Honda CBR1100XX SUPERBLACKBIRD-tråden

vongustaf

gillar vänstersvängar....
Gick med
20 Jul 2011
Ort
Eskilstuna
Hoj
Blackbird -97
Jag körde euro...(går att ändra i prismenyn) 178 Euro (med frakt).... Nu nere i 1467:-

Betalade med Paypal.
Beställde den 6/7 och ska hämta ut det nu ikväll 12/7..... Så 6 dagar från kina och på det en helg också... Tycker Jag är bra jobbat.
 
Last edited:

porschemannen

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2011
Ort
vagnhärad
Hoj
-99 blackbird
Beställde just en uppsättning och landade på 1585sek inkl. frakt. Tidigare erfarenheter av kina-inport gör gällande att:
Om tullen kollar paketet (vilket jag tror att de gör) så skickar de ett brev och frågar om innehåll samt vill ha en kopia på fakturan, Paypal kvitto i detta fallet. Utifrån det så räknar dom fram moms osv., ca 400kr. skulle jag tippa.
Bara att vänta och se, visar det sig att grejorna är crap så lär det dyka upp Danmoto slipons till salu här :tummenupp
 
Last edited:

vongustaf

gillar vänstersvängar....
Gick med
20 Jul 2011
Ort
Eskilstuna
Hoj
Blackbird -97
det är schysst ljud.... Det enda som jag reagerade på när jag satte dit det är att på vänster sida går den väldigt nära svingen.... Men troligtvis går det att dra ut den ytterligare om man lossar och ruckar runt den lite...

Annars otroligt lätt att byta.

Och inget papper från tullen. Jag tror att värdet måste vara över 2300 kr innan tullavgift.
 

porschemannen

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2011
Ort
vagnhärad
Hoj
-99 blackbird
Fan va nice, då är det bara att vänta då. Ang. tullen så tror jag det har mycke med tur att göra, jag har "åkt dit" på prylar som inte kostade mer en 400-500kr. Betalade bla. 180kr i tullavgift för elektronik som kostade 500kr.
Som sagt, bara att vänta nu då :)
 
Gick med
12 Feb 2007
Ort
kristianstad
Hoj
Superduke -09
Jag körde euro...(går att ändra i prismenyn) 178 Euro (med frakt).... Nu nere i 1467:-

Betalade med Paypal.
Beställde den 6/7 och ska hämta ut det nu ikväll 12/7..... Så 6 dagar från kina och på det en helg också... Tycker Jag är bra jobbat.

1500 spänn är fan tokbilligt!
Skulle dem vara kassa kan man alltid ha dem som blomvas eller vad som.
Blir en beställning!

Är det torskvarning på att ha 4 system till en hoj sedan? :)
Måste sälja Av lite! :huvet
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Tjena!

Tänk på att m 4-1, så mister du stödet (dämpklacken i gummi) som sitter under vänster torped... Utan den, kan/kommer... stödet att ta i kedjan och utöver skrammel, så sliter du på sakerna.

Jag hade ett Acra 4-1 helsystem, o det åkte av efter en sommar. För mycket väsen och nackdelen av att jag monterade av centralstödet.
Ett 4-2, hade jag däremot gärna haft. Estetiskt mer passande och funktionabelt.
(Inte så kul m 107 db (med hemmagjord db-killer i...)

My 5 cent.

Ps. Jag har en framskärm över (silver) om någon behöver en.
Ds.



Har ett G.P.R avgassystem från Italien till salu om någon behöver till sin blackbird.

Passar med centralstöd.
4-2 tri-oval modell. Snyggt!
Rostfritt med bra ljud.

Har original kartong och tillbehör!
Inköpt för 2 mån sedan. Kört knappt 50 mil.
Säljes pga kommit över ett 4-1 för en vettig peng.

Säljes för 3500kr (halva nypriset)
Bilder finns vid intresse!
 

Bikeman

Bikeman
Gick med
20 Jul 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
2007, Honda, CBR1100XX.
Hej hopp, Fick hem min nya sadel ifrån http://www.motorbike-seats.co.uk/ för två veckor sedan..... Nu skall här köras läääääänge och nu kommer tanten slippa glida fram vid inbromsningarna.

View attachment 365907View attachment 365908View attachment 365909View attachment 365910View attachment 365911View attachment 365912


Tackar tackar, ja än så är jag grymt nöjd både jag å tant sitter på moln ;)
Får väl se vad jag har och komma med efter Norge trippen som jag skall göra nästa vecka (v.30)

Sadeln i det utförandet kostar £445,00 (5 113,84 SEK)
 

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
Vill ha, vill ha!
Vi åker till Norge på fredag vi, runt hardangervidda. Härligt land å köra i. :)
 

Bikeman

Bikeman
Gick med
20 Jul 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
2007, Honda, CBR1100XX.
Så här bli vår Norgetripp på ett ungefär:
Båt Strömstad till Sandefjord och vidare västerut till Arendal. Väg 42 väster mot Lysebotn för båtfärd 2,5 tim mot Stavanger. Kanske Haugesund och sedan norr mot kanske Odda, Rörldal el Haukeligrend. Sedan mot Rjukan och mot Geilo. Kanske Hamremoen 1 gång till.

En sak som man skall försöka att göra i Norge. Det är att hålla sig till hastighetsbegränsningarna. Kan kosta många, många goda öl om man kör lite för fort. Å Öl är ju gott ;)
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Så här bli vår Norgetripp på ett ungefär:
Båt Strömstad till Sandefjord och vidare västerut till Arendal. Väg 42 väster mot Lysebotn för båtfärd 2,5 tim mot Stavanger. Kanske Haugesund och sedan norr mot kanske Odda, Rörldal el Haukeligrend. Sedan mot Rjukan och mot Geilo. Kanske Hamremoen 1 gång till.

En sak som man skall försöka att göra i Norge. Det är att hålla sig till hastighetsbegränsningarna. Kan kosta många, många goda öl om man kör lite för fort. Å Öl är ju gott ;)

Sadeln blev ju kalas! :)

Jag gjorde en liknande resa i Norge 2007. Kan säga att du kommer att köra på fina vägar.
Om möjligt, ta Riksveg 41, telemarksvägen. (I Suldal om jag kommer ihåg rätt) Kalasfin väg.
Sedan skall ni nog inte vara så paranoida ang polisen. Vi såg tre polisbilar på tre dagar o 110 mil i Norge. Då var de i Kristiansand m direkt omnejd.

Ha en härlig resa. Var uppmärksam på skyltarna som visar "nypande kurva" Det kan svänga ordentligt om ni kör över Hardanger o ner mot Rjukan.
Lite avis e man... Lycka till!
 

porschemannen

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2011
Ort
vagnhärad
Hoj
-99 blackbird
Danmoto slipon beställdes tors. 12/7 och i morse 18/7 leverans till dörr. Snabba puckar.
Montering på hojen gick blixtsnabbt.
Och hur blev det då ?? Slutsumma 1585sek. Ljudet blev riktigt bra tycker jag. Kvaliteten ser bra ut. Mycket lätta (under 4kg.). Kunde kanske fått vara lite större men det är väl en smaksak.
P7180001.jpgP7180002.jpgP7180003.jpg
 

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
Hemma igen efter 140 mil i Norge...såg endast 1 polisbil och den hade stannat en bil i motsatt körfält!
Lite otur med vädret men sjukt roliga vägar med fantastiska vyer...
Körde runt hardangervidda och skyltningen var lite varierande i kurvorna, ibland kunde man gasat och ibland kunde man kört av!
För övrigt en trevlig resa men asfaltens skick var bedrövligt dålig om man jämför med området runt geiranger.
Nästa år blir det nog Österrike! :)
 

Trollet103

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2010
Ort
Götlaborg
Hoj
Honda crf 450 Cbr 1100 blackbird 1997
Tja
Hade tänkt att byta drivpaket på hojjen men upptäckte att det fans lite att välja på, har framför allt kollat på drivpaket med did kedjor, har hittat 2 olika paket men blev lite fundersam på vilken kedja som är bäst för blackbirden..

D.I.D 50VXGB-110 x-ring för 1100 kr
eller den extra förstärkta
D.I.D 50ZVMX-110 x-ring för 1900 kr

Känns som att det hade räckt med den "vanliga" x-ringen?
 

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
Jag hade köpt den dyra av dom, har man drygt 170 kusar så får det vara starka grejor. Beror väl lite på hur man kör men skiljer det inte mer så är det värt pengarna, en billig livförsäkring!
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top