Honda CBR1100XX SUPERBLACKBIRD-tråden

Nu jäklar har här skruvats!
Tändstiften var fina, kylarvätskan var grön och oljan gyllenbrun.
Fick loss tanken och precis som jag misstänkte (och hoppades) satt där ett K&N.

Har ni några åsikter om helsystem till denna cykel?
Har kollat runt lite och det är inte helt lätt att hitta ett helsystem till den.
Slipons kan man ju alltid hitta, men man behöver ju två isåfall, och då är man uppe i ungefär samma slantar som ett 4-1system.
Blir ju lite mindre touringlook med en pipa, och så sparar man ju ytterligare några kilon som jag kan lägga på packning (läs: magen).

Ett system jag hittat är Delkevic 4-1 i rostfritt för 270£.
Inte hittat något ris, men heller inte mycket ros över det. Någon som sett/hört detta eller något om det?
Har inte hört om Delkevic.
Däremot har jag ett japanskt helsystem som jag inte använder. Följde med hojen jag köpte i somras.

Edit: Nojima är märket.

Last edited:
Jag har läst på wikipedia att effekten på BBn sänktes 2002 till 152hk från 164. Om jag förstått det rätt så var det insprutning även 2001.

Är det någon som vet hur den ströps? Kan man på något enkelt sätt få tillbaka de förlorade hästarna?

Har en 2006a med pc3...

Jag har läst på wikipedia att effekten på BBn sänktes 2002 till 152hk från 164. Om jag förstått det rätt så var det insprutning även 2001.

Är det någon som vet hur den ströps? Kan man på något enkelt sätt få tillbaka de förlorade hästarna?

Har en 2006a med pc3...

Katalysatorn kom väl då? Och med den anpassade mappar för utsläppskrav. Ska inte vara några problem att ta tillbaka med råge i en bänk. Sedan finns det massor mer att göra på den motorn.. Kamikaze kid har (hade iaf) en portad insprutarmotor för 15k här i annons för ett tag sedan. Där har du mycket mer kräm för en liten summa jämfört med bara bänkning och kat-borttagning. Jag hade snackat med honom om jag var intresserad av att få mer ur SC35-motorn.

Har en 2006a med pc3...

Några 164 kusar har aldrig funnits annat än på papper .
Bromsade min ( -98 ) helt original till 136-7 på hjulet om jag kommer ihåg rätt , dvs ca 150 i motorn .

Insprutaren ( 99 up ) går nog snarare något bättre än de tidigare förg.modellerna , iaf om bägge körs "ostrypta "

M

Ny led bakljus inhandlat i klarglas(plast) 4 dagar tog det från kina till en kostnad av 281kr.... Perfekt.

En fråga till Er andra. kåpskruvar av lite roligare modell och utseende är det någon av Er som har en bra länk till det?

jaha då har man tagit säsongens sista tur.. blev en skön runda i solsken på sörmländska vägar.

hojen ligger ute för försäljning ifall nån är intressserad.. ett rejält höstpris. Hemska kåpor men i bra skick annars.

ha det gott alla

Tänkte vinterpynta hojjen lite grann nu när man ändå inte kan köra :) Hade tänkt att byta ut mina oranga blinkers mot vita och baklampan mot en vit, Nån som har nått bra tipps på vart man skaffar det billigast?Vet ju att det finns på ebay, men kanske nån som rekomenderar nån säljare? Sen om det är nån som ligger på ett par orginal bakblinkers till den lite nyare blackbirden som är lite mindre änn mina lastbilsblinkers som sitter på min 97 a?

Sen en liten fråga angående vilket kåpglas ni använder, är ca 193 lång så får ju vinden rakt i ansiktet med orginalet som sitter på, är det dubble bubble som gäller då? Märke? Tycker att touring glaset ser lite för högt ut..

Som hyffsad ny Blackbird ägare så tar gärna emot tipps på sidor som säljer blackbirdprylar till bra julpriser
:tummenupp

Jag är ca. 183-184 lång och jag kör med ett dubbel-bubbel (airflow) från http://www.s-racing.se/ och det funkar kanon tycker jag, runt 90km/h bakom bilar så kan det bli lite mer turbulens ibland, men som sagt bara ibland så jag vet inte om det beror på kåpan eller något annat.

Någon som vet var man kan få ta i ny sadel med gel-inlägg till BBn. Min sadel som suttit på i 9000 mil börjar kännas lite nedsutten måste jag säga.

Å så är det alltid kul å kika på fina grejer nu under hösten....vår...vintern menar jag ;)

Jag såg inga priser hos Bagster. Någon koll på ungefär hur mycket en dylik sadel kostar?

Nope... UK har gott om BB-forum o tillbehörsmarknaden är god där borta.
Mtp att man skräddarsyr sin sadel, så är det nog offert som gäller. Sätt ihop din sadel, spara o be om en offert. För länge sedan.... träffade jag en som hade en sådan sadel. Den var inte billig, men ändå inte oöverkomlig.

Tja,tänkte införskaffa lite nya delar till hojjen :banana och kom till kamkedjesträckarn, hitta 2 olika art nr på dom

LIFTER SET
06140-MAT-325 (replaces 06140-MAT-305)
LIFTER SET
06140-MAT-325 (replaces 06140-MAT-315)

Verkar ju vara samma på första nummret men är ändå lite nyfiken om det va skilnad på dom förut och att dom bara kommit med en "universal" som passar alla? :gnissla

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla