7-10 hk kanske ?

teknisk data CBR250 2011

motor 4-takt, vätskekyld
249cc / 1 cyl
kompressionsförhållande 10.7 : 1
effekt 19.42kW / 8500 varv - 26 hkr
moment 2.34 kpm / 7000 varv
växlar 6
framdäck 110/70-17
bakdäck 140/70-17
vikt inkl. bränsle, olja, kylarvätska. 161kg
övrigt Bränsleinsprutning, katalysator

Tycker hojen är ser kanon bra ut,sjön att sitta på.
De som är bra med hojen är ju ABS bromsar :tummenupp
Inte kört nån bara provsutit.

Är du intresserad av hojen som trimmningsprojekt och ser skruvandet som en sport i sig? För om effektökning står högst på agendan kanske du ska gå på CBR600F 2011 istället?

Fina slingriga vägar finns det på många håll. För detta behövs en literklubba enligt många, en 125:a räcker för mig. Så vad lockar dig med just CBR250R?

Själv längtar jag efter att få provköra den, inte omöjligt att jag skaffar en när priset gått ner lite mer. Låg vikt & soppaförbrukning, sportig, pålitlig, ekonomisk encylindrig 4-taktare med begränsad effekt är precis det jag vill ha.

Tyvärr är nog skillnaden mellan en 125 och 250 för liten för att den ska vara så pass bra.
Skulle annars varit ett fint val.

Vete tusan, jag tycker den gick riktigt bra utifrån va den är. 120 marschfart var inga som helst problem att hålla.
Kan tänka mig att den är ruggigt snål att äga.....osså ser den ju snygg ut också :)

Topspeedrun :)
[YOUTUBE-ID]pUBzZyZaNXE[/YOUTUBE-ID]

Varför kan du köra den där men inte en "vanlig" 600 tex?

för att jag ej har full styrka i högerhanden som kräver 3 saker av mc-föraren...
250´n har ingen effektkick, den har lugnare 25hk, inte 110 som en 600.

& dels för att jag kanske mera gillar att svänga än att gasa-snabbt-som-attans-rakt-fram-på-motorvägen

Tyvärr är nog skillnaden mellan en 125 och 250 för liten för att den ska vara så pass bra.
Jag håller inte med. Jämför man en laglig 125:a med en modern 250 så har den sistnämnda en markant bättre acceleration och toppfart.

den står ju rätt chanslös mot ninja 250n iaf,
Ninjan har högre toppeffekt medan CBRen har bättre bottenvrid och behöver inte varvas lika mycket. Överlägsen är lite å ta i..

Jag gjorde en av mina världsberömda PAINT-moddningar :tummenupp
O genast tilltalar hojjen mig så mkt mera

borttagen skylthållare
sänkt kåpglas
sänkt bottenkåpa
sektionerade kåpor
"annat" blås
Enkelsits"

Nu har jag varken kört någon 125:a eller 250. Och jag har inte några problem med min högerhand. Däremot så har jag bara styrka i halva vänstern efter lite ridskador.
Men jag har inte upplevt några problem med större hojar. Inte motor- och effektmässigt. Men då är jag inte heller nån som ska dra gasen i botten. Däremot så kan många större hojar vara svåra att nå och än svarare blir det om de är tunga dessutom.
Däremot så har jag bytt handtag så att de kommer närmre styret.

Nu vet jag inte hur mycket du har testat en 600:a, men ville bara säga att döm inte ut dom.

Varför är det så stor konkurrens bland långsamma, tunga, smäckiga överprissatta hojar?
Vem fan köper skit som Ninja 250, Monster 620 och nu nya Honda 250?
"Låga driftskostnader" är fan inte ett bra argument när en Nissan Micra från från -91 är snabbare både i toppfart och runt en gokartbana.

för att jag ej har full styrka i högerhanden som kräver 3 saker av mc-föraren...
250´n har ingen effektkick, den har lugnare 25hk, inte 110 som en 600.

& dels för att jag kanske mera gillar att svänga än att gasa-snabbt-som-attans-rakt-fram-på-motorvägen

Om det är effektkicken som är problemet - köp en 600 och gasa mindre? :va

Annars är Ninja 250 outstanding i den klassen enligt mig :Bugar

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP